Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az normális, hogy egy 2 éves...

Az normális, hogy egy 2 éves autóban gyertyát kell cserélni?

Figyelt kérdés
Második éves szervizen voltam. Kisautó, nem használom sokat, 2 év alatt 20 ezer kilométer van csak benne. Ennek ellenére azt mondták, cserélni kell a gyertyákat. Furcsáltam, mert az előző kocsimban simán kibírt 70 ezer kilométert a gyertya.
2022. okt. 19. 13:35
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
40%
10. Akkor az rohadt szar autó.
2022. okt. 19. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
72%
11. Tehát te ezzel az indokkal semmire nem kérsz garanciát. Ha elromlik a frissen vásárolt mosógéped, elkönyveled, hogy ez rohadt szar mosógép volt, kidobod, veszel másikat. Ha pixelhibás, a több százezerért vett új mobilod, kidobod, veszel másikat, mert rohadt szar volt. Ha beázik az új házad teteje, elkönyveled, hogy rohadt szar cserép volt rajta, csináltatsz új tetőt saját költségeden. Értelek...
2022. okt. 20. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
Hagyjátok már a garanciátokat XD Te jó ég, mért hord hátán a föld ennyi idiótát.
2022. okt. 20. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 A kérdező kommentje:
#13: Szóval, te veszel egy új autót sok millióért és nekiállsz otthon szervizelni, aztán szarsz a garanciába, ha mondjuk bedöglik a motor? És mi vagyunk az idióták...
2022. okt. 20. 11:45
 15/25 anonim ***** válasza:
67%
Inkább az a para, hogy egy új autónak nem kellene hogy ennyi problémája legyen.
2022. okt. 20. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 A kérdező kommentje:
Nem kellene, de mégis előfordul néha. Pont erre van a garancia.
2022. okt. 20. 13:00
 17/25 anonim ***** válasza:

"Inkább az a para, hogy egy új autónak nem kellene hogy ennyi problémája legyen."

Ennyi?! Ez konkréten 3 db probléma volt 4 év alatt. Bár abból 2 között lehet összefüggés.

1. led-mátrix fényszóró csere. Típushibás volt sajnos.

2. gyári hibás volt a láncfeszítő patronja. Komplett vezérlést kellett cserélni.

3. Idő előtt tönkrement a kettőstömegű. (32e km-nél, nem városban rugdosva.)

Ennek a háromnak a cseréje gyári új alkatrészre (fényszóróból szerintem nincs is más), munkadíjjal bőven millió fölött lett volna. El lehet könyvelni, hogy "rohadt szar" az autó, hiszen másnál ezek az alkatrészek még véletlenül, soha nem romlanak el, ugye?!

Te meg Nosztredámusz vagy, hogy ezt előre láttad volna. Megmondtad volna, hogy te ebben a műszakban készült autóból nem kész, csak amit másnap gyártottak.

2022. okt. 20. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 A kérdező kommentje:
#17 Uhh... na ezért örülök, hogy én egy egyszerű szívóbenzines kocsit vettem. Se kettőstömegű, se turbó. Minél kevesebb legyen az esetlegesen zsebbenyúlós javítás.
2022. okt. 20. 13:49
 19/25 anonim ***** válasza:

#18, szívó benzineseket sajnos már nem nagyon kapni. Az előző autóm is turbós volt, nekem semmi bajom vele. 310.000 km alatt hozzányúlni nem kellett. De ha kell is, nem kell évente felújítani. Az sem egy ökör összeg, kb egy jobb szett gumi ára. Utóbbit pedig gyakrabban cseréli az ember, még sem siránkozik senki.

Továbbá rendszeresen autózok napi 1000 km-t. Nyilván meg lehet tenni ezt egy kis szívó motoros autóval is. De ha van erő és nyomatéktartalék minden szituációra, akkor kellemesebb. Szívóból 2-3 literes motorokat pedig már végleg nem kapni.

Esetemben a felsorolt javítások garanciából mentek, nekem egy fillérembe nem került. Kettőstömegűnél sem természetes elhasználódásról, hanem gyári hibáról beszélhetünk. Ilyen előfordul, bárki bármit is mond. A garancia pont ettől véd. De ha el is használódik, alsó hangon kibír 200.000 km-t. A csere néhány százezer forint és újabb 200.000 km-re letudva. Új, 0 km-es autónál biztosan nem ennek a megléte befolyásolná a választásomat.

2022. okt. 20. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 A kérdező kommentje:
Oké, nyilván ha sokat vezetsz, akkor egy erősebb kocsit veszel. Én viszont keveset és döntően városban használom a kocsit, ott viszont a turbó nagyobb igénybevételnek volna kitéve. Nekem bőven elég a kis 75 lóerős 3 hengeres szívó benzin, legalább keveset fogyaszt, a megbízhatóság és a kevesebb hibalehetőség nekem fontosabb, mert nem szeretnék százezreket javításra költeni. Mondjuk nem is nyúzom a kocsit, előző autómba 13 év alatt tettem 140 ezret.
2022. okt. 20. 16:02
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!