Miért mondják hogy nem szabad 2ezer fordulatnál váltani mert akkor még nincs meg az olajnyomás?
Nézd végig a videót és elmagyarázzák.
https://www.youtube.com/watch?v=MP3TFaGgs98
De pl képzed el, hogy mész nem váltós biciglivel, iduláskor mennyire nehéz elindulnod,rá kell álnod a pedálra, de amint lendületben vagy, már lazán ülve tekersz. Most ugyanilyen erők vannak alacsony fordulatnál a motorban is.
Bár az olajszállítás arányos a fordulatszámmal hiszen az olajpumpa a motortól kapja közvetlenül a hajtást, mégsem ez az elsődleges szempontja a váltókezelésnek.
A váltókezelés sokkal inkább a belsőégésű motorok jelleggörbéjével, a forgattyús hajtóműből és az azt kiegészítő, járási egyenlőtlenséget elsimító lendkerékből álló rendszerrel van összefüggésben.
A jelleggörbe meghatároz egy fordulatszám tartományt ahol a motor működőképes, és ezen belül elhelyezkedik egy optimális fordulatszám tartomány is. Ez egy benzines motornál 2500-3500ford/perc. A motor forgó-mozgó alkatrészei, pl. a főtengely alakja, mérete, kiegyensúlyozó póttömegei, a dugattyúk, hajtókarok tömege és a lendkerék tömege és geometriája úgy vannak méretezve hogy az optimális fordulatszám tartományban a lehető legjobb legyen a motor működése mechanikai, lengéstani és hőtani/kalorikus szempontból. Ha nem az optimális tartományban van üzemeltetve a motor, akkor bizonyos fizikai mennyiségek nem az ideális értéktartományon belül lesznek, hanem azon kívül, tehát pl. megváltozik az erőhatás, a rezgéstani állapot és a hőterhelés/hőfejlődés időbeli lefolyása és térbeli eloszlása általában kedvezőtlen irányban.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!