Aki lakásban lakik, hogy tölti fel ag elektromos autót?
30: "miért, most mindenkinek saját benzinkútja van?"
Benzinkúton leparkolsz délután másnap reggelig, lefoglalva egy kútfejet? Ugye hogy nem?
"Egy modern elektromos autó simán elmegy 300 km-t, még többet is, ergo a többség számára nem kell minden naponta tölteni. Aztán lesz, aki a munkahelyén tölti. Azaz bőven nem kell minden helyre."
Az utakon tapasztalható morál mellett egy több száz férőhelyes lakótelepi parkolóban te el tudod képzelni, hogy ez működne? Mindenki csak addig állna be a töltőhöz, amíg fel nem töltődik az autója, utána azonnal lebattyog, hogy elálljon. Főleg úgy, hogy más most is alig lehet sokszor szabad helyet találni délután 4 után?! A többiek meg lesik az ablakból és szépen fegyelmezetten mindenki sorra kerül reggelig. És nem mindenki délután 4 és 6 között akar tölteni, hanem azt mondja, hogy jó neki az éjjel 3-kori lebattyogás ha ő akkor kerül sorra, aztán tölt mondjuk egy órát, megint felkel, hogy 4-kor elálljon a következőnek?! És persze a benzines, dízeles autókkal nem fogják elfoglalni a töltőhelyet ha csak ott lenne szabad hely. Ugye?
Kívánom, hogy legyen így, jusson el a magyar autós társadalom erre a szintre!
"Amúgy persze a szolgáltató építi ki, akinek utána fizetsz az áramért." Érdekes, nálunk a szolgáltató nem akarja ingyen feldobni azt a napelemet a tetőre, akkor sem ha a felesleget ingyen visszatáplálnám neki a hálózatba a többletfelhasználásért meg fizetnék...
31: egy modern elektromos autó kb 2-3 óra alatt feltölt megfelelő töltőről.
A kb a helyek negyedére kell az nem úgy jön ki, hogy hajnali 3-kor lemész átállni, hanem hogy az emberek többségének elég lenne hetene tölteni.
Az meg, hogy elfoglalják a töltős helyet? Bunkóság, de a megfelelő büntetés megtenné a hatását. Vagy ha azután fizetnél a töltésért, hogy mennyi ideig állsz ott (már ma is van időalapú töltő!)
A napelemes példád megint rossz. Az egy egyszeri beruházás részedről, hogy utána ingyen legyen áramod.
A töltő telepítés meg egy beruházás a szolgáltató részéről, hogy utána napi szinten szedje be a töltés után járó díjat.
#24 Köszönöm szépen a fröcsögő agymenést. Bemutattad, milyenek is az agyatlan benzinfanok, fröcsögik a bemagolt lózungokat, amiknek nulla a valóságtartalmuk. Már bőven vannak 10+ éves villanyautók, köszönik, semmi bajuk.
Persze ebből a korlátolt világnézetből nemigen lehet téged kimozdítani, legyél vele boldog. Ettől még a saját szemeddel fogod látni, ahogy 15 éven belül kötelező lesz leadni a kockásító présbe az OT minősítéssel nem rendelkező környezetromboló szaraidat, az OT-seket megtarthatod, de kötve hiszem hogy van olyan, a primitív "egybenyakú kopasz" stílusodból ítélve lehet pár lefingott béjembé és négykarikásfócvágen a garázsodban. Legyél vele boldog, ameddig teheted. Nem sokáig teheted...
"A napelemes példád megint rossz. Az egy egyszeri beruházás részedről, hogy utána ingyen legyen áramod."
Nem teljesen. Az hogy van napelemed, (az esetek döntő többségében) nem azt jelenti, hogy teljesen független vagy a hálózattól és egy fillért nem fizetsz soha többet a szolgáltatónak. Triviális példa: gondolom este is használsz áramot. A nappali többleted termelése pedig érdeke a szolgáltatónak, hiszen eladhatja másnak jó pénzért.
Magyarországon van kb 5,4 millió jármű. Ebből személyautó kb 4 millió. Azt írod a negyedükhöz kellene töltőt kiépíteni, az is közel 1 millió darab. Egy ilyen töltő nem 10A-t vesz fel. Az 1 milliószorosa irdatlan kapacitás. A jelenlegi hálózat sem alkalmas erre. Az egészet úgy ahogy van újra kellene építeni. Nem csak arról van szó, hogy egy tyúkbelet le kell vezetni az utcai villanyoszloptól a töltődig. Ez iszonyat költség. Kíváncsi vagyok melyik szolgáltató vállalja be 100%-osan saját költségén. A megtérülés sem egy-két év lesz.
#33 Nulla valóságtartalom?
Szóval szerinted:
a lítium fákon terem, csak le kell szüretelni, semmi természetkárosítás
az akkumulátorgyártás az nem szennyez?
a majdnem 400 méteres konténerhajók nem szennyeznek
az hogy valamiből nem egy darabot használsz 30 évig, hanem 5 évente újat kell gyártani miattad az sem szennyező a környezetre nézve?
Nem csoda ha lassan beledöglik a bolygó a sok fogyasztói társadalom szemetébe.
A tények makacs dolgok.
Gondolom ez is bemagolt valóságtartalom nélküli lózung: [link]
“ Ettől még a saját szemeddel fogod látni, ahogy 15 éven belül kötelező lesz leadni a kockásító présbe az OT minősítéssel nem rendelkező környezetromboló szaraidat”
Na és ki fogja ezt nekem kifizetni?
A 37-be idézett vélemény a másik véglet: valószínűleg nem lesz ilyen. Az viszont elképzelhető, hogy úgy fognak alakulni az üzemanyag árak, és az adók, hogy egyre kevésbé lesz gazdaságos benzines/dízel autót fenntartani, és ennek köszönhetően eladni sem lehet majd ezeket.
De ez még jópár év: Nyugat-Európában most kezdenek felfutni az EV eladások, kb. még 10 év, míg ezek a kocsik használtan kezdenek majd nagyobb számban megérkezni Magyarországra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!