Kuplungcsere után féltengely gondok?
Kuplung+2tömegű csere után, kanyarodás közben balos féltengely random kattan, pattan egyet.
Kiprobáltam próbaképp menetközben szitáztatást a kormánnyal (intenzívebb terhelés), itt balos terhelésnél nyikorgo hang a féltengely felől.
Mi lett rosszul összerakva kuplungcsere után?
a váltó-féltengely találkozásnál tippelek gixerre.
Építő ötleteket köszi
"Kuplungcsere után féltengely gondok?"
Lehet összefüggés a kettő között. A féltengelyt csak korlátozott nagyságú szögig szabad megtörni. Ezért amikor kihúzzák a váltóból, akkor fel kellene függeszteni. De egyes szerelőknél a "jól van az úgy" szabály magasabbrendű, mint a gyártó szerelési utasítása.
#1 "fel kellene függeszteni"
Mivan? Mit függesztesz fel hová?
"Mit függesztesz fel hová?"
A féltengely szabad végét egy darab dróttal a futómű bármelyik alkalmas részére. Úgy, hogy vízszintesen álljon és ne a saját súlya húzza lefelé.
#3 Továbbra sem világos az eljárás. Kuplungcsere. Váltó lejön. Kihúzod belőle a féltengelyeket. Akkor hogy akarod őket felkötni, mikor kint vannak a helyükről?
Egyéb problémáim a válaszoddal:
1. Nem létezik publikus szerelési utasítás ilyenhez, esetleg márkaszervizben dolgozók kaphatnak bármi infót továbbképzésen, de hogy senki nem fogja azt mondani, hogy kösd fel a féltengelyt, az biztos. Kint van a helyéről, szóval nem is értem hogy kötnéd fel, amikor ott sincs.
2. A büdös életben nem láttam még olyat, hogy a csukló jobban megtört volna a kelleténél, mivel határolva van a maximális fordulási szög. Harangos belső csuklót esetleg szét lehet húzni, de annak nem a túl nagy szög az oka, hanem tengelyirányban húzod ki a csillagot a harangból. De igazából ez is csak elmélet, mert a porvédő nem fog akkorát engedni, hogy kicsússzon a csillag.
#4
"Nem létezik publikus szerelési utasítás ilyenhez"
Pl. 1-es Ford Focus szerelési utasítás. Kuplungcsere váltókiszereléssel:
"Support the halfshaft. The inner joint must not be bent more than 18 degrees. The outer joint must not be bent at more than 45 degrees."
"Támassza meg a féltengelyt. A belső csuklót nem szabad 18 foknál jobban meghajlítani. A külső csuklót nem szabad 45 foknál nagyobb mértékben meghajlítani."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!