Garanciában ennyi olajfogyasztással foglalkoznak vagy elküldenek annyival, hogy normális?
Egy közel 3 éves Dacia Loganról van szó, 1 literes szívómotor, 3 henger, 73 le. A legutolsó kötelező szervízkor annyi olajat töltöttek bele a szervízben, hogy pont középen volt a 2 jelzés között a nívópálcán. Azóta eltelt közel egy év és 5200 km-t futott azóta a kocsi, az olaj pedig a minimum jelzésen van (hideg motornál,garázsban mérve, ugyanazon a helyen, mint egy éve). Számszerűleg pont mennyi fogyott, csak azután tudnám meg, ha kipótolnám. Olajcserekor pont 3 liter megy be, ha a maximum jelzésig töltik. Mint már írtam, csak a 2 jelzés feléig volt feltöltve utólag, a gyárból is így jött. Az autóban kis híján 15 ezer km van. Normális ennyi olajfogyás? Olajtócs nincs a garázsban, motortérben pedig sehol nem látni szivárgást. Hogy gyárilag milyen olaj volt benne, nem tudom, a szervízben kétszer is 10w40-es Dacia Oil Plus Extrát töltöttek. Egyes fórumokon az 5w40-esre esküsznek, youtube olajcsere tutorial videókban is ezt töltenek bele.
Ha garanciában van és jelzem nekik, elhajtanak, hogy ez normális? Volt még így valaki? Kocsi rendesen be volt járatva, nem járok rövid távokat vele, 90% országúti, 10 % városi közlekedés. Az viszont tény, hogy a városban nagyon lassú a közlekedés. Megnéztem a kipufogót is, ujjam fekete lesz a koromtól, az is tény, hogy első hetekben is kormolt valamennyire. Ilyen egy euro 6-os szabvány? Normál 95-ös benzint használok, sebesség pedig max. 90-100 km/h, pár száz kilométert volt pályán, ott 110-120-al mentem. Váltás szinte mindig a jelzőled szerint, tehát nincs erőltetve.
Nincs ideát ismerősöd, aki megrendelné a Kauffertől, Zsu-tól, aztán kiküldené neked?
Úgy tudom csak belföldre szállítanak.
De ha rákeresel, biztos megtalálod a romániai hivatalos Castrol forgalmazókat, vagy épp valamelyik neked szimpatikus márkáét.
Írd be a keresőmezőbe hogy Romania, és fel fopgja sorolni az összes hivatalos Castrol partnert, ahol biztos nem pancsolt olajat kapsz.
De minden gyártónak van román weboldala, keress rá a hivatalos forgalmazókra!
Akkor meséljem el a fejleményeket. Heti szinten gurulok el a márkaszervíz előtt, ma beugrottam. A főmérnöknek szóvá a tettem az olajfogyasztást, naná, hogy azt a választ kaptam, amire számítottam. Ennyi normális és belefér. Kinyitotta a Dacia kézikönyvét, és megmutatta azt a részt, ahol az olajszintről írnak, pontosabban azt, hogy "ha az olajfogyasztás nagyobb, mint 1/2 liter/ 1000 km, akkor keresse fel a márkaszervízt és jelezze a problémát"😁
Arra kérdésemre pedig, hogy a második kötelező szervíz alkalmával kapott ajánlásban, ha 5w30 szerepel, miért tettek 10w40-es olajat, közölte, hogy azért tették az utóbhit, mert nyáron a nagy melegben ilyen híg olajjal nem biztos, hogy megfelelő lesz az olajnyomás és így többet is fogyaszthat.
A következő megjegyzésemre pedig, ha első alkalommal elég volt a 3 liter olaj (ennyi is jár bele!), második alkalommal miért kellett 4 literrel megfizettetni velem, ráadásul nem is töltötték a maximum jelzésig, néma csend volt a válasz. Ahogy arra is, ha már kifizetteték velem a 4 litert, a megmaradt 9 decit miért nem adták ide, hogy ha pótolni kell, legyen mivel.
