Olajcserét szerviz vitt olajból is megcsinálja?
Nem mindegy hogy ők szerzik be 30 ezerért, vagy én 20 ezer környékén... ugyanazt.
Nyilván otthon is meg lehet az olajcserét ejteni, de macerás, és semmi kedvem cserpálni meg utána kezelni a fáradt olajat, előző szűrőt se tudom hova tenni.
Eddig otthon cseréltem másik autónkba de elegem lett belőle. Mármint a cseréből. Persze, pénz meg minden, amiből sosincs sok, de muszáj meglépni ha azt akarom hogy menjen a kocsi.
De ha lehet miért ne spórolnék legalább az olajon?
Azt szokták írni, hozott alkatrészből nem dolgoznak. Na most, az olaj nem alkatrész :) A szűrők már talán-talán annak számíthatnak.
Tróger helyeken megcsinálják.
Ha jó helyre viszed még nem is lesz drágább az anyag, mintha te vennéd meg.
Az olaj nem alkatrész, a szűrő meg talán? Jól van...
Ez az olaj ha szerviz veszi, 30 ezer körül van. Ha én megveszem, érdekes módon 19 ezer + szállítás (pl. ZS+U, FilterABC)... Valami nem kóser.
Unixnál és a Bárdinál is ~28.500 Ft körül van. A különbség még kicsit több is, mint egy olajszűrő ára.
Majd megkérdek szervizeket akkor, ki mennyiért vállalja.
Miért lenne tróger hely ahol megcsinálják vittből?
#3: Azért, amit #4 ír, plusz még lehetne sorolni, hogy silány minőséget viszel és okolod majd a szerelőt, rosszat viszel, nem az autóhoz való, áll szétszedve napokig, foglalja az aknát, emelőt, de nyilván fizetni nem akarsz, amíg a futár meghozza a jót és még lehetne sorolni. De elsősorban a felelősség.
Ahogy írtam, normális szerelő olyan áron veszi az alkatrészt (gyengébbek kedvéért az olajat is, hogy a vevőnek is megéri)
Jó az éttermes példa, nem véletlenül szoktuk ezt mondani
#2
Azért nem vállalják a hozott alkatrészt, mert egy rendes normális bejelentett szerviznek törvény által meghatározott garanciát kell vállalni az elvégzett munkákra. Ha ők szerzik be az alkatrészt és az pl. selejtes (tehát ugye nem a szerviz hibája), akkor egyszerűen visszaküldik a boltnak, ők meg küldenek egy cseredarabot, a szerviz beépíti és kész. Ha te viszel alkatrészt és az selejtes, akkor nincs hova visszaküldeni, hiszen nem a szerviz vette az alkatrészt. De a szervizt a törvény akkor is kötelezi, hogy garanciába csinálják meg, de így nekik saját zsebből kell kifizetni a cserealkatrészt. Szóval egy ilyen esetben a szervizt anyagi kár éri, azért, mert a tulaj vitte a cuccot.
Na és itt jön a kérdésedre a válasz: egy maszek feketén dolgozó garázsjancsi nem kell, hogy garanciát vállaljon, mert be sincs jelentve, törvény nem kötelezi, ezért ők boldogan dolgoznak hozott alkatrészből is. Csak ugye tudd, hogy ha ők elb*sznak valamit, akkor magadra vagy utalva.
Egyébként van egy másik oldala is a hozott alkatrészes dolognak: a mai autók nem Trabantok, hogy az 1960-as és 1980-as modellek ugyanazokat az alkatrészeket használják. Sok esetben egy típuson, egy motorkódon, de még egy alvázszámon belül is több, különböző alkatrészeket dob fel a gép. A tulajoknak halvány fingja sincsen róla, hogy adott alkatrészből milyenre van szüksége, csak felmegy valami autodoc-szintű hulladék oldalra, kiválasztja a legolcsóbbat és 99%, hogy az nem is jó az autójához. Eközben az időpontot a szervizben lefoglalta, de a munka nem végezhető el a szar alkatrész miatt, ami megint bevétel kiesés nekik.
Ezek a dolgok nem azért vannak így, hogy téged lehúzzanak, hanem hogy ők ne bukjanak pénzt önhibájukon kívül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!