Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet utólag ABS-t tenni egy...

Lehet utólag ABS-t tenni egy olyan autóba, amiben nincs? Drága mulatság?

Figyelt kérdés

Ma majdnem összetörtem az autót, alig tudtam megállni vele. Ha szinte mindenki másnak van ABS az autójában, akkor én vagyok a mumus az utakon, hiszen elég, ha valaki fékez egy komolyabbat előttem ABS-el, én meg nem tudok megállni mögötte, akármit is csinálok.


Egyébként a típus kérhető gyárilag ABS-el extraként, de ebben nincs.


2022. szept. 8. 18:33
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
100%

#20 Pont erre utaltam a 17-es válaszomban. Ezért tud a tapadási erő maximuma nagyobb lenni, mint a csúszási súrlódási erő.

Előbbi esetet az ABS tudja előállítani, utóbbi pedig a megcsúszás esete. Tehát a kocsi megcsúszása esetén kisebb eredő erő tudja lassítani a járművet, így Newton II. axiómájából kifolyólag a létrehozott lassulás a=F/m is kisebb. Így a fékútnak a négyzetes úttörvényből adódó s=0,5*a*t^2 csökkentő összetevője is kisebb, tehát ennek az összetevőnek az állandósebességű útösszetevőből való kivonása által nyert féktávolság nagyobb.


Konklúzió: ha megcsúszik a jármű, akkor a féktávolság megnő, amennyiben az egyéb paraméterek nem változnak, ez egyszerű fizikaóra...


Egyébiránt akit mélyebben érdekel a téma, javaslom ezt az ábrát:

[link]


Ill. az ABS egy komoly szabályozástechnikán alapul. Ennek egyik alapja a relatív sebesség, amit már említettem a 12-es válaszomban.

Anyag ehhez érdeklődőknek:

6.5.2.5. Szabályozás a kerékcsúszás alapján

[link]

2022. szept. 8. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:
100%

#16 Az videóban látott extrém út esete ismert probléma, gyakorlatilag foglalkoznak ezzel is, és megvan a műszaki háttere.

Rossz úton és terepen a kerék dinamikus terhelése nagyon szélsőséges értékek között változik. Arról ismerhető fel ez az állapot, hogy ilyenkor a keréksebesség változások egy bizonyos amplitúdóval, és egy bizonyos frekvencia tartományban észlelhetők. Periodikusan nagy kerékgyorsulás változások alakulnak ki anélkül, hogy azt a fékező nyomás változások indokolttá tennék.

A jelenség felismerését követően az elektronika megpróbál ilyenkor az átlagos dinamikus kerékterhelésnek és a jó útnak megfelelő, a legnagyobb tapadási tényezőnél egy kicsit kisebb értéknek megfelelő fékező nyomást beállítani és viszonylag kis nyomás modulációval hagyja a kereket lengeni.

Az ABS –nek a közelmúltban alkalmazott változatainál a nagyobb kerékcsúszásokat megengedő terep fokozatát a gépkocsivezetőnek egy gomb megnyomásával kellett aktiválnia. Ebben az üzemmódban folyamatosan villog a műszerfalon elhelyezett ABS ellenőrző lámpa. Hasonló megoldásokat alkalmaztak a terepjáró személygépkocsiknál és a haszonjárműveknél is.

Az újabb ABS elektronikák az előbb ismertetett módszerrel a megfelelő program segítségével képesek a rossz út, illetve a terep felismerésére és automatikusan átkapcsolnak a terep működésre. Ha a gépkocsi átlépi a 40 km/h sebességet a visszakapcsolás a normál ABS működésre automatikusan bekövetkezik.

2022. szept. 8. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 anonim ***** válasza:
55%
Nem vettem észre a kettő közt semmilyen külömbséget, volt abs nélküli autonk is avval is siman megalltam amikor befekeztek előttem. Amugy meg ha időnkent felemeled a labad a fékről és ujranyomod van őbs-ed, önerős fékrendszered :-)
2022. szept. 9. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
28%
Ha nem tudsz megtanulni vezetni rendesen, akkor el kell adni az autót és venni egy olyat, ami annyi hárombetűs biztonsági rendszerrel van felszerelve, ami már megfelel az igényeidnek. Jó dolog az ABS, de nem úgy van, hogy berakok 4 kockát, meg egy szál vezetéket és kész.
2022. szept. 9. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:
0%

19 akkor nem vagyok hétköznapi, pedig csak ismerem az autóm, ja, és elárulok egy titkot, a pedált nem csak nyomni lehet, felengedni is.. még tizenévesen is volt olyan szitu hogy úgy úsztam meg valamit hogy pumpáltam a féket mint a hülye, így lassultam is, és odébb is tudtam kicsit kanyarodni. Nem olyan ördöngősség.


Persze egy mai 3 betűsökkel telepakolt szemétben "gyakorlott" átlag birka user az beleül egy sima analóg autóba és hamar le fog esni vele az útról, mert nem csinál meg a kocsi helyettük semmit. :)

2022. szept. 9. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!