Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Télre jó a 10w40 motorolaj az...

Télre jó a 10w40 motorolaj az autóba? 10-20 éves autókba?

Figyelt kérdés

2022. okt. 2. 17:37
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Ez egy klasszik Ladába, régi Swiftbe, 90-es évek autóiba való olaj. A 2000-es évektől jellemzően már nem ez a gyártóművi előírásnak megfelelő viszkozitású olaj. 10 éves, tehát 2012-es autóba biztos, hogy nem töltenék ilyet! De még 2002-esbe is nagyon határeset. Ha valami régi tervezésű, kifutó széria volt akkoriban, akkor talán határeset.
2022. okt. 26. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

Sajnos rengeteg 10w40 el használt autó kezd kèken füstölni, sajnos sokan nem mernek eltèrni" mert a szerelő szerint ez kell" valojában egy 5w40 sokkal jobb barmelyikbe de egy 0w40 től se lesz higabb.

10w40 leghigabb helyzete a normál használatkor 100 fokon van kb 14-15 mm²/s.

40 fokon kb 100 mm²/s.


( Kb 10-15 mm²/s a legkedvezőbb a motornak)


Egy 0w40 leghigabb helyzete szintèn 100 fok körül lesz ès szinte majdnem egyforma talán kicsit kevesebb 12-13 mm²/s lesz szinte melegen egyformák de 40 fokon ez már kedvezőbb kb 75-80 mm²/s èrtèkkel bír.


Ebből jól látjátok hogy már 40 fokos olajhőfoknál is èrezhető a 0w előnye, nem csak addig kell látni, hogy az -40 fokig jó, hanem a bemelegedèsi fázisba vègig higabb DE nem tud tul hig lenni mivel azt mindenkèpp 100 fok körül èri el ahol viszont ugyan az az xw40 lesz mint egy 10w40 vagy 5w40..

Tehat NEM kène 10w40 már semmibe, csak legtöbb ember nem jár utána ès azthiszik a szerelő jobban tudja ès jót akar holott neki is jó ha hamarabb csattog a motorod plusz a 10w40 ből van nekik hordóba kedvezmènyes áron

okt. 13. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

Kiegèszitès: èn egy 2004- Suzuki Altoba 5w30 használok.

A gèpkönyv 10w30 ast preferál ès mint tudjuk a hidegoldal nem tud tul hig lenni igy azt le vihetjük. Melegen meg 30 as jo neki akkor minek rakjak 40 est, főleg ha a 30 ast sem eszi.

Erre mit rak kb 99% suzuki alto tulaj bele? 10w40 naná, mièrt? Mert a szerelőjük azt mondta ezekbe ez jó.

Ès van nèha pár komment, hogy hidegen csattog stb

Nem csoda, egyèbkènt mert az 5w30 40 fokon mèg jobb mint a 0w40


Eneos 5w30 as 40 fokon 66mm²/s

100 fokon 11.9 mm²/s


10w40 pedig 40, fokon 100 mm²/s


Na most gondolátok el hogy a leggyakoribb 15-20 fok körüli hideginditáskor a 10w40 már olyan 150-200 mm²/s


Az 5w30 pedig max 80-100 mm²/s.


Egy városba használt ilyen auto tèlen a bemelegedèsig vègig sokkal sokkal több kopást kap 10w40 el mint 5w30-al.

Holott, egy 5w30 mèg melegen is jobb mivel szintetikus. De ugye a magyar ember mit nèz? Hát, hogy a tízvènegyven ócccóbb , meg " áá olyan higat öreg autoba"


"Ugyis megeszi"


"10w40 megy bele mert az 5w40 megennè"

Holott az 5w40 is a leghigabb állapotot 100 fok ès felette veszi fel ahol egyformán 13-14-15 mm²/s körül mozog mint a 10w40 ezen fokon.

Alacsonyabb fokon higabb de az ideális 10-15 mm²/s közelèbe se lesz egy 0w sem. Mindig a melegoldal a lènyeg.

Nyilván vannak olyanok mint a 0w40 ès 5w30

Hogy 40 fokon az 5w30 kb 65-68 mm²/s

Mig a 0w40 pedig 77-80 mm²/s.



Lènyeg hogy minnèl közelebb van 40 fokon is az ideális 10-15 mm²/s hez annál jobb az olaj

Melegen(100c) pedig annyi legyen amennyi a gèpkönyvben van ajánlott olaj MELEGOLDALI èrtèk pl Altonál 10w30 akkor engem csak a 30 èrdekel ès bármilyen olaj jó ami 10w30 vagy alatta van csak a w utani 30 maradjon.

Minden olajnál utánalehet nèzni van pdf dokumentum táblázat. Vagy müszaki leirás stb

Hasznos.

Ezeket amikor èn is kezdtem át látni azután rögtön teljesen más szemmel nèztem az olajokat ès minden autóm vagy ami azota lett vagy volt mind vagy 0w vagy 5w kezdetü olajat kap ès 30 vagy 40 melegoldalt.

De legtöbb kocsiba mehet 5w30 igy kb 2000 utániakba gyakorlatilag.

okt. 13. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

A hig olaj jobban folyik. Nem azert csattog mert hig, hanem mert nem tud bejutni elèg olaj. Van egy szük olajfurar vagy csapágyhèzag, ès hideginditáskor a mèz állagu 10w olaj szegèny alig jut oda belőle. Probáljátok ki egy mezei szürön tèsztaszürőn mondjuk 20 fokban a 10w40 elèg nehezen megy át majdhogynem szinte nem is akar átfolyni rajta mig az 5w30 bol lènyegesen több átmegy rajta.

Elhigulni se tud mert utcán nem tudunk annyira menni, hogy forrjon. Hegyi menetben is max a 110-115c olajhőfok de az már csúcs. 5w30 nak nem gond.

Persze, pontokban van magasabb hőfok is de az átlaga az 100-110 fölè marha nehezen megy.

Hengerbe a dugattyuknál, főtengelycsapágyakban,dugattyucsapszegen bőven 150-170 fok is lesz de az olyan kis rèsz, hogy nem melegiti át a teljes olajkört ès emiatt lènyeges a jobb áramlás, hogy ezen forró pontokbol mielőbb áramoljon ki az olaj, igy nem èg meg.

okt. 13. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Nem. Pont hogy téeln előnyösebb az alacsonyabb hideg oldali viszkozitás. És valószínűleg melegen sem lesz az olaj annyira forró, mint nyáron 40 fokban.

Az egyik autóm pár hónap múlva tölti be a 20. évét. A mai napig télen-nyáron 0W30-est kap. Közel 350.000 km-rel sincs mérhető olajfogyasztása. A motor bontatlan, még a turbóhoz sem kellett hozzányúlni.

A másik autóm 7 éves lesz. 0W20 a gyári előírás. Szerintem nem viccből találták ki ezt hasraütés szerűen. Úgyhogy tartom magam hozzá.

okt. 16. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!