Ha a jövőben feltalálnak egy teljesen új akkumulátor technológiát akkor a meglévő elektromos autókba és legyártják majd?
Nem. Az autók szoftverje a jelenlegi akksihoz van megírva. Már most sem tudnál másik típusú akksit betenni. Most gondolj bele: 20 évvel ezelőtti szoftvereket ki tudná naprakészre írni?
Ami most benne van akksi típus, az lesz benne amikor bontóba megy.
Most azért nem lehet másik típusú akksit tenni bele mert nincsen egyszerűen értelme. Hiszen ugyan az a technológia kis eltérésekkel. Amiről te beszélsz az az hogy nem rakható bele a vw akksija a teslába és fordítva, de sok értelme nem is lenne. Szerintem.
Ettől függetlenul persze válaszoltál a kérdésre hogy szerinted nem lesz ilyen.
Nagyon le egyszerűsítve a szoftver ami kezeli az autók akkumulátorait a következőkért felel:
-méri hogy épp mekkora töltöttsegi állapotban van az akkumulátor(ezt a feszültség cella szintű ellenőrzéséből tudja kiszámolni)
-szabályozza hogy adott töltöttségen és hőmérsékleten milyen teljesítmény nyerhető ki az akkumulátorból annak károsodása nélkül.
-szabályozza az akkumulátor töltését
Persze még itt lehetne oldalakat írni részleteibe menően hogy miket számol még a szoftver de egy ezzel foglalkozó mérnöknek nem olyan nagyon bonyolult ez. A fizika és kémia nem változik. Az akkumulátor szoftverei és műszaki leírása pedig adott és az sem veszik el soha. Nem kell "újra kezdeni"
Az akkumulátorfejlesztés egy folyamatos dolog, robbanásszerű megjelenése egy új technológiának nem lehetséges, tekintettel arra hogy több tucat szabványnak és műszaki követelményeknek kell megfelelni. Pl. a szilárdtestakkumulátorok egy új technológiát jelentenek, a fejlesztések meg már kb. 10éve folynak, lassacskán tesztelgetik őket. Egy új akkumulátor kifejlesztése során igen fontos a célokat és a felhasználást meghatározni, hol lesz alkalmazva, stb.
A kérdésedet talán úgy ragadnám meg, vajon cél-e az, hogy új akkumulátort fejlesszünk kimondottan régi autókhoz. Úgy gondolom, ez nem lehet cél, a régi kocsi max megy még 10-20 évet, amely kb. egy új akkumulátortechnológiának csak a kifejlesztési ideje. Tehát nincs időbeli egyeztetés. Olyan cél persze lehetséges, hogy gyártsunk olyan akkumulátorokat, amelyek csereszabatosak, jók a régiekbe is. Jelenleg is folynak ilyen kutatások, ezek viszont a meglévő akkumulátoroknak a jobbá tételére koncentrálnak, pl. a hosszabb élettartamra.
Most én is kB erre gondolok. Szóval ez így játék a szavakkal hogy ez más lenne.
Ha viszont olyan merőben új akkumulátor technológia lenne ami már nem csak abban különbözik hogy írjak meg hozzá a szoftvert ami után az autó tudni fogja hogy ez lassabban merül és máshogyan paraméterezi hanem konkrétan az autó karosszériája is alkalmatlan hozzá mert teszem azt ennek a technológiának az üzemi hőmérséklete 1000 fok és ehhez a technolgiához csak az új fajta autók alkalmasak mert azokban van gyárilag kialakítva egy olyan "rekesz" amiben biztonságos tárolni műszakilag abban az esetben persze érthető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!