Garanciában ennyi olajfogyasztással foglalkoznak vagy elküldenek annyival, hogy normális?
Egy közel 3 éves Dacia Loganról van szó, 1 literes szívómotor, 3 henger, 73 le. A legutolsó kötelező szervízkor annyi olajat töltöttek bele a szervízben, hogy pont középen volt a 2 jelzés között a nívópálcán. Azóta eltelt közel egy év és 5200 km-t futott azóta a kocsi, az olaj pedig a minimum jelzésen van (hideg motornál,garázsban mérve, ugyanazon a helyen, mint egy éve). Számszerűleg pont mennyi fogyott, csak azután tudnám meg, ha kipótolnám. Olajcserekor pont 3 liter megy be, ha a maximum jelzésig töltik. Mint már írtam, csak a 2 jelzés feléig volt feltöltve utólag, a gyárból is így jött. Az autóban kis híján 15 ezer km van. Normális ennyi olajfogyás? Olajtócs nincs a garázsban, motortérben pedig sehol nem látni szivárgást. Hogy gyárilag milyen olaj volt benne, nem tudom, a szervízben kétszer is 10w40-es Dacia Oil Plus Extrát töltöttek. Egyes fórumokon az 5w40-esre esküsznek, youtube olajcsere tutorial videókban is ezt töltenek bele.
Ha garanciában van és jelzem nekik, elhajtanak, hogy ez normális? Volt még így valaki? Kocsi rendesen be volt járatva, nem járok rövid távokat vele, 90% országúti, 10 % városi közlekedés. Az viszont tény, hogy a városban nagyon lassú a közlekedés. Megnéztem a kipufogót is, ujjam fekete lesz a koromtól, az is tény, hogy első hetekben is kormolt valamennyire. Ilyen egy euro 6-os szabvány? Normál 95-ös benzint használok, sebesség pedig max. 90-100 km/h, pár száz kilométert volt pályán, ott 110-120-al mentem. Váltás szinte mindig a jelzőled szerint, tehát nincs erőltetve.
10w40-et tettek bele, valami résszintetikus low budget olajat. Simán lehet csak ettől is az olajfogyasztás. Ne sajnálj tőle egy full szintetikus 5W30-at, és ne az "alsó polcról", Mannolnál lejjebb ne menj a minőséggel, de inkább mondanám a Mobilt, Castrolt (csak Edge, Magnatec inkább nem).
A másik: "Váltás szinte mindig a jelzőled szerint, tehát nincs erőltetve."
Az a jelzőled mindig korán jelez. Már 1500-1800 körül szereti jelezni a következő fokozatot, amikor a motor még el sem kezdett élni. felejtsd el. Kis köbcentis benzinmotor, 2500-3000 alatt eszedbe ne jusson felváltani, mert pont ezzel a kis fordulattal gyilkolod.
hááát a román fórum..nem is tudom.
Próbáld ki olajcserénél az Eneos super 0W20 olajat.
De bármilyen olajat vennél, nézd meg, hogy milyen szabványt ír..például SAE 0W30 API SN. Ha az API SN rajtavan, akkor bátran megveheted.
Ezek az amerikai petróleumhivatal szabványai.
Amúgy az én Szviftem 17 éves, Eneos 0W20-as olajat használok, és 8ezernél megy egy kicsit lejjebb a felső nívótól.
Amúgy mindig a felső nívóig töltsd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!