Mi történik, ha erősebb akkumulátort teszek az autóba, mint amit a gyártó előír?
Suzuki Swiftem 2006-os, benzines. Nincs beépítve semmi extra. Talán a világítás a legnagyobb fogyasztó. (Még ködlámpa, meg fordulatszámmérő sincs.)
Jelenleg egy 45Ah 360A -s Electric Power tipusú akku üzemel.
- A VARTA C30 Silver Dynamic 54Ah 530A right+ akkuját és a Tesla 55Ah 540A right+ akkuját néztem az interneten, és azt szeretném kérdezni, hogy tehet -e kárt az autó elektronikájában az erősebb teljesítményű, illetve indítóáramú akku?
Teljesen mindegy, a 72-es jobb, mert több tartaléka van arra az esetre, ha pl. alapjáraton kell dugóban araszolni este, fényszóróval, ablaktörlővel, ablakfűtéssel, szellőzéssel, klímával.
Másrészt, egy adott akku kapacitásának minél kevesebb százalékát vesszük igénybe a töltés-kisütés-töltés-kisütés ciklusokkal, annál hosszabb lesz az élettartama. Az indítás is kevésbé viseli meg, ha a névleges indítóáramnak nem a háromnegyedét, hanem csak a felét igényli az indítómotor.
Ha igaz lenne a szándékosan kötözködő, nulla tudást tükröző okoskodásod, akkor egy nagyobb autóba is elég lenne egy 8-10 Ah kapacitású motorakku, mert elég, ha csak egy indításnyi energiát tud tárolni....
De legyen egy gyakorlati példa: nagyköbcentis dízelmotoros jármű, 24 V, 100 Ah körüli akku, teherautóról van szó.
Ha ugyanezekkel a motor és generátor paraméterekkel egy autóbuszról beszélünk, bő kétszer ekkora kapacitású akku van benne, hogy álló motornál is működhessen elegendő ideig az utastérvilágítás, és egyéb, teherautón nem lévő fogyasztó. Mégis feltöltődik az akku.
A kérdéskör rövidre zárása érthetően:
- a gépkocsi indításkor ugyanannyi energiát vesz fel, bármekkora is az
akkumulátor / értelemszerűen túl kicsi kapacitású akkumulátor nem tud
elegendő energiát tárolni, ezért ebben az esetben ez értelmezhetetlen/
- indítás után normál esetben az akku nincs használatban, csak a vissza
töltés idejéig./extrém, utólag beépített nagy fogyasztót leszámítva, de
akkor idő kérdése, hogy mikor merül le az akkumulátor és áll le az
autó
- az előbbiekből következően a kivett energia visszatöltése ugyanannyi
időbe telik, bármekkora is az akkumulátor, / a túl kicsi akkumulátor
ismét értelmezhetetlen/
- a generátorok úgy vannak méretezve, hogy az egyidejűleg várható
fogyasztókat biztonsággal ki tudják szolgálni, következésképpen az
akkumulátor menet közben nincs használatban, csak töltődik, /esetleg
néha rásegít/
- nagyobb akkumulátor beépítését csak a hely nagysága korlátozhatja, más
nem, a rendelkezésre álló többlet akku energia adott esetben jól jöhet.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!