Szép napot. A kérdésem a következő. Egy kétütemű motor gondol egyet és felpörög, gázadás nélkül. Ezután hiába szakítom meg a gyujtást (a végén levettem a gyertyakupakot is) tovább pörög, jóval a normális fordulatszám felett. Mitől van ez?
Nem belevaló a gyertya!
Rossza a hőértéke
Ez érdekes mert ha a gyújtást leveszed , meg kell neki állni.
Meg aztán "az előgyujtás a felső határon van (elméletileg)"
AZ előgyújtást pontosan kell beállitani a felsőholtpont előttre, kb 3 mm. Azért előgyújtás.
De szikra nélkűl akkor se szabad neki menni.
Dehogy nem megy szikra nélkül :D
Tök egyszerű, nem bírja elvezetni a gyertya a hőt és felforrósodik és az gyújtja be a benzin-levegő keveréket amely így elszabadul mint állat!
melyik gyertya van benne a képen látható 8db közül? :)
Amúgy túl kicsi a gyertyád hőértéke...
Keress nagyobb hőértékűt, de az se jó ha túl nagy hőértékű mert akkor bekormosodik és leáll a motor.
Kellene a motor gépkönyve mert ott tudnád mekkora hőértékű gyertya kell neki (de gondolom neten is van róla infó valahol)
Anno. amikor motoroztam és nem tudtam még, hogy milyen gyertya kell pontosan a czetka 175-be akkor vittem magammal pár különböző hőértékűt...
A jó gyertyával sokkal jobban húz a motor és amikor kiveszed szép barnának kell lennie...
nem feketének, nem olajosnak, nem kormosnak, nem fehérnek hanem szép barnának :)
A gyújtást nem "felső határra" állítjuk, hanem a gyár által előírt értékre.
(ha jól emlékszem 3-4.mm előgyújtás a felső holtpont előtt, 0.4mm megszakítóhézag mellett)
Már itt leirták velem együtt , nem is akartam már irni de nem tudom megállni hogy ne irjak.
Mert olyan hülyeségeket irsz hogy már fáj.
"felsőhatáron van elméletileg,
beállitottam amennyire birtam,
olyan érzésem van mintha korán túl nagy lenne".
Azzal nincs baj ha valaki nem ért hozzá, csak fogadja el a jó tanácsot, vagy ne barmoljon semmit sem .
Na mégegyszer!
A felsőholtpont előtt 3-4 mm-re kell állitani az előgyújtást.
Sőt gyertyából lehet csinálni egy előgyújtás beállitót amivel pontosan belehet állitani.
8: Látszólag te sem vagy olyan nagy penge.
3 és 4 milliméter között óriási különbség van. Gyújtásnál a tizedek is számítanak.
Pannóniának meg oldalra van tolva a gyertyája, ott nem tudod lemérni a távolságot a felső holtponttól.
Valóban eltolt/döntött a gyertyaállása a TLT típusnál, tehát egy becsavarható mérő (indikátor óra), tényleg hamis értéket fog mutatni.
Viszont a gyertyafurat van annyira széles (14.mm) hogy egy vékony acéldróttal függóleges irányban pontosan tudod követni a dugattyú mozgását. Ha meg van a felső holtpontot, onnan könnyen visszamérsz 3mm-t.
/ha jól emlékszem még a lendkeréken is van egy kisegítő (f.h.) jelzés/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!