Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi volt az, amit a hivatásos...

Krwkco kérdése:

Mi volt az, amit a hivatásos autósszakma legutóbb elcseszett az autódon?

Figyelt kérdés
Csak, hogy mire érdemes felkészülni. :-(

2022. szept. 27. 12:32
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
91%

"A 15mm-es átmérőjű, kettőfeles falvastagságú acélcső a tövénél elgörbült."


Nem csak a falvastagság számít hanem az anyagminőség is....

Mai kocsikhoz meg úgy kb. 20 éve gagyi minőségű kerékkulcsokat adnak.

De ugyan ez van a szerszámok terén is.


Egy jó 4 ágú kerékkulcs + egy kétméteres acélcső rá simán leszedi a rátépett anyát.

2022. szept. 27. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
90%

Ford márkaszervizben voltam éves szervizen. Szűrők + gyertya csere.


4 gyertyából 2 rossz volt amit beraktak, első kikanyarodásnál majdnem baleseteztem, mert nem gyorsult a kocsi, majdnem lefulladt az út közepén. Durva volt, annyit nem mondtak, hogy bocs.


A hibakód kiolvasásához le kell venni az egyik kis tárolórekeszt. Na ezt általában a hátsó ülésre hajítva találom meg, mert vissza nem teszik, gondolom ugyanilyen alapossággal cserélik az alkatrészt is.


De találtam már kerékcsere után csavarkulcsot az anyósülésen, 2 percre rá hívtak, hogy nem-e maradt ott.


Munkatársamnak kereket cseréltek defekt után. Mire hazaért 2 csavart elhagyott. Ami szintén elgondolkodtató, hogy mondjuk pályán 130 körül egyszer csak elszáll egy kerék és amellett, hogy anyagi totálkár az autó még meg is ölhet valakit.

2022. szept. 27. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Vagy munkatársam elvitte az új kocsiját első 2.000 km utáni átnézős, olajcserés szervizre. Az olajat úgy töltötték fel neki, hogy a minimum alatt volt a szintje, cserébe az egész motor meg padlólemez úszott az olajban.
2022. szept. 27. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:

#11

Ezt azért írtam, hogy érzékeltessem a helyzetet. Akármennyire csak átlagos anyagból van a kerékkulcs, az arra szolgál, hogy az ember levegye a kereket. Szóval, ha elgörbül, akkor el lehet képzelni, hogy mennyire húzták rá az anyát.

"Egy jó 4 ágú kerékkulcs + egy kétméteres acélcső rá simán leszedi a rátépett anyát."

Egyetértek. Ha egy 60 kilós ember ráteszi a teljes súlyát a kétméteres cső végére, az 1200Nm. Ha ezt a kerékkulcs kibírja, akkor annak elégnek kell lennie.

2022. szept. 27. 15:02
 15/17 NTBS ***** válasza:
91%
Kerékcsere. Túlhúzták.
2022. szept. 27. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Karosszerialakatos után az akkurögzítő lemez hiányzott, egy nagyobb fékezésnél elszabadulhatott volna a 60 Ah-s akksi.


Később az ülés alatt találtam meg.


Azt mondjuk a mai napig nem tudom, miért kellett kivenni az akkut.

2022. szept. 27. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Gumisnál számtalanszor volt már nekem is hogy túlhúzták. Most már nem szoktam megkérni őket a kerékcserére. Odaadom nekik a felniket amikor kell új gumi, felrakják a gumikat, aztán majd én otthon lecserélem inkább a kerekeket.


Aztán nem olyan régen volt még, hogy a négy lengéscsillapítót cseréltettem az autómon, nem mentem még előtte ehhez a szerelőhöz, a megbízható szerelőm hosszan beteg volt, így sok ajánlás után kipróbáltam ezt a műhelyet, jó autókat láttam bent amikor megérkeztem, értékes veteránokat is, úgyhogy bizalommal mentem. Ritka modell ez az autóm, veterán korban is van már pont, úgyhogy nem sok gyártótól van alkatrész, van két olcsó hulladék típus, van egy "elmegy" kategória, meg van egy drága de jó. Na hát nekem a drága de jó kellett mert szeretem ezt az autót, mondta hogy hozott alkatrésszel nem dolgozik de berendeli nekem amit akarok (csak persze teljes áron, én meg tudtam volna olcsóbban, de sebaj, "legyen", nem ezen múlik). Kértem utána futóműállítást is, akkor már a motortartó bakok cseréjét is mert mindegyikre ráfért.


