Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meddig lesz üzemképes egy...

Meddig lesz üzemképes egy elektromos autó?

Figyelt kérdés
Lehet majd vele 20 év múlva is autózni, mint a mai benzinesekkel/dízelekkel?

2022. szept. 5. 01:12
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
0%
Villanyszerelő nem fog neked hozzányúlni autóhoz, csak mondom. Csapágy amúgy sem elektromos probléma.
2022. szept. 5. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
85%

"Villanyszerelő nem fog neked hozzányúlni autóhoz, csak mondom. Csapágy amúgy sem elektromos probléma."

Ez mi?

2022. szept. 5. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
88%

Először is a belsőégésű motoros autók is csak úgy futnak 20-30 évig, hogy menetközben egy csomó alkatrészt kicserélnek.


Az elektromos autókból a villanymotor már ismert: nézd meg a trolikat, villamosokat, 30-40 évig simán eljárnak.


Ami necc az az akkupakk. Az jó eséllyel cserére szorul majd előbb-utóbb és az nem lesz olcsó. De ha a csere megvolt, akkor mehet tovább.


A fékrendszer és a kasztni meg kb ugyanaz, mint a belsőégésűek esetében.

2022. szept. 5. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
16%

> "Először is a belsőégésű motoros autók is csak úgy futnak 20-30 évig, hogy menetközben egy csomó alkatrészt kicserélnek."


Erről beszélek. Nincs szakember elektromos autó javításához. Persze, az általános dolgokat, mint fékcsere, ablaktörlőcsere, stb. megcsinálja bárki, de amikor akkumulátorhoz kell nyúlni vagy elektromotorhoz, akkor falakba ütközöl. Egyrészt, mert nincs szakképzés hozzá, ennélfogva szakember sincsen. Másrészt, külön nem árul alkatrészt a gyártó, kizárólagosan cseréli főelemként a saját szervizében (ami egy új autó ára kis túlzással, ha garanciaidőn kívül van). Harmadrészt, bontókban talán majd 20-30 év múlva kezdenek nagy számban megjelenni elektromos autók, de azokból sem biztos, hogy hasznosítható az elektromotor, akkumulátor, ergo használtan beszerezni ezeket szintén lehetetlen lesz.


Lehet lepontozni ezt is, de majd meglátjuk 20 év múlva, hogy kinek lesz igaza. Szerintem nekem.

2022. szept. 5. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
0%
Egyébként aki szerint a villanymotor már ismert, az nézzem már utána, hogy ezekben az autókban milyen villanymotor van. Hatalmas fogalmatlanságról árulkodik a klasszikus hétköznapi villanymotorhoz vagy vasúton használthoz hasonlítani.
2022. szept. 5. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
82%

Az elsö "modern" elektromos autó (amiben lítium aksi volt és gyorstöltés) a Mitsubishi i-Miev 2009-ben került piacra. A manapság már 13 éves autók még mindig vígan futkároznak. Egyetlen ami történt hogy a hatótávuk kb 20%-kal csökkent. Ugyanez a helyzet az első Nissan Leaf-ekkel is.


Jay Leno garázsában van egy 1909-es Baker Electric. "Még mindig tudom használni az eredeti Edison elemeket. Csak ki kell öblíteni őket, új elektrolitot tölteni bele és kész. Még mindig jól működnek, száz év után."


Az használt elektromos autókkal most az a probléma hogy az első modelleknek túl rövid volt a hatótávja. Néhány év után ez még csökkent. De amiket ma árulnak, 3-400 km hatótávval az még mindig oké lesz 20-30% degradáció után is.

2022. szept. 5. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
90%

"Nincs szakember elektromos autó javításához"

De van, ne hazudj.

2022. szept. 5. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
90%

#14: "Nincs szakember elektromos autó javításához."


Persze hogy nincs, mivel még alig van javításra váró elektromos autó. De mire lesz elég autó addigra lesz szakember is. Norvégoknál pld már kezd sok lenni az elektromos autó, a régebbi elektromos autó is - és ott már van sok szerviz és szakember aki pont használt elektromos autókra specializálódott.


És a bontóban kapkodják az aksikat karambolozott elektromos autókból mert kell pld napelem tulajoknak éjjelre áramot tárolni.

2022. szept. 5. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
92%

#9: Az megvan, hogy a lónélküli ördögszekeréhez 120 éve a patikában vették a sebbenzint, mert nem volt sehol benzinkút?

Aztán mivel igény volt, lett kúthálózat is.

A hibridekre is károgtak a hozzád hasonlóak. Tönkremegy az akku, annyi mint az új autó a javítás...

Aztán már itthon is rááltt egy műhely, kiméri a Prius akkuját, a hibás cellákat cseréli, csinál pár formázó ciklust, és megint megy tovább az autó. Lett a "semmiből" egy magyar vállalkozó, amint lett annyi igény, hogy megérje rá vállalkozást indítani.

Amint sorba fognak állni a Teslák csapágyas motorral, döglődő akkuval, lesz majd aki javítja. Lehet hogy a saját költségére be kell ruháznia egy autóra, és atomjaira kell szedni, hogy megtanulja a típust, de meg lehet majd oldani. Ha van igény, lesz olyan aki elvégzi a munkát. Évi két autóra még senki nem fog céget alapítani, kétszáznál már elgondolkozik.

És teljesen mindegy, ad-e a gyártó alkatrészt. Egy motorba egy csapágy valamilyen gyári szabvány méret, mert csapágyat is házon belül gyártani egyszerűen nem érné meg a Teslának sem. A többi az meg elektronika, félvezetőt sem gyárt a Tesla, valahonnan veszi, onnan megveheti más is. Ha valami nagyon spéci alkatrész kell, arra meg lesz utángyártó. Egyelőre még nincs erre igény, mert "túl jók" a villanyautók, nem akarnak megdögleni a károgók által jósolt alkatrészek...

2022. szept. 5. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
92%

#14


"Harmadrészt, bontókban talán majd 20-30 év múlva kezdenek nagy számban megjelenni elektromos autók, de azokból sem biztos, hogy hasznosítható az elektromotor, akkumulátor, ergo használtan beszerezni ezeket szintén lehetetlen lesz."


Ha már te is úgy látod hogy 20-30 év kell ahhoz hogy legyenek a bontóban villanyautók, akkor nem kell félnünk úgy látom. A bontók most is tele vannak 15 éves belsőégésűekkel, ehhez képest ha 2x annyit kibír a villanyos, akkor egy szavunk nem lehet.

2022. szept. 5. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!