Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata klímás autóban...

Automata klímás autóban (MERIVA A) kihatással van az autó fogyasztására hogy hány fokra állítom a klímán a hűtést?

Figyelt kérdés
Az enyémben 16 fok a legkisebb, alatta van a LO fokozat, ami elvileg azt jelenti, hogy folyamatosan megy a klíma. Gondolom ekkor eszik a legtöbbet. Ha 16 fokra állítom vagy netán mondjuk 21 fokra, úgy hallom akkor is folyamatosan megy a klíma, csak a kifújt levegőn érzek változást. Kevesebbet eszik ha nem kell 16 fokra hűteni 'csak' 21-re? Változtatja a klímakompresszor terhelését a rendszer vagy folyton megy a kompresszor? Most arra gondolok amikor kint hőség van, nem arra amikor fűteni kell.

2022. aug. 18. 16:29
A kérdező szavazást indított:
Mindegy hány fokra van állítva, ugyanannyi a fogyasztás, folyton megy a klímakompresszor.
A hőfok függvényében kevesebbet/többet jár a kompresszor, függ a fogyasztás a beállított hőfoktól.
Nem tudom.
13 szavazat
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
65%
A klímakompresszor fixen jár, szóval nincs. A hőmérsékletet a műszerfal alatti levegőcsatornákban található lapátok állítják be, szóval a fogyasztást nem befolyásolja.
2022. aug. 18. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
43%

nem jár folyamatosan a klimakompresszor nem mindegy hogy mennyire hidegre állítod a belső hőmáérsékletet


Gondolkodj már ember, ha mindegy lenne akkor minden elektromos gépnél mindenki a maxon tolná és ugyanannyit fogyasztana mint a minimális teljesítményen...:D

Persze itt nem az áram az energia forrás amia klimát müködteti hanem az üzemanyag, de az is több fogy ha nagyobb a klima által elvégzett munka


Fizika...:)

2022. aug. 18. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
40%

#2

Gondolkodj már ember, egy ON-OFF autóklíma nem fog neked leszabályozni. Ha két fokkal szeretnék csak hidegebbet, akkor minden második kilométerkőnél kapcsol be, amíg azt eléri az utastér aztán ki? Igazán kellemes lenne ilyen autókkal menni.


Itt a szabályzás a következőképp valósul meg: A klímát ha bekapcsolod, a kompresszor kuplungja behúz, működésbe lép a kompresszor. Ha te nem teljesen LOW állásba teszed a hőfokot, akkor szabályozni fogja az utastér hőmérsékletét azzal, hogy meleglevegőt kever hozzá a fűtőradiátor segítségével. Az autó hulladékhőjét használva, ugyan azzal a radiátorral ami miatt télen nem fázunk az autóban.

2022. aug. 18. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
57%
Az autó motorja is ugyanannyit fogyaszt, ha üresben jár, vagy ha kéccázzal szaggatod az aszfaltot ijeszgetve a balaton irányába tartó tisztes családapákat, igaz? Merthogy folyamatosan megy.
2022. aug. 18. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
49%
Általában ahhoz képest kapcsolja ki-be a klíma kompresszort az autó, hogy kell-e hűtés. Ha elérte a kívánt hőfokot, akkor kikapcsol és ha visszamelegszik, akkor visszakapcsol. A fogyasztás attól függ, hogy be van-e kapcsolva éppen a klíma kompresszor. Értelemszerűen, ha magasabbra van állítva a hőfok, akkor előbb eléri a kívánt hőfokot, így kevesebb lesz a fogyasztás hosszútávon.
2022. aug. 18. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Úgy gondolom nem kapcsolja ki a kompresszort, mert pl hideg időben ha rányomom 26 fokra az automata klímát, kinyomom az ECO gombot (tehát bekapcsolom a klímát) akkor hamar lenyomja a párát, tehát mondjuk kinti 10 fokos hőmérsékleten is belül 26-ra állitva bekapcsol, ez a párás ablak letisztulásán észrevehető. Innét gondolom, hogy nem kapcsol ki, hanem keveri a meleg levegővel.
2022. aug. 18. 17:23
 7/16 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat amúgy :) Szerintem lehet hogy autótípus függő, pl egy pár éves AUDI-ban lehet máshogy működik ez a dolog, mint egy 'A' MERIVA-ban, ami nem mai konstrukció, azért írtam oda a típust. Van olyan VOLVO ami pl padlógáznál kikapcsolja a klímát hogy az se fogja le a dinamikus gyorsítást. Egy 'A' MERIVA szerintem folyamatosan járatja, csak a komfortérzet miatt lehet a hőfok beállítás (ne kelljen kézzel ki-be kapcsolgatni), és meleg levegővel keveri a hideget.
2022. aug. 18. 17:28
 8/16 anonim ***** válasza:
68%

