Automata klímás autóban (MERIVA A) kihatással van az autó fogyasztására hogy hány fokra állítom a klímán a hűtést?
nem jár folyamatosan a klimakompresszor nem mindegy hogy mennyire hidegre állítod a belső hőmáérsékletet
Gondolkodj már ember, ha mindegy lenne akkor minden elektromos gépnél mindenki a maxon tolná és ugyanannyit fogyasztana mint a minimális teljesítményen...:D
Persze itt nem az áram az energia forrás amia klimát müködteti hanem az üzemanyag, de az is több fogy ha nagyobb a klima által elvégzett munka
Fizika...:)
#2
Gondolkodj már ember, egy ON-OFF autóklíma nem fog neked leszabályozni. Ha két fokkal szeretnék csak hidegebbet, akkor minden második kilométerkőnél kapcsol be, amíg azt eléri az utastér aztán ki? Igazán kellemes lenne ilyen autókkal menni.
Itt a szabályzás a következőképp valósul meg: A klímát ha bekapcsolod, a kompresszor kuplungja behúz, működésbe lép a kompresszor. Ha te nem teljesen LOW állásba teszed a hőfokot, akkor szabályozni fogja az utastér hőmérsékletét azzal, hogy meleglevegőt kever hozzá a fűtőradiátor segítségével. Az autó hulladékhőjét használva, ugyan azzal a radiátorral ami miatt télen nem fázunk az autóban.
Aki a klíma ki-be kapcsolásáról beszél: a klímakompresszor nem kapcsol ki-be. Ha így tesz, akkor rossz a klímarendszer, leggyakoribb okozója a hibás nyomáskapcsoló. Tessék megnézetni/megjavíttatni és nem itt GyK-n másoknak úgy előadni, mintha az lenne a normális. Valóban, néhány autónál intenzív gyorsításkor kikapcsol a kompresszor, ahogy írja a kérdező, de ez csak egy biztonsági funkció, ugyanaz a logika mögötte, mint hogy pl. az automata váltó is visszakapcsol, vagy a szelepidőzítés állít egyet ebben a szituációban. De csak úgy magától nem csinál ilyet. Általános felhasználás mellett nem kapcsol ki-be a kompresszor.
#4 Nem igazán tudom értelmezni, ezzel most te is azt akarod sugallni, hogy alacsonyabb hőmérsékleten a klíma is keményebben dolgozik és ezt a motor működésével magyarázod, aminek köze sincs hozzá? Remélem nem, mert ritka nagy ökörség lenne. Alma és körte esete.
#5 "Ha elérte a kívánt hőfokot, akkor kikapcsol és ha visszamelegszik, akkor visszakapcsol."
Jaj de nagyon nem így van. A hőmérséklet előállítása helyesen le van írva #1 és #3 válaszokban. A klíma ki-be kapcsolgatásával stabilizálni a hőmérsékletet egyrészt roppant drága mulatság lenne, a kompresszor kuplungot kb. az olajcserékkel együtt dobálhatnánk el, 10-15 ezer kilométerenként, legalábbis nyáron. Másrészt szerinted milyen lenne egy ilyen autó utaskényelme, ami állandóan rángat, mert hol ki, hol bekapcsol a kompresszor? Harmadszor pedig a kívánt hőmérséklet is sokkal távolabb állna a kívánttól, mivelhogy ha a hőmérsékletet fixen veszi, pl. 22 fokra beállítod és 23-ra melegedve már visszakapcsolna, akkor az előző két érvelésem még sokkal igazabbá válik, de ha kímélés miatt meg lenne 2-3 fok különbség, azaz 22-re állítva csak 24-25-nél kapcsol vissza, akkor az azt jelentené, hogy az idő 80%-ában nem is a kívánt hőmérsékletet tolja. Negyedrészt, arról már lehet nem is kellene szót ejtenem, hogy a folytonos lehűlés-felmelegedés is mennyire szar lehet benne ülve.
Nem, egyszerűen nincs ilyen. A kompresszor vagy megy, vagy nem. Ha a műszerfalon bekapcsolod, akkor a kompresszor folyamatosan megy. Pont. Ismétlem: ha nálatok ki-be kapcsol, akkor cseréltessetek nyomáskapcsolót.
#8
"Nem, egyszerűen nincs ilyen. A kompresszor vagy megy, vagy nem. Ha a műszerfalon bekapcsolod, akkor a kompresszor folyamatosan megy. Pont. Ismétlem: ha nálatok ki-be kapcsol, akkor cseréltessetek nyomáskapcsolót."
Attól hogy egy fasságot sokszor leírsz, még nem lesz igaz.
Maradjunk annyiban, hogy a klímakompresszor ki-be kapcsol még manuális klímás autókon is. Ha a befújt levegő hőmérséklete eléri a beállított értéket (valahol 5 és 8 fok között) közvetlenül az elpárologtató után mérve, akkor szétkapcsol a kompresszor kuplungja. Az elpárologtatóból még eldolgozik a rendszer fél percet, egy percet, és ha emelkedik a hőmérséklet, újra bekapcsol a kompresszor. Ha nem így lenne, fél óra múlva egy jégtömb lenne az elpárologtatóból.
Így kell működnie, és így működik jól. Aki mást ír (mint a 8-as) az egyszerűen csak nem ért hozzá. Vagy akkor a kocsimban új korától rossz a nyomáskapcsoló, és valamennyi ugyanilyen típusú autóban is, mert mindengyikben így működik a manuális klíma (márkafórumban ki lett tárgyalva, mert valamelyik nagyeszű ott is hibának vélelmezte).
Még annyit a 8-as hülyegyereknek, hogy a kocsim 19 éves múlt, sokat klímázok, 180,000 km egyharmadát biztos klímával tettem meg, de az a kuplung csak nem akart tönkremenni. Egyébként a kompresszort felújító klímaszerviz (csak csapágyat kellett cserélni) is megerősítette, hogy így kell működnie, mert amúgy lefagyna az elpárologtató.
Ha nem hiszed, menj ki a Kereszturi útra és magyarázd meg a 30 éve ebből élő műhelynek ebben a stílusban, majd jól pofán is vernek érte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!