Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a motoros jogosítvány menete?

Mi a motoros jogosítvány menete?

Figyelt kérdés

Tavasszal akarok beiratkozni motoros jogaira, azon belül A2 kategóriába. Eddig csak autóra van jogsim, és szeretnék megtudni pár dolgot. A net szerint 200 ezer Ft körül vannak az árak, vagyis inkább az a minimum. Kinek mennyi volt?

Következő kérdésem, hogy mennyire nehéz a KRESZ az autóhoz képest.

A2-re szeretnék menni, ahhoz ugye nem kell semmi jogsi, hogy ezt is megtudjam szerezni? Mármint olyan más motoros jogsi, ami kategóriában kisebb, és a rangletra meglegyen.

Minden más érdekel, ami a gyakorlat, és vizsgán van. Illetve, hogy mennyi órát kell vezetni. Milyen motoros felszerelést kell szereznem az órákra. Köszi


2022. okt. 18. 18:46
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Nincs olyan, hogy ranglétra! Mehetsz egyből akár korlátlanra is ha betöltötted a 24 évet. Én is most csinálom, úgy hogy csak B-s jogsim van. Persze gyakorlati órákon azért nem kapsz a segged alá egyből egy ilyen kategóriás gépet, hanem először egy 125-öst, és fokozatosan ülsz át nagyobbra ha úgy látja az oktató.

200-ból biztos nem úszod meg, mert a rutin nem egyszerű, nekem csak abban benne lesz a héten 22 órám, jövőhéten meg a második rutinvizsga (sajna az első bukó). 8 ezerrel számolva mindjárt 176 ezer, erre jön még a Kresz 50 ezre és 4600Ft, rutinvizsga 4700Ft és akkor még nekem hátra van a városi, abból is biztos be kell fizetni 8-10 órát minimum, mert összesen 390km-t kell vezetni, plus 11 ezer ennek a vizsgadija. Viszont az iskolám is már emelt árat, mert az újaknak 10 ezer egy óra, nekem idén még maradt, de jövőre már én is többet fizetek. Sajna átcsúszik, mert hivatalosan október végéig van motoros oktatás. Szóval gyűjtögess még hozzá.

Kreszben meg szerintem nincs érdemi különbség.

