Mi lehet az oka a kormányzás (szervo) és a hajtás (erőátvitel) együttes hibáinak?
Egy Fiat Multiplaról van szó, ami először kormányszervora utaló hibákat mutatott: viszonylag alacsony sebességnél nagyobb kormánymozdulatnál megakad, recseg-ropog, ugrik egyet, majd visszatekerésnél túlfordul a középálláshoz képest. Másnap már azt kezdte el, hogy 1-2-nél magasabb fokozatban nem adja rá a kerekekre a nyomatékot, hanem üresen pörög a motor (a sebességmérő meg megy felfelé annak ellenére, hogy az autó nem gyorsul).
1-es, 2-es fokozatban még el tudtam gurulni vele a szervizig, de csak jövő héten tudják megnézni, addig is érdekelne, hogy minek a hibájára utalhatnak ezek az (első ránézésre nem összefüggő) hibajelenségek, mekkora mértékű javításra lehet számítani?
Olajos vagy elektro a kormány?
A másik meg lehet csúszik a kuplung, ez elég húzós lesz.
1-es: Hidraulikus a szervo.
Kuplung csúszása miatt lehet a kormány megakadása is?
Ki mondta hogy a váltót meghajtja?
HA csúszik a kuplung akkor is hajtja és a km óra mutató meg fel csak.
A kormányszervó, és a kuplug egyes járműveknél közös tartályból kapja az olajat. A kormánymű átfordulása a pitmann tengely, vagy a kormánycsiga hibájára utalhat, az erőátviteli hiba meg törött váltó-fogaskeréktengelyre utal, ami a difi felé menő erőátviteli tengelyt is érinti.
Legalábbis szerintem.
"a sebességmérő meg megy felfelé"
Nem a fordulatszámmérő?
"majd visszatekerésnél túlfordul a középálláshoz képest."
Miközben a kerék még csak egyenes állásig jut el? Mert akkor ez nem szervohiba. Attól csak nehezebbé válna a kormányzás. Ha a kerék és a kormány nem egyszerre fordul, az durva kormánymű hiba.
És nem függ össze a hajtással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!