1-es csak elindulásra van?
Több embertől is hallottam már, hogy az egyes sebességi fokozat csak elindulásra van. Na de mi a helyzet akkor, ha én egy rossz minőségű úton megyek fel, ahol lassabban közlekedek?
Szerintem nem jó az, ha 2-esben erőltetem a motort 1000-1200 rpm-el. Akkor már inkább az egyes, ahogy én is szoktam, 2000-es fordulattal kb. Nem hiszem, hogy a motor képben van mikor van elindulás, meg mikor nem. A fordulatszám számít, de javítsatok ki ha nem így van :D. Nem egészséges erőltetni a motort alacsony fordulatszámon.
Dízeles autóm van egyébként.
Nektek mi a véleményetek a fent leírtakról? Ti milyen fokozatban közlekedtek rosszabb minőségű utakon, ahol kb 10-15km/h-val mentek maximum?
Igen az 1. fokozat csak az induláshoz használatos, az R fokozat pedig a megálláshoz.
/de ez nem biztos/ ;)
Köszönöm az eddigi válaszokat. A #13, #18 -as válaszoló szépen összefoglalta. Ha már itt tartunk, engem is érdekelne, hogy elindulásnál jobban pörgetitek a motort? Vagy ezt inkább csak jobban megpakolt autónál érdemes, hogy ne erőlködjön?
Továbbá kb. milyen fordulatszámnál váltotok fel?
Ha valaki ezekről is tud pár jó gondolatot, ne tartsa magában :D
#24, tényleg teljesen releváns, hogy egy bő tízliteres MAN dízelre akasztott autmata váltó hol kapcsol fel (a max. fordulatszám 2200-2400 körül van), amikor itt kis lökettérfogatú személyautókról van szó.
Ja, az igazán régi IK-n B R I II A N volt, az 123D A Voith váltókkal érkezett.
Én dízelnél nem szoktam "felpörgetni" a motort indulasnál. Hegynek felfelé sem kell kb 1300-nal nagyobb fordulat szerintem semmilyen dízelnek normális kuplunghasználat mellett.
Kisebb gyengebb dízeleket 2000-nel szoktam kb elvaltani, a 2.0 es hasonló cdti/cr stb-ket 1500-nál mar simán.
#23 A 18-as vagyok. Elindulás során a kocsitól függ hogy egyáltalán el tudsz -e indulni alacsonyabb fordulaton. Egy erősebb diesel képes elinduoni 1300-as fordulaton akár emelkedő is. De pl. egy kis benzinessel ezt messze nem csinálod meg, fel kell pörgetni 2000-2500ford/perc-re és folyamatos kuplungcsusztatás mellett tudsz elindulni. Persze csigalassúsággal, sík terepen el lehet indulni akár gáz nélkül is benzinessel, bár sok értelme nincs... Arról meg nem is beszélve, ha mondjuk egy 500kilós utánfutó is rá van akasztva...
Ami a felváltást illeti igazából úgy lenne jó, hogy az egyel magasabb fokozatban is legalább az optimális fordulatszám alsó tartományából induljon a következő fokozat fordulatszáma.
Tehát mondjuk benzinesnél elindulsz 1-ben, 2-be váltás előtt addig kéne pörgetned hogy ha berakod 2-be, azonnal legyen meg a kuplung fogásának a pillanatában a 2500ford/perc. Ha korán váltasz fel, lehet hogy leesik a fordulat 1500-ra,vagy 2000-re. Utóbbi még szódával elmegy, de 1500-on már szenved a motor, hiszen onnan kell növelnie a fordulatszámát. Az, hogy mekkora fordulatszámnál jó a felváltás függ a váltóáttételtől. Folyt. köv.
Folyt.: Pl. egy benzinesnél mondjuk 3500 körül jó a felváltás általában. Ugyanakkor ezt hidegindítás után még nem célszerű alkalmazni. Üzemmeleg állapotban viszont érdemes.
Ha az autó meg van jól pakolva, vagy húz valamit, akkor üzemmelegen meg kénytelen vagy jobban kihúzatni, mert egyszerűen nem lesz vonóerő.
Van még egy igen fontos adat ami a fordulatszámmal kapcsolatos. Ez pedig az, hogy hol adja le a legnagyobb nyomatékot. Egy benzinesnél ez 3500-4500ford/perc. Ezt a tartományt lehet kihasználni a gyorsuláshoz vontatmány esetén, ill. emelkedőnek fel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!