2022. okt. 18. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Te is az A2-t csinálod? Akkor kb 300.000?
2022. okt. 18. 22:44
 3/11 anonim ***** válasza:
Nem, a korlátlan A-t. Nem lehet megsaccolni, hogy mennyire fog menni neked a vezetés, ez egyéni érzék kérdése, főleg ha soha nem motoroztál. Kollégámnak már 40 órája benn van a rutinba, és még nincs vizsgaidőpontja. Most ha csak 10 ezrével számolod...., és alapvetően a tanfolyamban nincs nagy különbség az A2 és a korlátlan A között. Sőt a mi iskolánknak van két ER6-os Kawasakija, és külsőre egyformák, csak az egyik le van folytva 35kW-ra az A2-höz, de rutinpályán nem számít jelentősen, mikor a legnagyobb szívás, hogy egy kb 3 méteres körben meg tudj tenni két kört. Könnyűnek tűnik, de nem az gyakorlat nélkül, és még az is szív vele aki csak kategóriát lépne. Hozzáteszem, hogy ez a kollégám is korlátlannal indult, de végül visszalépett A2-re. De nem kell egyszerre fizetni, 10-10 órákat szoktak előre .
2022. okt. 18. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
10 ezer Ft egy óra? Az már 400.000 forint 40 órával számolva a rutin. És akkor még ott a többi..
2022. okt. 19. 19:29
 5/11 anonim ***** válasza:
Sajnos vannak árak. Én keddem megyek rutinvizsgára, és ez után még 16 óra városi vezetésem lesz majd jövőre, és olyan 430 lesz a vége, ha minden rendben , és nem bukok meg. Viszont azt néztem, hogy A2-esnél nincs ennyi kötelező óraszám, ott 10 óra város/országút van csak, illetve rutinból is 6 órát írnak elő, nem 10-et, de ez utóbbira írtam, hogy egyénfűggő mennyire megy neked.
2022. okt. 19. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Idén csináltam 10 éves B kategóriával a 0-ról az A jogsit. 250-essel kezdtük (előtte voltam tréningen, hogy egyáltalán tetszik-e a motorozás), amikor azzal minden ment, felültettek a sorkettes 500-asra, ami még mindig A2, de itt mondták sokan azt, hogy korlátlanról átiratkoznak A2-re, mert azt 250-essel is végig lehet csinálni. Az 500-assal balf*szabb voltam, mint tökkezdőként a 250-essel, viszont mire azzal megtanultam, a sornégyes, fojtott de vizsgakritériumnak megfelelő (600ccm) motor már szinte magát vitte a pályán. Nagyon nem volt érzékem hozzá, én 38 rutinórát vettem, persze ennél kevesebb is elég lett volna, csak vizsga előtt gyakorlatban akartam tartani magam. Cserébe a kiszabottnál kevesebb forgalmi órával is engedtek vizsgázni. Hozzáadva az órákhoz a 20 ezres KRESZ-t, a 4600+4700+11000 vizsgadíjakat, majd' 350 ezrembe került az A kategória, nem számolva a jogsin kívüli tréningeket és persze a motoros ruházatot, cipőt, csizmát. Na meg a motort és annak időszerű szervizét!
2022. okt. 20. 04:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Az a röhely, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen motorral megy rutinon az ember. nekem pl a sorkettes ER6-os Kawasaki nagyon nem fekszik. Oktató erölteti az alapjáraton való kisívű megfordulást,(dulpa kör a pálya végén) de ennek olyan darabos az alapjárata, hogy mindig azthiszem lefullad, persze hibázok, leteszem a lábam. Meg nekem kicsit lassúnak is tűnik, és azthiszem mindját eldől. Persze a finomgázadagolás nem működik, mert egyből ugrik. Sornégyessel meg sokkal simábban megtudom ugyanezeket a feladatokat csinálni. Tegnap egy Kawasaki ZR7-essel mentem, nagy nehéz dög, de szuperul mentek a körök, kicsit magasabb is volt az alapjárata, 1500, nyomaték meg dögivel. Simán fogtam hátsófékkel a körben.
2022. okt. 20. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
#7 Viszont ha sorkettessel megtanulod a finom gázadást, és beállítod ledöntés előtt a stabil gázt, amit meg is tartasz a manőver végéig, sokkal jobban fogsz motorozni a sornégyessel is. Safety Hungary-nél pl. nem ülhetsz sornégyesre amíg a sorkettes CB500F-fel nem megy a gyakorlat. Amúgy darabos alapjárattal is meg lehet csinálni, csak bátornak kell lenni és forgatni a fejed, de egy stabil gáz nagyobb biztonságérzetet és stabilabb dönthetőséget ad. Szerintem te kérdezted pár napja hogy mi lehet a motor baja a darabos alapjárat miatt, igaz? :)
2022. okt. 20. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
#8 Igen én voltam :) Sajnos annál a motornál nincs stabil gáz, huzom, nem történik semmi, aztán megugrik és az már sok. Injektoros, és lehet ki van már kopva a szögjeladója. Ennél a ZR7-esnél méginkább lóg a gázkar, de az legalább nem ugrik meg ;)
2022. okt. 20. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Hát azért ugrik meg, mert ugye a négy ütemből csak az egyik ütem a begyújtás, négy hengernél minden ütemben történik egy gyújtás, kéthengeresnél csak minden második ütemben, más a gázreakció. Azért mondják, hogy egy _normális_ kéthengeressel sokkal érdemesebb megtanulni motorozni, akkor mindenhez is értesz. Stabil gáz kulcsa az, hogy a lábaddal tartod magad, és kellően laza marad a karod. Az a baj az alapjáraton rutinozással, hogy a kormányozásra figyelsz, pedig ilyen manővereknél inkább a tekintet vándoroltatása és a tank szorongatása a fontos, a kezed ösztönösen tenni fogja a dolgát, és máris megvan az az icipici finom gáz. Ha Budapesten csinálod a jogsit, a helyedben elmennék a Safety Hungary-hez egy kétórás rutinra, 10 ezer forint, simán regisztrálsz a motorvezetestechnika.hu oldalon, ott akármelyik instruktor van épp aznap, amikorra időpontot foglalsz, kikupál. Sokan más iskolákból átjárnak vizsga előtt 1-2 órára hogy normálisan elmondják nekik, hogy kéne csinálni. Még az is lehet, hogy inkább átiratkozol abba az iskolába, költségesebb (nem engednek rutinvizsgázni az 1-es szintű tréningjük nélkül), de sokkal többet ér, mint megszerezni a papírt egy olyan helyen, ahol annyi a motoros oktatás, hogy "üljél rá oszt menjél". Ez volt a reklám, de amúgy nem, nem kapok százalékot tőlük. :D
2022. okt. 20. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!