Mi ez a nagy hibrid/elektromos autó vásárlási hullám?
Egy elektromos autó fogyasztása 100km-en mondjuk 20kWh. Az áram piaci ára kb. 180Ft/kWh átlagosan, tehát 100km megtétele 20x180=3600Ft-ba kerül.
Ha 700Ft-os lierenkénti üzemanyagárat tekintünk, akkor 3600/700=5,14 liter/100km átlagfogyasztást kapunk, ami egy kisebb diesel autóra még reális is.
Minek vásárolni elektromost/hibridet, ha kb. ugyanannyit vagy legfeljebb kicsit kevesebbet eszik mint a hagyományos otto motoros kocsi?
A 70Ft/kWh csak a jelenlegi lakossági piaci ár, ami feltehetően rövidtávon érvényes csak. Elektromos autó csak akkor érheti meg, ha valaki saját napelemes rendszerről tölti. Az ingyenes töltőállomások, parkolóhelyek előbb-utóbb fizetősek lesznek. A drága beruházási költségről (10+ millio) nem is beszélve.
Én úgy látom, akinek nincs saját napelemes töltőrendszere, annak tiszta ráfizetés az elektromos kocsi. Nem jól látom?
Én nem vennék, bármit is tol az e-lobbi.
12,5 millióért adnak egy elektromos Corsát. Érted? Van egy Opel Corsád 12,5 milláért, ami semmivel sem több, csak elektromos a hajtása, de attól még egy Opel Corsa.
Spórolni fogsz az üzemanyagáron? Dehogy fogsz, eleve jóval magasabb áron veszed meg a kocsit, majd az áram se annyi lesz már, mint pár éve volt. Ha az akku beszarik, azt meg legalább pár millióba fáj cserélni.
Tudod ki szórakozik a töltögetéssel is órákat, aztán tudok vele menni 200 kilométert. :D Bomba nagy vétel ez (valakinek).
Hány Paks kell?
Előbb utóbb márpedíg muszály lesz átállnunk, elektromosra, vagy nem fosszilis üzemanyagra, ha nem akarunk a saját levünkben megfőni.
A termőföld mennyisége adott. Ha kémiailag csinálunk üvemanyagot, ahoz is kell az áram/ az energia.
Na, nézzük akkor a villamos energiákat.
A Paksi atomerőmű évente kb. 17TWh (terawattóra) energiát termel. Ez havonta 1,4TWh, azaz 1400 millió kWh.
Számoljunk 1millió darab elektromos autóval, ez a jelenlegi személygépjárműveknek a negyede kb.
Tekintsünk havonta 1000km átlagos futást, ez nagyjából egy reális átlagos érték. A fogyasztást számoljuk 13kWh/100km-el, elfogadva hogy vannak ilyen alacsonyfogyasztású példányok is.
Ekkor egy ilyen autó töltéséhez havonta 10x13kWh=130kWh energia szükséges. Az 1millió darabszámmal tehát a szükséges villamos energiaigény 130 millió kWh.
Ebből látjuk, hogy ez megfelel a Paksi atomerőmű teljes kapacitásának a 10%-ának.
Namármost a Paksi atomerőművet bővíteni fogják, és 2db 1200MW-os blokkot építenek, ez a jelenlegi 4blokk teljesítményének 1,2-szerese,azaz 20% többlet, miután a régi blokkokat le fogják állítani 2032-től.
Mi lesz a probléma az elektromos autókkal?
-A 20%-os többlet csak két millió elektromos autót képes kiszolgállni a fenti számítások szerint.
-Az új blokkok építése a kevesebb importáramra való törekvés miatt történt, de ha jelentősen nő az áramigény, akkor nemhogy ezt nem fedezik majd az új blokkok, de mégtöbb importáramot tesznek szükségessé.
Megj.: Egy feloldás lenne lehetséges, ha párhuzamosan üzemelnének a régi és az új blokkok is. A régi blokkokat viszont a 2030-as években leállítják, és ha nem tudják őket pótolni, akkor komoly veszélybe kerül az elektromos autózás.
Én értelek kérdező.
Nyilvánvalóan soha nem fogjuk megtudni pontos számokkal, életszerű helyzetekben, hogy vajon a teljes életciklus alatt melyiknek kisebb az ökológiai lábnyoma.
Az autópályán sokszor mennek 160-al a lakóautó méretű hibridekkel... Ha a környezetvédelem lenne a lényeg, nem is gyártanának ilyen sebességre képes autókat.
Én már elgondolkoztam azon is, hogy ha egy régi suzuki swiftet használnak 25 évig az összességében, teljes élettartamát tekintve vajon nem környezetbarátabb-e, mint egy elektromos opel corsa (eleve elmegy-e 25 évig az utakon).
Értem én, hogy nem ugyanaz a komfort, meg, hogy a gazdagok azt vesznek,ami jó, nagy és kényelmes. Csak hát akkor ez nem környezetbarát, hanem csak szimplán kényelem.
Egyébként arról is vitatkoznék, hogy az atomenergia teljes életciklusa során mennyire környezetbarát...
#25
"Én már elgondolkoztam azon is, hogy ha egy régi suzuki swiftet használnak 25 évig az összességében, teljes élettartamát tekintve vajon nem környezetbarátabb-e, mint egy elektromos opel corsa (eleve elmegy-e 25 évig az utakon)."
Ezt neked küldöm szeretettel:
"Budapestről kitiltanák a dízelt"
Na ezt megnézem, hogy egy Euro6-os dízelt mikor kell letenni a Budapest táblánál! Nyugat-Európában sem tömegesen elterjedt gyakorlat. Ahol van is ilyen, nem az egész városra, csak bizonyos belvárosi körzetekre érvényes.
A miénk a hónap végén érkezik! :)
Kia Niro PHEV.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!