Miért nem vesz a többség elektromos autót?
Életemben először ültem egy Nissan Leaf 62 kWh-s gépbe. A nyakam szabályosan megfájdult annyira iszonyat húz, emelett barátságos a fogyszatása. (És még nem is ültem Tesla-ba). 120.000 km volt benne, amit sokkaltam, pedig a tulaj szerint mai napig el tud vele járni 450+ km-ert városban, lazán megjárták vele idén Görögországot, teli csomagtartóval, 2 gyerekkel, és a legfontosabb, hogy kvázi INGYEN, mert ott is volt ingyenes elektromos töltőállomás.
Mi az oka, hogy a magyar ember nem ilyen mellett dönt (vagy másik elektromos mellett), pedig amikor ők vették 10 millióért elvihető volt, mégis inkább otto-motort választanak az emberek többsége, ha valaki ennyi pénzt szán rá. Elveszik az autó feelingje? Zavarják, hogy nincs hangja? Félnek a magas fenntartási költségtől? Komolyan furcsálom, mert városunkban alig-alig látok még mindig az villamos töltőállomásokon ilyen gépeket, hogy töltenék, amik aztán tényleg nem pöfögnek ki károsanyagot...
Félre ne értsetek!! Senkit nem akarok bántani, hogy milyen gáz az otto-motor vagy rá akarok beszélni elektromos autóra, mert NEM így van! Csak a miértje érdekelne......
Kedves #7-es! Elárulom, hogy vannak ingyenes töltők ezen a szakaszon. Saját tapasztaltból beszélek....
Bár, ha nem is haladod meg az éves magyar átlagot, akkor sem lenne rossz választás egy villanyautó. Mondjuk Neked így kvázi az örökkévalóságra lenne.. A Nissan már kifejezetten kiforrott ebben a kategóriában. Egy villanymotor szabályzása pedig sokkal finomabb, mint egy benzin vagy dízel motoré, sokkal egyenletesebb (ráncsimítóbb) gyorsulást lehet velük elérni.
1. Nagyon olcsó az üzembe tartásuk
2. Alig tudok olyat mondani, ami egy egy típusnál olyanfajta hiba lenne, ami rohadt zsebbe nyúlós
3. Olcsó a felelőssségbiztosítás
4. Ingyen parkolhatsz ezekkel (legalábbis egyenlőre)
5. Jóval kevesebb alkatrészből állnak, emiatt sokkal kisebb a meghibásodás
6. Ha lejtős úton mész, az akksi töltődik
7. Okosan használva a gázpedált, szintén töltődik az akksi és kevésbé használódik a fékbetét
Nem tudom az emberek miért nem döntenek villany autó mellett... Nekem annyi a negatívum, hogy unalmas 1 órát várni a tölténél. Legtöbbször késő este látogatom meg a töltőket, és legtöbbször tényleg üresek.
1.Hosszabb távban gondolkodom, bár sokan apellálnak az alacsony töltési költségre, az olcsó áramra vagy épp az ingyenes parkolásra. Én nem látom azt, hogy ez hosszabb távon is így marad, tekintettel arra, hogy már most is a hazai villamosenergia harmadát külföldről vesszük. Azt látom, hogy az elektromos autó otthon kiépített napelemes rendszerről való töltés esetén lehet gazdaságos, ilyenem meg nincs.
2.Aránytalanul nagy a beruházási költség, bár ez általában az új autókra is igaz. Kijössz a szalonból a kapun, és máris csökken az értéke, 5év mulva meg feleződik kb...
3.Az elektromos autók műszaki háttere még távolról sem kiforrott. A szervizek sincsennek felkészülve. Még a modernebb Otto motoros kocsiknál is előjönnek olyan elektronikai hibák, amit még a márkaszervizben sem tudnak megoldani.
A 15 éves szívóbenzines Toyotámnak viszonylag jól ismerem a felépítését, 20perc alatt kicserélem a gyertyákat, vagy amit kell és még egyszer sem hagyott az út szélén... Ha az elektromos autónak valami hibája lesz vagy megáll akkor azt meg hova vigyem?! Ha lesz is hozzá szerviz, lehet azt mondják hogy valami elektromos panelt kell kicserélni 2millióért, amikor ennyiből 10db bontott benzines motorblokkot lehet kapni...
4.Tegyük fel megveszem sokmillióért az elektromos kocsit. Ha nekemjön valami barom akkor mit csinálok? A biztosító úgyis mindig kihúzza magát, nem fog nekem adni új csereautót... A 15 éves szívóbenzinesből meg legrosszabb esetben veszek még egy ugyanolyat használtan, a villanyautó árának a töredékéből...
Én konkrétan két okból:
1. Nincs 20-30 millióm autóra. 2018-ban egy nagyon jól felszerelt nem alapmotoros új autót rendeltem 7,5 millióért. (Ma már egy ilyen persze bőven 10 fölött lenne.) Elektromos újonnan akkor se, ma se jött volna ki ennyiből.
2. Nem két sarokra, se nem városon belül furikázok. Az év minden hetében heti egyszer megyek napi 500 km-t. Mikor időre kell menni, bőven elég a reggel 4-kor kelés. Nem tudok korábban elindulni, mert út közben meg kell állni töltögetni, közben meg malmozok. Télen megyek hóviharban is, nyáron a kánikulában. A fűtést és a klímát is szeretem használni. Múlt héten volt egy 1100 km-es utam egy napon belül, országon belül. Nekem erre a "környezetszennyező" Euro6-os dízelem, annyiért amekkora keretem volt (eladósodni egy elektromos autóért sem szeretnék), újonnan, tökéletesen megfelel.
Nem a Nissan volt az a cég, amelyik egy ötletelős játékot/pályázatot indított, hogy hogyan lehet meghosszabbítani az elektromos autói hatótávját?
És a lényeg az volt, hogy tulajdonképpen az akkupakk tömegének megfelelő dolgokat ki kell venni az autóból és nem szabad családot, csomagot szállítani, fűteni, klímát használni, gyorsan menni...és végső soron tartani kell egy belsőégésű motorral felszerelt autót is, ha a hatótávnövelő eszközökhöz mégiscsak ragaszkodnánk így a 21. században.
A többség örül, ha azt a 2-3 milliót ki tudja köhögni egy 8-10 éves használt autóra. Nem hogy 15-25-öt egy elektromosra.
Újonnan meg már nagyon alap kisautó 5+ milliótól indul, 10 millió körül még mindig nem csúcstechnikát veszel, csak relatív jól felszerelt kommersz autót.
#18
Milyen sűrűn mész egyhuzamban 1000+ km-t? Ha este hazaérsz feldugod tölteni, reggel indulásnál pedig kihúzod, az tényleg nagyon megterhelő?
Ki az a hülye aki lecseréli a strapabíró 3310-est ami egyébként elvan több mint egy hétig töltés nélkül egy okostelefonra amit naponta (akár többször) kell tölteni és nagy sérülékeny kijelzője van? Ugye hogy senki…
#19
Majd most a brutális rezsiemelés megoldja ezt a dilemmát is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!