Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplungcsere után féltengely...

Kuplungcsere után féltengely gondok?

Figyelt kérdés

Kuplung+2tömegű csere után, kanyarodás közben balos féltengely random kattan, pattan egyet.

Kiprobáltam próbaképp menetközben szitáztatást a kormánnyal (intenzívebb terhelés), itt balos terhelésnél nyikorgo hang a féltengely felől.


Mi lett rosszul összerakva kuplungcsere után?


a váltó-féltengely találkozásnál tippelek gixerre.

Építő ötleteket köszi



2022. okt. 1. 03:50
 1/6 krwkco ***** válasza:
51%

"Kuplungcsere után féltengely gondok?"

Lehet összefüggés a kettő között. A féltengelyt csak korlátozott nagyságú szögig szabad megtörni. Ezért amikor kihúzzák a váltóból, akkor fel kellene függeszteni. De egyes szerelőknél a "jól van az úgy" szabály magasabbrendű, mint a gyártó szerelési utasítása.

2022. okt. 1. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

#1 "fel kellene függeszteni"


Mivan? Mit függesztesz fel hová?

2022. okt. 1. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 krwkco ***** válasza:
51%

"Mit függesztesz fel hová?"

A féltengely szabad végét egy darab dróttal a futómű bármelyik alkalmas részére. Úgy, hogy vízszintesen álljon és ne a saját súlya húzza lefelé.

2022. okt. 1. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

#3 Továbbra sem világos az eljárás. Kuplungcsere. Váltó lejön. Kihúzod belőle a féltengelyeket. Akkor hogy akarod őket felkötni, mikor kint vannak a helyükről?


Egyéb problémáim a válaszoddal:


1. Nem létezik publikus szerelési utasítás ilyenhez, esetleg márkaszervizben dolgozók kaphatnak bármi infót továbbképzésen, de hogy senki nem fogja azt mondani, hogy kösd fel a féltengelyt, az biztos. Kint van a helyéről, szóval nem is értem hogy kötnéd fel, amikor ott sincs.


2. A büdös életben nem láttam még olyat, hogy a csukló jobban megtört volna a kelleténél, mivel határolva van a maximális fordulási szög. Harangos belső csuklót esetleg szét lehet húzni, de annak nem a túl nagy szög az oka, hanem tengelyirányban húzod ki a csillagot a harangból. De igazából ez is csak elmélet, mert a porvédő nem fog akkorát engedni, hogy kicsússzon a csillag.

2022. okt. 1. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ja és még valami: felkötni féltengelyt akkor szokás csak, ha a féltengely a helyén marad, csak az agyból ki kell húzni például ha kerékcsapágyat cserélsz. De ekkor sem azért, hogy ne törjön meg, hanem azért, mert bizonyos típusoknál (Renault-k például) nincs a féltengely belső oldalán zéger, ezért ha hagyjuk lógni akkor simán ki tud csúszni a váltóból és szétfolyik az olaj, ezért kötjük fel, hogy stabilan álljon.
2022. okt. 1. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 krwkco ***** válasza:

#4

"Nem létezik publikus szerelési utasítás ilyenhez"

Pl. 1-es Ford Focus szerelési utasítás. Kuplungcsere váltókiszereléssel:

"Support the halfshaft. The inner joint must not be bent more than 18 degrees. The outer joint must not be bent at more than 45 degrees."

"Támassza meg a féltengelyt. A belső csuklót nem szabad 18 foknál jobban meghajlítani. A külső csuklót nem szabad 45 foknál nagyobb mértékben meghajlítani."

2022. okt. 1. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!