Automata klímás autóban (MERIVA A) kihatással van az autó fogyasztására hogy hány fokra állítom a klímán a hűtést?
lári-fári..a klímakompresszor szükség szerint ki-be kapcsol..
méghogy keveri a meleg levegővel a hideget, hogy a kívánt hőfok legyen(miközben folyamatosan jár amkompresszor?) na neee.
Jajistenem...aszongya van olyan volvo, amely gyorsításnál kikapcsolja a kompresszort, ne terhelje a motort...
Az az autó, amelyik kompresszorát ki kell kapcsolni előzéskor, gyorsításkor, nem kap forgalombahozatali engedélyt...
A klímakompresszor felvétele kb 500-700 Watt körül van(az nincs 1 lóerő sem) demkisebb személyautókban kb 300 Wattot igényló kompresszor van(alá kell menni, és megnézni az adattáblát, vagy a bontóban kérni egyet, mutassák meg)
Ennyi hülyeséget egy kérdéshez..
Még annyit, hogy a párát a klíma pik-pak eltünteti az első szélvédőről..a többi üvegfelülethez már idő kell..
A Közlekedés-felügyelet át sem venne vizsgálatra olyan szarokat, amikben ilyen marhaságok vannak.(lennének)
Volt itt már olyan hsz is, hogy az érdi emelkedő előtt kikapcsolja a klímát, hogy ne csökkenjen nagyon a sebessége...és amilyen marha, még el is mondja.
#11 azért te is jól el vagy tévedve. Majdnem egy nagyságrenddel. Nem hűtőgépről van szó, hanem autóról. Több kilowatt egy kompresszor teljesítményfelvétele. Üzemmeleg motornál alapjáratom a kocsim kb. 0,55 litert fogyaszt óránként. Ha bekapcsolom a klímát, ez felugrik 1,3-1,4 litere. És igen, észrevenné a motor alapjárata a kompresszort, ha nem azzal kezdődne az egész, hogy pár tized másodperccel a kuplung zárása előtt a motorvezérlő egy kicsit megemeli az alapjáratot.
És igen, padlógáznál kikapcsol a klíma, főleg az alulmotorizált bevásárlókocsiknál élnek ezzel a megoldással. Azt, hogy amit a lenti cikk ír, igaz: autópályázás során tapasztaltam meg az M3 gödöllői hosszú emelkedőjén, tele is volt az autó, siettem is, padlógáz alatt egyáltalán nem ment a klíma. Minimálisan visszavéve a gázt, újra működött, szépen rendeltetésszerűen kapcsolgatott ki-be a kompresszor.
Hát megint csak az derült ki, hogy egyes emberek menthetetlenül buták és hajthatatlanul szeretnék azok is maradni.
Na de nem baj, kár bele több energiát ölni, úgyhogy én kívánok nektek szép napot és jó utat a "ki-be kapcsoló" klímás autóitokkal.
#13 Tényekről van szó, te szerencsétlen. Tényekről. Amiket te nem vagy képes elfogadni.
B-változat: neked van igazad, te tudod jó, de az összes gyártó valamennyi autóklíma berendezése rossz, ami nem folyamatos szabályzású kompresszoros, hanem ki-be kapcsolgatós. Sőt a tervező mérnökök is hülyék.
Mivel menthetetlenül sötét vagy, nem másolom ki a kocsim szervizleíásából a klimaberendezéssel foglalkozó fejezetet, és nem töltöm fel sehova, hagylak élni a "menthetlenül hülyének levés" állampolgári jogával, légy boldog a lapos Földeden, mert gondolom abban is hiszel.
Ezért van az elpárologtatón egy termisztor, hogy figyelje a hőmérsékletet, ha túlságosan lehűl, a motorvezélő lekapcsolja a klímát, majd egy kis idő múlva újra be. Ha nem így tenne, lefagyna az elpárologtató, nem tudna működni a klíma. Mit nem lehet ezen megérteni. Akkor egy nulla tudású öntelt barom vagy, hogy ha maga a klímakompresszor tervezője magyarázná ezt el neked egy animációktól hemzsegő prezentációval kísérve, akkor sem hinnéd el.
Ez konkrétan nem igaz, csak be akartál szállni egy hülyeség mellé a véleményeddel. DUgj rá egy diagnosztikát, és nézd a fogyasztást klímával és klíma nélkül. Óránként (nem kilométerhez, hanem időhöz kötődik a többletfogyasztás) fél és egy liter között tesz rá, minél nagyobb a motor, annál kevesebb adódik hozzá, de hozzáadódik.
Félreértések elkerülése végett nem vitaindító, hanem tényközlés volt. Így van és pont, és a fizika leszarja, mit vélelmeztél a tankolások alapján. Semmiből nincs energia, és a klíma azt a 2-3 kilowattot elveszi valahonnan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!