Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miben tér el egy euro 4-es és...

Miben tér el egy euro 4-es és egy euro 6-os motor?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy mind a kettő szívó benzin és mpi. Annyit tudok, hogy az euro4-ben két lambdszobda van, gondolom miné szigorúbb a norma, annál több. Az euro 6-ban pedig már a benzinesekben is van részecskeszűrő és már a kisautóknál sem ritka a kettős tömegű. Meg euro 6-ban már 3 hűtési kör van. De milyen lényeges eltérések vannak még? Köszi a válaszokat!
jan. 10. 23:05
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Van kavar rendesen. A motor kialakításának nem sok köze az euro normához. Az a káros anyag kibocsájtást szabályozza.

Az euro4 elő írta, hogy figyelni kell a katalizátor hatásfokát, ezt monitor szondával lehet megoldani, ezért lett ott még egy szonda.

A részecske szűrő beépítését az Euro 6d írja le közvetlen befecskendzéses benzin motor esetén (mert ott van korom képződés) MPI motorra nem kell.

A gyártók a kibocsájtási norma elérését tűzik ki célul. De a megvalósítás nem feltétlenül egységes kivéve, ha máshogy nem megoldható.

Ha hibrid hajtással le tudja vinni a co/nox kibocsájtást alkalmazhat szívócső befecskendzéses motort.

jan. 10. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
81%

Kettőstömegűnek ehhez semmi köze...

Nekem euro 0-ás autóm van, még is van rajta kettőstömegű.

jan. 10. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Az euro 6-oson már korlátozva van a kibocsájtott szállópor mennyisége.

Tehát azon már lehet, hogy kell részecskeszűrő, ha alapból nem teljesíti.


A többinek, amit írtál, semmi köze az euro normákhoz.

jan. 11. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Mivel a kérdező írta a lamdbaszondát és a részecskeszűrőt, ezért gondolom hogy a káros anyag kibocsátás miatt kérdezte. Viszont a kettős tömegűnek ezekhez valóban nincs köze, de ahhoz igen, hogy minél újabb egy autó, annál jobban tele van f@sva mindennel. Egy kis okosítás:


https://www.youtube.com/watch?v=tLOh5lJkEC4


[link]

jan. 11. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
A kettős tömegű lendkereket a tulajok "kérték". Egy jó hat hengeres kiegyensúlyozott motor nem igényli, de egy átlagos 4 hengeres és neagyisten dízel motor durván tudja bizsergetni a kasztnit. És a gyártók itt is csak lereagáltak egy "igényt". Igen, ha ki kell fizetni kellemetlen, de nagyon más egy bódéját rázó 1.6D kettes golf mint egy 2.0TDI 6-os/7-es golf. Egy új golf is körbe pisili a 80-as évek "prémium" autóit is. Észre sem veszed, hogy jár benne a motor.
jan. 11. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
jan. 11. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!