Új autótokon mikor lett/vettétek észre az első sérülést?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Ha pl. jégeső veszély van, ki se viszem a garázsból...
Tudom, hogy egyesek szerint ez már beteges."
Nem tudom mennyire beteges, nekem ez tök evidens. Télen, ha sóznak és meg tudom oldani, akkor se hozom ki. Meg csak azért se indítom be, hogy pl boltba menjek. 2-3 km-eket simán akár le is gyalogolok, nem esik nehezemre. Pedig ismerek én is olyat, aki két saroknyira nem képes elsétálni, mert bele akar halni, hogy az milyen fárasztó.
Válaszolva a kérdésre: pár hónaposan megjelentek sajnos az első kavicsfelverődések az autó elején. Sajnos ez ellen nem igazán lehet védekezni. Az előző autóm a végére már úgy nézett ki, mint az ementáli. Mikor még megrendelés alatt volt a mostani, kértem árajánlatot fóliázó cégektől kavicsfelverődés elleni fóliára. Csak a lökhárítóra, motorháztetőre, tükörburkolatokra kértem. Hát dobtam egy hátast az áraktól és azonnal letettem róla. Olyan árat mondtak, hogy abból ha kell kompletten újrafényeztetem a komplett elemeket és még mindig pluszban lennék. Több százezres árajánlatokat kaptam 4 évvel ezelőtt.
Ezeket az apró pöttyöket leszámítva komolyabb sérülés szerencsére még egy autómon sem volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Nekünk a 3 éves autónkba tolatott bele egy idősebb bácsi."
Nálam a 3 hónapos autómba, ~4700 km-rel az órájában jött bele hátulról egy nagydarab roma asszony, aki elbambult. Szerencsére csak a lökhárító (külső műanyag héj) repedt fel, alatta meg se karcolódott a kocsi. Szenzorok, tolatókamera, holttárfigyelő szenzorai is megúszták, az autó is üzemképes maradt. Saját kerekén jött haza az eset után 200km-ről.
A biztosító komplett cserére vette a lökhárítót. Márkaszervizben gyári újra lecserélték. Fizetnem egy fillért nem kellett, a biztosító rendezte. Kb 300.000Ft volt a javítás amúgy, 4 évvel ezelőtt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ja, azt nem is írtam, miután megtörtént az eset, még neki állt feljebb, elkezdett balhézni, hogy én vagyok a hibás, mert minek fékezek a piros lámpánál. :D
Megkérdeztem tőle, hívjunk-e rendőrt a felelősségek tisztázása végett, na mindjárt együttműködő lett és elismerte a felelősségét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
@16 - igen, ez a nepperektől az átlagemberekhez eljutott módszer. Páréves autónál még meg is értem, de például az előző (akkor 12 éves) autóm eladásakor nekem is jöttek méregetni a mikronokat, fújva volt rajta a hátsó lökös meg a jobb hátsó ajtó mert még az első tulajnál sérültek és cserélve lettek, szemre az életben nem mondtad volna meg, de ők kimérték.
1-2 éves autónál megértem ezt, de amikor idősebb és/vagy magas futású autóknál nekiállnak méregetni, az szerintem nevetséges.
#9 voltam
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#16! De ez ebben az esetben is egyértelmű?
Úgy értem, hogy nem az van, hogy egy horpadásra hordanak fel vödörnyi gittet, meg nem a bontóban talált más színű elemet fújnak át, hogy így vastagabb lesz a festékréteg. Hanem gyári új elemet fújnak, elvileg gyári technológiával a márkaszervizben.
Nálam szerencsére csak a műanyag sérült, a fém karosszéria elemhez nem kellett nyúlni. Így nincs igazán nyoma. Az előző autómon kavicsfelverődéseken kívül semmi nem volt 17 éves koráig. A felverődés miatt átfújathattam volna, de pont ezért nem mertem, mert akkor jöttek volna az eladásnál az "okosok" és megállapítják, hogy ez az autó tutibiztos rommá volt törve.
(14-15-ös voltam ismét.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!