Kimentünk az udvarra, megnézte az olajszintet, meleg motornál kb 1 mm,-el volt a minimum jelzés fölött. Mondom neki, ha itt vagyok, ki kéne pótolni. Rákérdezett, hogy nincs véletlenül a csomagtartóban olaj? Mondom neki, mivel nem adták ide azt a 9 decit, ami olajcserekor "megmaradt", így hát nincs.
Bement a műhelybe, kihozott egy megbontott literes flakon 5w30(!) Dacia Oil Plus márkájú olajat, kipótolta a 10w40-es olajat, aki jelemleg a kocsiban van és miután megjegyezte, hogy azért vegyem tudomásul, hogy ez egyszer kivételt tesz, de a fogyó dolgokért fizetni kell😂😂 Ráadásul még azt kb 2-3 decit is nekem adta, ami flakon aljában maradt. Minő nagylelkűség😜
Már magamban eldöntöttem, hogy az utolsó kötelező szervízre, hacsak nem történik valami, nem fogom elvinni a kocsit.
Adódik a további kérdésem, hogy november közepén jár le az 1 év az utolsó olajcsere óta, így, hogy most kapott pár deci friss nedűt, érdemes 1 év után és kb 6 ezer km után lecserélni, vagy ráér tavasszal is, amikor kb 8-9 ezerben lesz? Elf 5w30 fog belekerülni.
Meg a sűrűbb olajat nehezebb lehúzni a hengelfalról.
"Tök jó" amikor régi elképzelésekhez ragaszkodó "szakemberek" a szervizben felülbírálják a gyártó előírásait.
Régebben egy bizonyos Toyota dízelmotorból látta kárát ennek jó pár darab. Mert a "szakemberek" szerint az nem lehet, hogy egy ilyen motorba 0W20 olaj való, "merazmáravarrógépolaj" és tették bele az 5W30-at vagy még sűrűbbet.
Aztán lerakodott a koksz a dugattyűgyűrűknél, eltömte az olajnyílásokat, garanciális időn belül sorban döglöttek meg a motorok. Persze rögtön jött a "szarjapán" duma, pedig csak a megfelelő olaj kellett volna bele.
Ki merem jelenteni, hogy a te motorod is ha végig 5W30-at netán 0W30-at kapott volna, még épp hogy csak csipegetné az olajat. Egy ilyen fiatal és keveset futott autónak nem kéne ennyi olajat ennie. Nekem a 19 éves, 185 ezret futott "szarjapán" Suzuki már vagy 10 éve csak 0W30-at vagy 5W30-at kap, és nem kell rátölteni két csere között, észrevehetetlenül kevés olaj fogy csak.
Az, hogy tényleg felülbírálták-e, abban picit kételkedem.
Mint már írtam, egyetlen saját dokumentumomban se szerepel az olajra vonatkozó előírás. Neten se találtam egyetlen hivatalos forrást sem (pl. Renault, Dacia honlapja), ahol szerepelne. Különböző olajmárkák ajánlásainál szerepel az utó típusa, de ott is különfèle számok vannak, van ahol 5w40 az első, 10w40 a második ès a lista végén ott a 5w30 is. Más márkánál másképp van.
Egy román fórumban szerepel egy fotó, ami az illető autójának a használati kézikönyvéből származik, Logan 1.0 sce.
Itt is 0,5,10w40 szerepel a hőmérséklettől függően.
Amikor ma szervízben rákérdeztem a nekem adott dokumentumban szereplő ajánlásra, ahol 5w30 szerepel, éspedig, hogy biztos erre a típusú autóra adták, azt mondták, hogy biztos, mert az autó azonosítószáma alapján adták ki, és amokyan a gyártó által szétküldött frissítés, a lapon szerepel a honlap is, ahonnan származik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!