Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem vesz a többség...

Miért nem vesz a többség elektromos autót?

Figyelt kérdés

Életemben először ültem egy Nissan Leaf 62 kWh-s gépbe. A nyakam szabályosan megfájdult annyira iszonyat húz, emelett barátságos a fogyszatása. (És még nem is ültem Tesla-ba). 120.000 km volt benne, amit sokkaltam, pedig a tulaj szerint mai napig el tud vele járni 450+ km-ert városban, lazán megjárták vele idén Görögországot, teli csomagtartóval, 2 gyerekkel, és a legfontosabb, hogy kvázi INGYEN, mert ott is volt ingyenes elektromos töltőállomás.

Mi az oka, hogy a magyar ember nem ilyen mellett dönt (vagy másik elektromos mellett), pedig amikor ők vették 10 millióért elvihető volt, mégis inkább otto-motort választanak az emberek többsége, ha valaki ennyi pénzt szán rá. Elveszik az autó feelingje? Zavarják, hogy nincs hangja? Félnek a magas fenntartási költségtől? Komolyan furcsálom, mert városunkban alig-alig látok még mindig az villamos töltőállomásokon ilyen gépeket, hogy töltenék, amik aztán tényleg nem pöfögnek ki károsanyagot...

Félre ne értsetek!! Senkit nem akarok bántani, hogy milyen gáz az otto-motor vagy rá akarok beszélni elektromos autóra, mert NEM így van! Csak a miértje érdekelne......


2022. szept. 2. 22:07
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
89%
Nehézkes a töltés és drágák a villanyautók. És egyáltalán nem környzerbarátabb, mint a hagyományos, csak máshol keletkezik a szennyezés.
2022. szept. 2. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
94%
Mert a magyar társadalom 95%-ának az elektromos autók megfizethetetlenül drágák. De örülök neki, hogy te a felső 5%-ba tartozol.
2022. szept. 2. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 A kérdező kommentje:
Sajnos én sem tartozom abba a bizonyos 5%-ba...
2022. szept. 2. 22:27
 4/22 anonim ***** válasza:
76%

1. Úgy tudom, elég változatos, hogy mennyit megy el 1 töltéssel. Ha napi 600-700 km-t kell mennem, akkor mi van? Ha hosszabb útra megyek, es helyben nem tudom feltölteni, akkor mi van? Mint ahogy naponta töltögetni sincs kedvem. A töltés költségei is változatosak.

2. A töltéshez ki kellene építeni itthon a rendszert, az sem olcsó.

3. Úgy tudom, hogy egy ütközésnél sokkal nagyobb az esélye, hogy gazdasági totálkár lesz belőle.

4. Ragaszkodom a manuális váltóhoz, azt tanultam meg, azt szeretem.

5. A legtöbb modellnek túl magas az ara.

Egy plug in hibriddel meg elviekben ki tudnék békülni, de teljesen elektromossal a jelenlegi feltételek mellett biztos nem. De annak az ara kb. duplája annak, amit hajlandó lennék egyb uj autóra költeni (végül is mégiscsak ott kell hagyni parkolni az utcasarkon), és ennyi a fenntartási költségek közti különbséggel sem jönne vissza.

Ha majd újra autót veszek, akkor az akkori lehetőségek szerint átgondolom majd újra a dolgot, de jelenleg ingyen sem kellene.

2022. szept. 2. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 Beviz Elek ***** válasza:
78%

Van aki nem tudja megoldani az otthoni töltést, van aki fél az akkuk élettartamától, van aki szerint parasztvakítás, van akinek nincs rá pénze és van aki egyszerű mint a szög és minden újdonság szar.


Ne izgulj, sokkal többen akarnak elektromost mint gondolnád, csak nem tehetik meg.


Rakj félre egy kis pénzt és bérelj ki egy Teslát 24 órára. Magad alá fogsz piszkítani!

2022. szept. 2. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm Mindenkinek! #5 Hát, nekem egy ilyen is épp elég volt:)) Bőségesen megtenné, hogy a havi 3-700 km-ert ilyennel tegyem meg.

Na persze érdekelnek még a válaszok!

2022. szept. 2. 22:37
 7/22 anonim ***** válasza:
67%

Mert minek? Bar nem vagyok gazdag, meg tudnék engedni magamnak egy eleltromos autót, nyugaton élek, mostani üzemanyag és villanyárakkal kb. 5 Liter benzin árával járnék 100 km egy elektromos autóval, a mostani autóm 7-8 litert eszik, és nem került 10 millába, és nyugodtan megindulok vele 1000-2000 kilométerre.

A másik, hogy a legtöbb iszonyat ronda, eddig a Teslak amik tetszenek és a Mercedes eqe, a többi olyan mintha hátulról belerohantak volna.

Ingyenes gyors (vagy sima) töltök vannak egy Magyarország-Görögország szakaszon? Ezt kétlem

2022. szept. 2. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
44%
Azt nem értem, ha rövid távra kell az autó, akkor miért fizet valaki kétszer annyit, mint egy normális autóért? Én naponta megyek kb 200 km-t városban. Kell a kényelem, mert a leggtöbbje olyan kicsi, mint a Mondeom csomagtartója. 1 db vékony embernek jó két kicsi gyerekkel. Az ötlet jó, de egyelőre gyerekcipőben jár. Nekem ez egyelőre vicc kategória.
2022. szept. 2. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
90%

A magyar autópark átlagéletkora 15 év. Szerinted?

A gazdag környékeken meg igenis veszik, általában második-sokadik autóként az asszonynak. Menj fel valamelyik budai villanegyedbe, tele van minden i3-asokkal, zoe-val, stb.

2022. szept. 2. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
81%
Csórók hozzá.
2022. szept. 2. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!