Mi ez a nagy hibrid/elektromos autó vásárlási hullám?
Egy elektromos autó fogyasztása 100km-en mondjuk 20kWh. Az áram piaci ára kb. 180Ft/kWh átlagosan, tehát 100km megtétele 20x180=3600Ft-ba kerül.
Ha 700Ft-os lierenkénti üzemanyagárat tekintünk, akkor 3600/700=5,14 liter/100km átlagfogyasztást kapunk, ami egy kisebb diesel autóra még reális is.
Minek vásárolni elektromost/hibridet, ha kb. ugyanannyit vagy legfeljebb kicsit kevesebbet eszik mint a hagyományos otto motoros kocsi?
A 70Ft/kWh csak a jelenlegi lakossági piaci ár, ami feltehetően rövidtávon érvényes csak. Elektromos autó csak akkor érheti meg, ha valaki saját napelemes rendszerről tölti. Az ingyenes töltőállomások, parkolóhelyek előbb-utóbb fizetősek lesznek. A drága beruházási költségről (10+ millio) nem is beszélve.
Én úgy látom, akinek nincs saját napelemes töltőrendszere, annak tiszta ráfizetés az elektromos kocsi. Nem jól látom?
10-es
Akkor nézz utána hogy egy hyundai ioniq mennyit eszik. :) Híres a fogyasztásáról. Veled ellentétben nekem ez már a második elektromos autóm, te pedig maximum akkor láttál mikor elsuhant melletted...
Köszönöm a válaszokat, levontam a konklúziót.
-Egyrészt azt hoztátok fel, hogy most még elég olcsó a magyar áram és a töltési lehetőség, így most még megérheti, bár emögött nulla környezettudatosság van, hiszen a töltésre fordított energia nagy része még mindig nem megújuló energiából állíttatii elő.
Véleményem szerint ez az érv hosszú távon nem állja meg a helyét.
-Vannak kisebb fogyasztású elektromos járművek kb. 11-13kWh/100km, ezt el tudom fogadni.
-Komfortfokozat és kényelem növelés céljából vásárolt villanyautók. Sportosabb mozgás, nagyobb gyorsulás, kisebb menetzaj, stb. Ezt el tudom hinni, bár aki kényelemre költ, attól azt várnám, hogy saját napelemes töltőrendszerre is költsön.
Összességében tehát szomorúságos, hogy mindenféle műszaki megfontolást mellőzve és költségkalkuláció nélkül ruháznak be emberek elektromos autóra, mintha divatból tennék.
Értelemszerűen ez a hozzáállás hosszabb távon csak veszteséges lehet.
"aki kényelemre költ, attól azt várnám, hogy saját napelemes töltőrendszerre is költsön."
Csak azt felejted ki a sztoriból, hogy Te egy senki vagy, úgyhogy Te nem vársz el senkitől semmit. A saját életedet rendezgessed, ne a nálad sokkal sikeresebbekét.
"Összességében tehát szomorúságos, hogy mindenféle műszaki megfontolást mellőzve és költségkalkuláció nélkül ruháznak be emberek elektromos autóra, mintha divatból tennék."
Teljesen nyilvánvaló, hogy divatból költenek az emberek 20-30 milliót egy elektromos autóra.
Meg az is, hogy Te tisztában vagy mások pénzügyi döntéseivel bohócpapi.
"a töltésre fordított energia nagy része még mindig nem megújuló energiából állíttatii elő."
Azért vagy 50%-a paksról jön elenyésző CO2 kibocsájtással. Ilyen téren már most előrébb van az elektromos, és ez a jövöben javolni fog.
"Egy elektromos autó fogyasztása 100km-en mondjuk 20kWh. Az áram piaci ára kb. 180Ft/kWh átlagosan, tehát 100km megtétele 20x180=3600Ft-ba kerül.
Ha 700Ft-os lierenkénti üzemanyagárat tekintünk, akkor 3600/700=5,14 liter/100km átlagfogyasztást kapunk, ami egy kisebb diesel autóra még reális is."
És ezen még nincs rajta a töltőáram jövedéki adója, amit csak idő kérdése, hogy mikor vezetnek be. Ha nem tennék, mire tömegesen elterjed az elektromos hajtás, a folyékony üzemanyagokból kieső adó hiányában egyszerűen nem lehetne finanszírozni az ország működését. Viszont ne legyen senkinek illúziója, ezzel párhuzamosan a benzin/dízel-üzemet is el fogják lehetetleníti, hogy még annyira se érje meg. Sajnos olyan nincs hogy a felhasználó járjon jól, csak rosszul és még rosszabbul lehet.
Köszönöm a további válaszokat!
Félreértés ne essék, pusztán arra keresem a választ, hogy mi indokolja az elektromos és hibrid autók utáni kereslet robbanásszerű növekedését hazánkban. A sajtóból az következik uis. hogy ez az üzemanyag ellátás akadozásával és az üzemanyagár növekedésével van kapcsolatban. Ennek apropójaként becsültem a kérdéskiírásban a villanyautók és a belső égésű motor hajtotta kocsik energiafogyasztásának összevetését.
Ebből, és egyébként több szakmai folyóiratból összeszedett ismereteim, ill. jónéhány, szakmában járatos ismerősömmel való beszélgetés alapján, számomra nem következik egyértelműen hogy az elektromos autók hosszabb távon költséghatékonyabbak lennének az Otto-motoros társaikhoz képest, de még az sem, hogy környezetkímélőbbek lennének.
Egyhangúlag arra a megállapításra jutottunk, hogy az elektromos autók kizárólag saját napelemes rendszerről, vagy egyéb megújuló energián alapuló rendszerről való töltés esetén gazdaságos és környezetbarát.
Természetesen igen hosszú lista írható hogy miért igen vagy miért nem.
Igazából a költségszámítás a lista első pontja, és most a kérdésemet is erre szűkítettem.
"Azért vagy 50%-a paksról jön elenyésző CO2 kibocsájtással. Ilyen téren már most előrébb van az elektromos, és ez a jövöben javolni fog."
Ok. Ha a személygépjárműállománynak mondjuk csak negyede lesz elektromos autó (ez kb. 1millió darab kocsi) ahhoz hány Paks kell?
Ez azért is felvetendő, mert a hazai villamosenergia igénynek kb. 30%-át már most is importáramból fedezzük.
Mi várható később?!
Néhányan helyesen rámutattak, hogy az elektromos autó töltése lényegesen növekvő költségeket fog jelenteni. Közismert, hogy megfelelő töltő infrastruktúra kiépítése is szükséges jelentős töltésigény esetén. Ha csak a műszaki oldalát nézzük ennek (építőipar, villamos hálózat kiépítése, villamos vezérlés és szabályozástechnika megvalósítása az erőművektől a töltőpontokig, kibővítés digitális technikával) akkor is óriási beruházási költséggel kell kalkulálnunk, egy olyan bizonytalan időszakban, amikor bődületes pénz értékvesztés és növekvő anyagköltségek uralkodnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!