Mi volt az, amit a hivatásos autósszakma legutóbb elcseszett az autódon?
Mármint szerviz?
A legutóbbi egy generátor csere volt. Régi le, új fel. Ki is cserélték. Aztán már otthon vettem észre, hogy a generátorról az egyik vezeték (kettő csatlakozik rá) nem volt visszakötve, csak lógott szigeteletlenül a motortérben. Ha ott összetestel valamivel az csúnya lett volna.
Ezt megelőző: garanciális autó, vezérlés probléma, márkaszerviz. Megoldották. Azon hogy mindent összetapogatnak olajos kesztyűvel és úgyhagyják, az nem is érdekel. Le tudom magamnak takarítani. Az sem, már megszoktam, hogy minden műanyag rögzítőpatentot letörnek, nem pótolják, a vezetékeket, csöveket csak behányják a motortérbe, ahogy sikerül. Már van komplett készletem mindenből, már hozzászoktam, hogy ha hazahozom az autót a szervizből, ennek állok neki, hogy minden normálisan legyen visszarakva és gyárilag rögzítve legyen. Ez alkalommal arra lettem figyelmes, hogy nagyobb úthibákon, bukkanókon hangos fémes csattogás jön a kocsi alól. Napokig el nem tudtam képzelni, hogy mi a fene lehet ez. Már azon voltam, hogy visszaviszem a kocsi, mert fékhez, futóműhöz tudtommal nem nyúltak és az szemrevételezéssel rendben lévőnek tűnik. De még alánéztem. A kipufogócsövet rögzítő bilincsen lévő két csavar nem volt visszatekerve, csak épphogy rákapatva a menet. Minden bukkanón fölcsapódott, utána visszaesett az anyákra a teljes kipufogórendszer. Meghúztam a csavarokat, szerencsére nagyobb baj nem lett.
Volt olyan is, hogy még 0 éves autómon volt egy visszahívás. Motortérben kellett fék-kuplung alkatrészeket átszerelni. Az autót úgy kaptam vissza, hogy a motortérben fémig le volt nyúzva a fényezés. Oké, hogy ott kívülről nem látszik, de egy pár hónapos autónál eléggé zavart, hiszen nem keveset dolgoztam érte. Mikor szóvá tettem a márkaszervizben a munkafelvételen, hogy nem egészen ilyen állapotban adtam le a kocsit, a válasz az volt, hogy hát igen, jó nagy a váltó ebben az autóban, szűk a hely, a fiúk nagyon megszenvedtek vele. Ezzel részükről el volt intézve.
Gumissal én is jártam már hasonlóan. Nekem a kerékőrt tépték rá légkulccsal. Levenni a leszerelő szerszámmal esélytelen volt, azonnal elnyíródott a túlerőltetéstől. Voltam vele több gumisnál, olyannál is aki úgy hirdeti magát, hogy nála nincs levehetetlen kerékőr. Próbálkoztak vele. Püfölték, kalapálták. Az univerzális leszedők mind csődöt mondtak, mivel az én kerékőröm elfogrú fejű volt, hogy biztonsági okokból kívülről se lehessen leszedőkkel ráfogni. Így azt mondták szó szerint, hogy ne haragudjak, nekik eddig tartott a tudományuk, rendeljek új leszedő szerszámot. Megrendeltem, Németországból, egyedi biztonsági kód alapján. 3 hetet vártam rá, addig járhattam novemberben ónos esőben is nyári gumikon. Megjött, arany áron. Én már nem is próbálkoztam vele, egyből a gumishoz vittem. 1 másodperc alatt elnyalták az t is, kuka. Végül egy következő szervizben tudták lefúrni. Az sem volt egyszerű. mert "fúrásbiztos" keményített fejű volt a kerékőr. Fél napig nyomták neki a gépet, mire sikerült. Sajnos kicsit sérült az alufelni is közben, azt is javíttatnom, fényeztetnem kellett a művelet után. Ez volt nekem a tanulópénz, hogy kerékőrt, soha az életben nem rakok fel! Mert nem lehet tudni hol támad kedvük rátépni.
Volt olyan eset is, egy nagy, ismert független szervizben, hogy egy motortéri szerelés alkalmával egy vékonyabb vezetéket beszorítottak egy burkolat alá, amit sikeresen el is téptek. Aztán meg jöttek a rejtélyes hibák.
Volt olyan, hogy szerszámot felejtettek a motortérben. Én meg nem értettem, hogy mi a fene ez a kopogás, gurgulászó hang, minden kanyarban.
És még sorolhatnám...
"Gumis műhelyek letépik légkulccsal és kész. Érdemesebb sima szervizet keresni ilyennel, szervizben még nem láttam olyat, hogy ne nyomatékra húznák."
"Amúgy az ilyen brutál nyomatékra húzás inkább az autószervizek szokása, hogy a kelleténél nagyobb erővel húzzák rá, aztán jön a csavarbeszakadás felnisérülés és a többi."
Ez nem egyszerűen túl volt húzva. A 16-ból 13-at a fél méter hosszú nyomatékkulcsommal meg tudtam indítani. Ezt a 3-at meg semmi erővel sem. Szerintem a kerékszerelő fickó (mert 2 ember foglalkozott az autóval) maximális nyomatékon használta a nyomatékkulcsot a kerék levételéhez. Utána a felrakásnál csak irányt váltott. 3 anya után rájött, hogy ez így nem jó. És utána vagy hagyta a fenébe vagy megpróbálta visszanyitni, de ahhoz a maximálisnál nagyobb nyomaték kellett volna. Ezért inkább elsunnyogta. Ez az elméletem.
#7
Nem célom semmilyen büntetőhadjárat. Már amúgy sem tudom, hogy konkrétan ki volt az.
Csak a csavarokat akarom meglazítani. Mégegyszer megpróbálom házilag, azután ha nem megy, akkor visszamegyek a céghez. (Nincs közel.)
Szerencsére a kerék nem defektes, semmi baja nincs, úgyhogy semmi nem múlik pár napon.
#6
Akkor Neked is hasonló tapasztalataid voltak. Részemről azt gondolom, hogy egy autó kapja meg az előírt folyadékcseréket és ettől eltekintve, ha minél kevesebbet viszik szervizbe, annál jobb neki.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!