Érdemes elvinni az autót az utolsó kötelező szervízre?
Szóval november 11-én lesz 3 éve, hogy újonnan vásaroltuk. 3 év garancia jár, az szintén november 11-én lejár. Az első 2 kötelező szervízt megcsináltattam a képviseletnél, ahonnan vettük, most pedig arra gondoltam, hogy az utolsónak semmi értelme. Kb. 5500 km-t futott a kocsi az utolsó szervizelés óta és még pár százat fog november 11-ig. Úgy okoskodom, hogy 6000 km után amúgyis fölösleges olajat cserélni, majd jövő nyár elején lecserélem magam az addigra elért 10 ezer tájékán.
Az igazság az, hogy a képviseleteknél csak a lehúzás megy, de az nagyon. Az első alkalommal viszont még egy korrekt árat kértek a 25 perces műveletért, de ekkor is másfél órát számláztak. Első alkalommal 3 liter olajat számláztak (ennyi is jár bele), második szervízeléskor pedig már 4 litert😁 Utánanéztem az alkatrészáraknak, olaj kb. 20-30 százalékkal került többe, mint amennyiért szabad eladásban megvehetném, olajszűrő és levegőszűrő pont a duplája. Második alkalommal 2 óra munkadíjat számláztak, holott bruttó 38 percet volt bent a kocsi, amiből kb. 22 perc volt a tényleges munka, néztem üvegablakon keresztül.
Amikor kezembe kaptam a számlát, fel volt tüntetve egy sor művelet, amiket elvégeztek, fék ellenőrzés, fényszórók, kézifék, fefüggesztés stb., holott csak az olajat, olajszűrőt és levegőszűrőt cseréltek, végig figyeltem az ablakon keresztül. Semmi mást nem csináltak!
Mint már írtam, 4 liter olajat számláztak, s még a kötelező hàrmat se tették bele, mert ha beleteszik, akkor az olajszint pont a megengedett maximális jelzésnél kéne legyen. Másnap reggel leellenőriztem, és a 2 jelzés között csak félig volt.
Pár hete feltűnt, hogy a szint pont a minimumon van, pár decit pótolni kéne, felhívtam a képviseletet, mondták megoldják, de olajat nekem kell fizetnem. Hogy a fene a jó dolgukat megenné! Nem elég, hogy átb...ak, még a pótlást is nekem kéne fizetnem.
Ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy utolsó szervízre nem viszem a kocsit. Megveszem a 4 liter olajat, kipótolom az a pár decit, a maradékot majd a következő olajcserekor töltöm bele, saját magam.
A kérdésem tehát az, hogy lehet valamilyen negatívuma a dolognak rám nézve? Novemberben a garancia úgyis lejár, ha valami történik, amúgyis fizetnem kell. Szóval?
Kérdező, nagyon meglepődtem a 9-es válaszodon. Általában nem várható el és nem is jellemző hogy az ilyen jellegű kérdéskiírások mögött az általad vázolt műszaki jártassággal rendelkező egyén lapul meg. De akkor miért született a kérdés?!
Örvendetes hogy a mérnöki karriered mellett/során a gyakorlati fogásokra, a gyakorlati szakmai ismeretek elsajátítására is időt szánsz. Azt kell hogy mondjam, manapság ritka az ilyen. Megtanulják elméletben a súrlódási félkúpszöget, a meghúzási nyomaték hosszú képletét levezetéssel, a rugalmas szál differenciálegyenletét, de nincs szerelési tapasztalat és gyakran érdeklődés se. Sajnos sokan megmaradnak a "tervezőasztal" mellett a tényleges gyártástechnológia és a mérési folyamatok megismerése nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!