Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem árulnak már manuális...

Miért nem árulnak már manuális váltós sportkocsikat?

Figyelt kérdés
Alapvetően közlekedésre szánt autóban én is az automata váltót prefelálom, mert pl. dugózni sokkal jobb egy automatával. De pl. roadsterekben (bmw z4, mazda mx-5, bmw z4, nissan 370z, audi r8,tt) szerintem sokkal jobb, ha semmilyen beleszólása nincs egy gépnek, csak az embernek, addig húzathatom, amíg akarom. Igaz az utóbbi 20 évben gyártott autómaták visszakapcsolnak padlogazra,meg van bennük kézi mód is, de ott is elektronika vezérel, egy idő után ha nem nyúlsz hozzá, elvált. Mégis a 2000-res években még a fent felsorolt sportkocsik kaphatóak voltak kézi váltóval is, most a mazda mx-5 kivételével csak automata duplakuplungossal kérhetőek. Én sajnálom, mert egy sportkocsi élményét szerintem kéziváltóval lehet igazán kiélvezni.
2022. szept. 30. 13:35
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
56%
A valódi sportkocsikban (M4 pl) még van kézi váltó. Egy roadster nem feltétlenül sportos.
2022. szept. 30. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
84%

Azért nem igaz hogy nincs ilyen, vannak még, pl Toyota GR86, GR Yaris, az új Nissan (400)Z kupé, Toyota Supra is most már kapható manuálissal, vagy ha még nem akkor hamarosan. BMW M3-M4-ből most is lehet venni manuálisat (csak a Competition csomaghoz nem tudsz kérni), a most érkező új M2-ből is van.


Ennek az oka egyszerű: nagyon kicsi rá az igény. Az autógyártók sajnos - a hiperdrága és hiperexkluzív Pagani-féle gyártókat leszámítva persze - nem arra mennek, hogy a termék minél jobban tetsszen az autókat kedvelő embereknek, hanem hogy minél többet lehessen eladni. Egy BMW Z4 például, ami ugye egy technika a Suprával, hiába készült a Suprához manuális változat, továbbra sem lesz elérhető vele, mert minek - úgyis kapuzárási pánikos apukák veszik leginkább, akiknek nem kell a manuál, jobb a gyors és kényelmes automata, nem fognak vele csapatni sehol, csak krúzolni meg villantani a huszonéves bigéknek.


Nem éri meg ma már egy gyártónak manuális váltót fejleszteni, vagy hozzáigazítani egy új modellhez, annyira minimális rá a kereslet az ilyen könnyű, oldschool sportautókon kívül. Ha nem hoz profitot, akkor pedig nem lesz. Én is úgy érzek ahogy te, imádom egy régi, sportos autóban a manuális váltót egy szép hétvégi autózáskor, de hétköznapi használatban már 10-15 éve vannak olyan jók az automata váltók, hogy nincs értelme a manuálisnak.

2022. szept. 30. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
26%

1. Mert elavultak.

2. Mert nincs rájuk igény.

2022. szept. 30. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
43%
mert az emberek nyomik, bénák, egyre kevésbé tudnak vezetni.
2022. szept. 30. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Persze jó dolog a kéziváltó, viszont egy automata mindig jobban fog váltani mint az ember.

Ha majd vezetsz olyan autót ahol választhatod, hogy te magad kapcsolgat, akár a váltót löködve, akár kormányfülekkel akkor, ezt észre lehet venni, optimális fordulaton vált, visszafele gázfröccsöt ad stb, sport módban meg lehet forgatni is ha valaki ezt szeretné

2022. szept. 30. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Bocs de lefelé gangolásnál a kéziváltósnak is adom a gázfröccsöt :)
2022. szept. 30. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy azért, mert a versenyautók se manuális valósak már? 🤔


A robot gyorsabban és pontosabban fog váltani. Elég csak egy gombnyomás.

2022. szept. 30. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
#6 én is szoktam, de a legtöbben nem. Viszont egy automata, úgy ad gázföccsöt, hogy figyeli az autó sebességét, motor fordulatszámát, gyorsítani akarsz, vagy csak azért kapcsol vissza, mert a forgalom úgykívánja, de bármikor kigyorsíthass stb, és pont csak annyit ad amennyit szükséges. Ezt ember meg csak belerúg eggyet a gázpedálba, aztán olyan amilyen a váltás, majd a szinkrongyűrü megoldja.
2022. szept. 30. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
#8 tény és való hogy van némi szórás a gázfröccsök méretében visszagangoláskor, különösképp ha az ember közben még a féken is rajta áll, dehát már így is többet teszek a szinkronok megmaradásáért, mint az átlag sofőr. :D :D
2022. szept. 30. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
#9 Ezzel nincs is gond, csak egy automata ezt úgy teszi meg, hogy te azt észre se veszed, és mostmár erre vannak rákattanva az autógyárak amíg még gyártanak belsőégésű motorokkal autót, ezért van a kettőstömegű lendkerék is, hogy minnél kényelmesebb legyen az utazás. Sportkocsiknál meg ne kelljen a váltóval se foglalkozni, csak az útra tudjon koncentrálni a vezető.
2022. szept. 30. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!