Mi ez a nagy hibrid/elektromos autó vásárlási hullám?
Egy elektromos autó fogyasztása 100km-en mondjuk 20kWh. Az áram piaci ára kb. 180Ft/kWh átlagosan, tehát 100km megtétele 20x180=3600Ft-ba kerül.
Ha 700Ft-os lierenkénti üzemanyagárat tekintünk, akkor 3600/700=5,14 liter/100km átlagfogyasztást kapunk, ami egy kisebb diesel autóra még reális is.
Minek vásárolni elektromost/hibridet, ha kb. ugyanannyit vagy legfeljebb kicsit kevesebbet eszik mint a hagyományos otto motoros kocsi?
A 70Ft/kWh csak a jelenlegi lakossági piaci ár, ami feltehetően rövidtávon érvényes csak. Elektromos autó csak akkor érheti meg, ha valaki saját napelemes rendszerről tölti. Az ingyenes töltőállomások, parkolóhelyek előbb-utóbb fizetősek lesznek. A drága beruházási költségről (10+ millio) nem is beszélve.
Én úgy látom, akinek nincs saját napelemes töltőrendszere, annak tiszta ráfizetés az elektromos kocsi. Nem jól látom?
A hibrid azért jó, mert egy sportosabb erős gép is elmegy 4-6 literen.
Egy nagyobb családi autó nem nagyon pöfög el 5 literen, ha valaki sokat megy, összeadódik.
Váltóolaj, motorolaj csere nem kell egy elektromosban, bár gyanítom, hogy az aksi x év után nagyobb kiadás, mint ami így lehet spórolni.
Jó pár családi elekromos elmegy 15kWh/100km alatti fogyasztással is.
Az utcai fizetős töltők többségénél jellemzően 100-155Ft/kWh árral lehet számolni. Persze van ennél jóval drágább is.
Így már simán le lehet menni 15x100=1500Ft/100km...15x155=2325Ft/100km-re is.
Eddig itthon töltve a kis fogyasztású autóm 12x40=480Ft/100km volt, ez pont 1 liter ársapkás benzin ára. És ez is rendes méretű autó.
De az üzemeltetés költsége nem minden, ezen kívül sok egyéb oka van hogy elektromosra váltottam. Sokkal csendesebb, mozgékonyabb, és komfortosabb is sok szempontból.
Az akku természetesen öregszik, de a ma 10 év körüli, ma már elavultnak számító autók akkujai is bőven használhatóak még, sok tudja a mai napig az eredeti kapacitásának 80%-át is. A mai akkuk még lassabban fognak öregedni, mert az akkutechnológia 10 év alatt nagyon sokat fejlődött.
Mondjuk azért, mert
1) a példádban szereplő villanyautó kerül mondjuk 15 millió forintba és 5 év múlva el tudod adni 7,5-ért,
2) míg egy diesel autó kerül 12 millió forintba és jó ha 5 év múlva kapsz érte 3-4 millió forintot.
Nézz meg mondjuk egy 5 éves diesel Opel Astrát és egy 5 éves Nissan Leafet a használt piacon. Előbbi esetén szinte könyörögnek a nepperek, hogy csak vidd el, utóbbinál meg csak felfelé megy az alku.
Nem jól látod! Először ülj be egy elektromos autóba és használd egy ideig és úgy mondj véleményt.
20 kwh-ás fogyasztás az inkább autópályán, autóúton szokott lenni. Az én elektromos autóm 11-13 kwh-ból eljár 80-90-es tempóval. Az mennyi is? Átlagos fizetős (150ft/kwh) töltőn nincs 2000 forint. A benzines kis csodám nem eszik sokat, 5-5.5-t és a mostani árral számolva is 2400 Ft 100 km. A 750-nel számolva 3750 Ft lenne.
Abban igazad van, a legjobb a napelemes rendszerrel tölteni, de tökre élhető anélkül is. Nekem sincs napelem, mégis megéri még így is.
Talán mert eddig olcsóbb volt az áram, és igen, otthon töltik sokan, napelemről. A fogyasztást pedig elég magasra lőtted be, ahogy előttem írták, ellenben a benzint alacsonyra.
Logikus. Na meg akárhogy ragozzuk a belsőégésnek leáldozóban van. Lehet, hogy a jelenlegi elektromos rendszerek rövid életűek lesznek, mármint a technológia, de jelen tudás szerint ez a jövő, sok szempontból
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!