Mindent megcsinált, a futóműállítás nem lett tökéletes, azzal visszavittem még aznap amikor elhoztam, megcsinálták újra, akkor már jó volt. Egészen egy hétig - amikor az egyik lengéscsillapító elfosta magát hátul, úgy mentünk haza az autópályán a kellemes hétvégi kirándulásból hogy ellenkormányozni kellett minden apró bucka után.


OK, mondom, biztos régi készlet volt és összevissza pakolták-szállították már aztán megsérült, megesik, tényleg nem sok ilyen autó szaladgál, biztos nem gyártják sűrűn (vagy már egyáltalán) ezeket az alkatrészeket. Ennek ellenére természetesen visszavittem, kértem hogy küldje vissza, kérjen másikat helyette. Persze persze, másnap már hívott is hogy készen van.


Tök jó, autó működik, futóműállítás megjegyzem megint el lett cseszve, arra amikor visszavittem már kicsit láttam hogy a tökük televan velem, de megcsinálták még, bár nem lett olyan jó mint legutóbb, de már hagytam a fenébe. Aztán két héttel később cseréltem rajta kerekeket, és láss csodát, hát k*rvára nem azt a márkát rakták be a hibás helyett amit én kifizettem és ami előtte valóban bele lett rakva, hanem az olcsó hulladék típusút, a legolcsóbbat. Ráadásul mind a kettő oldalon hátul lecserélték rá őket, elöl meghagyták a jót. Elég nagy balhét vertem ki náluk bejelentetlenül, úgy hogy ott volt pár másik ügyfelük is, először fenyegetőztek hogy megbánom ha rontom az üzletüket, majd amikor megszellőztettem hogy én abszolút hajlandó vagyok perre menni, nem amiatt a pár tizes miatt hanem az elv miatt és amiatt hogy mást számláztak mint amit végül kaptam, akkor már mondták hogy jól van na beraknak egy olyat. De én már oda nem adtam nekik az autómat, kértem a különbözetet amit megkaptam "pult alól" aztán viszontlátásra. Azóta vettem és beraktam két jót egy barátommal aki ügyesebb nálam, és egy random útmenti futóműállítóhoz is elvittem akik elsőre is hibátlan munkát végeztek...


Aztán van még "jó" élményem autókozmetikával is. Amikor az előbb említett veterán autómat vettem, akkor azért volt mit tisztítani rajta a beltérben, na nem volt tele szeméttel vagy nem volt undorító, csak volt hogy beázott régebben (kabrió) aminek nehezen eltávolítható nyoma maradt az üléseken-ajtókárpitokon, meg hát na, öreg autó, látszott hogy már ideje egy rendes takarításnak. Kifizettem több tízezret egy teljes körű belső tisztításra egy nem olyan régi, de sokak által kedvelt helyen, elsőre én is imádtam, jó illat volt, tiszta volt, ahogy kell. Csak aztán észrevettem hogy levették az ajtókárpitokat - ami amúgy tisztelendő, hiszen ezek szerint tényleg alapos tisztítást végeztek - csakhogy sikerült letörniük a sínt ami tartja ebben a modellben a kárpitot, amiért nem hibáztatom őket, ezekben mind könnyen eltörik mert gyenge műanyag és öreg, csakhogy ahelyett hogy erről szóltak volna, gyorskötözővel-ragasztóval "oldották meg" a helyzetet, ez pedig bár a kókányoláshoz mérten nem sikerült rosszul, sajnos menet közben kopogott, amit nyilván elég hamar észrevettem. Ráadásul ezt mindkettő első ajtókárpitnál így sikerült abszolválni.


De volt már olyan motorfelújításom is, ami után pár ezer kilométerrel beállt a motor, és kaptam a "hát nem kellett vóna' tóni neki annyira" típusú választ amikor kérdeztem hogy ez mi a fene. Pedig nem volt az "tóva neki", tudom hogy kell motort bejáratni, úgy is volt csinálva.

2022. szept. 27. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!