Mi a különbség a CV karburátorok és a régi (pl. Simsonokon található) súbertolattyús karburátorok között? Miben jobb a CV karburátor?
Régen sokat Simsonoztam, sokat szereltem a karburátorát is. Most vettem egy majdnem vele egyidős Hondát, amin már más karburátor van, CV a neve.
Miben jobb a CV karburátor, mint az előbbi?
Már néztem videókat, nagyjából értem a működését, de nem értem hogy miért bonyolították meg a membránnal, különféle szelepekkel a dolgot, amikor a súbertolattyús is egy bevált technika.
Miben különböznek egymástól?
Szerintem te másra gondolsz. Láttam már japán kismotort, aminél ahogy mondtad, a forgattyúsházba van szerelve egy membrán, amin rajta van a súbertolattyús karburátor.
Ez a Honda 4 ütemű, nem olyan karburátor van rajta, hanem más. Van benne súber, de azt nem a gázbowdennel húzod, hanem a bowdennel egy pillangó szelepet nyitsz, ami levegőt enged át, ami a CV-n keresztül, vákuum hatására emeli meg a súbert és a tűt.
Jól mondom?
Ennek az előnyére gondoltam, de lehet akkor az előző válaszodban ezt kifejtetted. :)
A CV mint constant velocity állandó sebességet jelent. A keverékképzésben mindig a lehető legnagyobb légsebesség a fontos.
Mert pl ha x motoron egy kisebb hagyományos karburátort használsz akkor nyelezheted éjjel-nappal mindig jó fogyasztásod lesz, mivel nagy a levegő sebessége azon a kis keresztmetszeten, de alig lesz ereje, mivel ugye kicsi a keresztmetszet és magas fordulaton nem tud elég levegőhöz jutni. Ha ugyan ezen használsz egy relative nagy karburátort, azzal több teljesítményed lesz a több levegő miatt, azonban ha mondjuk alapjáraton odanyelezed neki elkezd fulladozni, gyenge lesz, mivel annyira lecsökken a légsebesség, hogy csak csordogálni fog bele a benzin, nem keveredik, ahogy kellene.
A cv karbi meg a membránjával folyamatosan variálja a keresztmetszetet, így a velocity-t constant-on tartva. Így a gyártó használhat nagy karbit amivel sok lóerő lesz, de mellette a fogyasztás és az alacsony fordulati teljesítmény is jó marad.
Ehhez példaként az átlagos 125 2t utcai enduro motorokon 28as hagyományos karburátorok vannak, míg egy versenycross 125 2t motoron 38as, ami közel 2x akkora keresztmetszet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!