Miben tér el egy euro 4-es és egy euro 6-os motor?
Van kavar rendesen. A motor kialakításának nem sok köze az euro normához. Az a káros anyag kibocsájtást szabályozza.
Az euro4 elő írta, hogy figyelni kell a katalizátor hatásfokát, ezt monitor szondával lehet megoldani, ezért lett ott még egy szonda.
A részecske szűrő beépítését az Euro 6d írja le közvetlen befecskendzéses benzin motor esetén (mert ott van korom képződés) MPI motorra nem kell.
A gyártók a kibocsájtási norma elérését tűzik ki célul. De a megvalósítás nem feltétlenül egységes kivéve, ha máshogy nem megoldható.
Ha hibrid hajtással le tudja vinni a co/nox kibocsájtást alkalmazhat szívócső befecskendzéses motort.
Kettőstömegűnek ehhez semmi köze...
Nekem euro 0-ás autóm van, még is van rajta kettőstömegű.
Az euro 6-oson már korlátozva van a kibocsájtott szállópor mennyisége.
Tehát azon már lehet, hogy kell részecskeszűrő, ha alapból nem teljesíti.
A többinek, amit írtál, semmi köze az euro normákhoz.
Mivel a kérdező írta a lamdbaszondát és a részecskeszűrőt, ezért gondolom hogy a káros anyag kibocsátás miatt kérdezte. Viszont a kettős tömegűnek ezekhez valóban nincs köze, de ahhoz igen, hogy minél újabb egy autó, annál jobban tele van f@sva mindennel. Egy kis okosítás:
https://www.youtube.com/watch?v=tLOh5lJkEC4
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!