1.7 DTI vagy CDTI?
Teljesen megegyezik a két motor, csak a CDTI már közös nyomócsöves, ezt leszámítva totál ugyanaz a kettő, úgyhogy ez alapján nem nagyon tudsz dönteni.
Az összes Opel 1.7 dízel, kortól függetlenül a régi Isuzu dízelre alapul és azt fejlesztgették több évtizeden át (a 80-as évek végén a Kadett E-ben jelent meg és egészen a J Astráig, a 2010-es évek közepéig használták őket), a legelső pillanattól a legutolsóig a legmegbízhatóbb dízelmotorok között tartják számon, személyes véleményem szerint pedig 'A' legjobb/legmegbízhatóbb dízel, motorkódtól függetlenül, mivel mint mondtam az alapja mindnek ugyanaz, rém egyszerű kiforrott technológia volt és sosem bonyolították túl.
A DTL előnye az, hogy olcsón van hozzá elvileg porlasztó, a cdti-hez már nem, a DTL-en szinte nem is romlanak el a kis nyomás miatt.
A DTL elektromos adagolós, 2 motorvezérlővel, ezek szoktak beszarni.
Illetve mindkét motor néha összefolyatja a vizet az olajjal, a porlasztók hűtésére szolgáló szimeringeken keresztül. Vagy az olajhűtő hőcserélőn.
Illetve ha 1x víz nélkül mész ezekkel a motorokkal, azonnal totálkárra szorulnak, nagyon szűk a hengerek illesztése.
(egy hengerfejes renault thaliaval mentem 1x 80km-t víz nélkül, meg se kottyant neki....eszembejutott megboldogult 1.7dtl astrám, mit tett volna ilyen esetben)
"Amugy en ugy tudom, hogy az 1.7 CDTI új fejlesztés, tul sok közös nincs az ISUZU motorral."
A blokk tök ugyanaz az 1686ccm-es. Csak modernizálták közös nyomócsöves rendszerűre, a hagyományos adagolós helyett. Egy-két körítés más. Az 1.7CDTI H Astrámon több motoralkatrészen is ott virított az "Isuzu" felirat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!