Aki a klíma ki-be kapcsolásáról beszél: a klímakompresszor nem kapcsol ki-be. Ha így tesz, akkor rossz a klímarendszer, leggyakoribb okozója a hibás nyomáskapcsoló. Tessék megnézetni/megjavíttatni és nem itt GyK-n másoknak úgy előadni, mintha az lenne a normális. Valóban, néhány autónál intenzív gyorsításkor kikapcsol a kompresszor, ahogy írja a kérdező, de ez csak egy biztonsági funkció, ugyanaz a logika mögötte, mint hogy pl. az automata váltó is visszakapcsol, vagy a szelepidőzítés állít egyet ebben a szituációban. De csak úgy magától nem csinál ilyet. Általános felhasználás mellett nem kapcsol ki-be a kompresszor.


#4 Nem igazán tudom értelmezni, ezzel most te is azt akarod sugallni, hogy alacsonyabb hőmérsékleten a klíma is keményebben dolgozik és ezt a motor működésével magyarázod, aminek köze sincs hozzá? Remélem nem, mert ritka nagy ökörség lenne. Alma és körte esete.


#5 "Ha elérte a kívánt hőfokot, akkor kikapcsol és ha visszamelegszik, akkor visszakapcsol."

Jaj de nagyon nem így van. A hőmérséklet előállítása helyesen le van írva #1 és #3 válaszokban. A klíma ki-be kapcsolgatásával stabilizálni a hőmérsékletet egyrészt roppant drága mulatság lenne, a kompresszor kuplungot kb. az olajcserékkel együtt dobálhatnánk el, 10-15 ezer kilométerenként, legalábbis nyáron. Másrészt szerinted milyen lenne egy ilyen autó utaskényelme, ami állandóan rángat, mert hol ki, hol bekapcsol a kompresszor? Harmadszor pedig a kívánt hőmérséklet is sokkal távolabb állna a kívánttól, mivelhogy ha a hőmérsékletet fixen veszi, pl. 22 fokra beállítod és 23-ra melegedve már visszakapcsolna, akkor az előző két érvelésem még sokkal igazabbá válik, de ha kímélés miatt meg lenne 2-3 fok különbség, azaz 22-re állítva csak 24-25-nél kapcsol vissza, akkor az azt jelentené, hogy az idő 80%-ában nem is a kívánt hőmérsékletet tolja. Negyedrészt, arról már lehet nem is kellene szót ejtenem, hogy a folytonos lehűlés-felmelegedés is mennyire szar lehet benne ülve.


Nem, egyszerűen nincs ilyen. A kompresszor vagy megy, vagy nem. Ha a műszerfalon bekapcsolod, akkor a kompresszor folyamatosan megy. Pont. Ismétlem: ha nálatok ki-be kapcsol, akkor cseréltessetek nyomáskapcsolót.

2022. aug. 18. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
6%

#8

"Nem, egyszerűen nincs ilyen. A kompresszor vagy megy, vagy nem. Ha a műszerfalon bekapcsolod, akkor a kompresszor folyamatosan megy. Pont. Ismétlem: ha nálatok ki-be kapcsol, akkor cseréltessetek nyomáskapcsolót."


Attól hogy egy fasságot sokszor leírsz, még nem lesz igaz.

Maradjunk annyiban, hogy a klímakompresszor ki-be kapcsol még manuális klímás autókon is. Ha a befújt levegő hőmérséklete eléri a beállított értéket (valahol 5 és 8 fok között) közvetlenül az elpárologtató után mérve, akkor szétkapcsol a kompresszor kuplungja. Az elpárologtatóból még eldolgozik a rendszer fél percet, egy percet, és ha emelkedik a hőmérséklet, újra bekapcsol a kompresszor. Ha nem így lenne, fél óra múlva egy jégtömb lenne az elpárologtatóból.


Így kell működnie, és így működik jól. Aki mást ír (mint a 8-as) az egyszerűen csak nem ért hozzá. Vagy akkor a kocsimban új korától rossz a nyomáskapcsoló, és valamennyi ugyanilyen típusú autóban is, mert mindengyikben így működik a manuális klíma (márkafórumban ki lett tárgyalva, mert valamelyik nagyeszű ott is hibának vélelmezte).

2022. aug. 18. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
6%

Még annyit a 8-as hülyegyereknek, hogy a kocsim 19 éves múlt, sokat klímázok, 180,000 km egyharmadát biztos klímával tettem meg, de az a kuplung csak nem akart tönkremenni. Egyébként a kompresszort felújító klímaszerviz (csak csapágyat kellett cserélni) is megerősítette, hogy így kell működnie, mert amúgy lefagyna az elpárologtató.

Ha nem hiszed, menj ki a Kereszturi útra és magyarázd meg a 30 éve ebből élő műhelynek ebben a stílusban, majd jól pofán is vernek érte.

2022. aug. 18. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!