Mi egy olajcsere helyes menete?
Egyik ismerősömnek van egy Hyundai i30 2.0 CVVT (2007) autója. Elvitte egy olajcserére nem márkaszervizbe, de ismert szervizbe a környéken. Nem ócskavas autókat szervizelnek ott, azért is vitte oda.
Ő vitte az olajcseréhez szükséges dolgokat olaj, szürők stb.
A gond az olajmennyiség.
Eddig mindig 4 liter olaj ment bele olajcserénél ill. a gyár is ennyi mennyiséget ir elő.
A szervizben kb. 3,6 liter olajat öntöttek bele.
Többször is ellenőrizték az olajszintet az ismerősöm otthon is reggeli inditás előtt. Az olajszint mindenkinél rendben volt.
Szerintünk ott lett a próbléma, hogy nem megfelelő sorrendben történt az olajcsere és benne maradhatott a féliter használt olaj a motorban.
Az ismerősöm elmondása szerint igy történt az olajcsere mert jelen volt:
- motorháztetőt kinyitották
- olajbeöntő sapkát kicsavarták
- motorháztetőt lezárták és felemelték egy kétoszlopos csápos emelővel az autót
- leengedték az olajat aztán visszacsavarták az olajleeresztő csavart
- leengedték az emelővel az autót és akkor cserélték ki az olajszürőt!!!
Szerintem itt lett elrontva minden, mert a szürőt amikor elkezdték megengedni, benne a használt olaj ami kb. 0,4 liter lehet, hirtelen kizúdult és beömlött a motorba.
- Aztán új szürő bele + az új olaj 3,6 liter és kész is a történet!
Az ismerősöm mindvégig az autónál állt. Hogy miért nem vette észre? Talán mert megbizott bennük, meg mobilozott stb.
Szerintem amikor leengedték az olajat, akkor utána kellett volna az olajszürőt is kicserélni, igy szépen kifojt volna alul és úgy visszacsavarni a csavart!
Most bosszankodik hogy mit csináljon, hagyja igy az egészet? A benne maradt kb. 0,4 liter használt olaj miatt nem megy tönkre a motor??
Bocsi a hosszú történetért! :)
10: Véletlenül lepontoztalak, bocsi! Tévedés volt mert álmos vagyok...
Köszi! :)
2 órát várni? Te jó isten. Negyed óra alatt kicsöpög a nagyja, ami bent marad az jó helyen van, keni az alkatrészeket. Káros is megvárni, hogy csontszárazra kicsöpögjön, mert akkor indításkor garantált a motorkopás, hiszen az újrakenődésnek idő kell.
Ami a kérdést, illeti. Elképesztő, hogy 4 decin ekkora balhét kelljen csapni. Ha megnézzük a nivópálcát, akkor eleve tól-ig jelzés látható rajta. Nem fix mennyiséget kell beletenni, hanem amennyi belemegy, esetleg még egy csurrantásnyit, hogy ne minimumon legyen a nivópálca.
12: Jól van én értem, na de akkor hogy lehet az, hogy eddig mindig pontosan 4 liter olaj ment bele minden olajcserekor? Nem volt ezzel igy túlöntve sosem és mindig hidegen volt ellenőrizve az olajszint, pontosan jelezte a nivópálca is.
Szerintem az olajszürő nem megfelelő sorrendben volt cserélve, ahogyan a 4-es válaszoló is irta.
Nem tudom. Nálam 3 liter olaj megy a benzines motorba.
1. Az meleg motorral leállok egy vízszintes, lehetőleg beton felületre, majd felhúzok egy gumikesztyűt, hogy a kezem ne égjen szét a meleg olajtól.
2. Letekerem az olajleeresztő csavart, alárakom a bilit.
3. Kicsavarom az olajszűrőház fedelét, szűrőt cserélek, bekenem a fedél menetét, a tömítő gumigyűrűt és az olajszűrő alját a friss motorolajjal.
4. Addigra már igencsak abbamarad a csöpi-csöpi az olajteknőnél. Nem fénysebességgel csinálom a műveletet, kb. ráérek, ameddig akarok. Visszacsavarom a szűrőház fedelét.
5. Az előző olajcserékből visszamaradt kannába beletöltöm a fáradt olajat. Ez később megy a veszélyes hulladékgyűjtőhöz.
6. Az olajleeresztő csavaron kicserélem a kemény 50 forintos Elring tömítőgyűrűt. Ha nagyon precíz akarok lenni, egy kis tömítőpasztát is használok.
7. Kihúzom a nívópálcát és eltörlöm.
8. Mivel 3 literes a motor, ezért 2-2,5 liter olajat beletöltök a motorba. Várok egy pár percet, aztán visszadugom a pálcát és megnézem az olajszintet.
9. Ha kell még, akkor töltök bele. Lényeg, hogy a min és max jelzések között legyen a szint.
10. Megyek egy tesztkört az autóval, normális tempóban.
11. Leállok, megvárom míg lehűl a motor, lefolyik az összes olaj a teknőbe, majd megnézem újra az olajszintet.
12. Ha kell még, akkor töltök bele.
Ezt a műveletet 10.000 km és/vagy 1 évente megismételem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!