Csak szerintem nagyon lepusztult a japán autógyártás?
Autóvásárlás előtt állván rengeteg japán, német és francia autókereskedésnél fordultunk meg tesztvezetni.
Arra jöttünk rá, hogy a japánok,de kimondottan a Toyota , Honda és Mazda annak ellenére, hogy nagyon szépek kibírhatatlanul gyengék , bugyuták és unalmasak vezetni.
A CVT motor ordít ( most a legújabb HR-V ről fogok beszélni), ami kb 130 lóerős szívóbenzin elektromos puncsmotorral, de már 100-nál olyan érzés vele menni mint egy normális autóval 250-el.
Mi az oka? Én vagyok elfogult japánautógyűlölő vagy mások szerint is nagyon lerobbantak és gagyi autókat gyártanak?
Most a régi autókat nem veszem figyelembe.
Toyota: Jól néznek ki nagyon kívül-belül, de nem tetszik a motorkínálatuk.
Mazda: Tetszik kívül-belül, motorválaszték is nagyon jó, de az újabb modelleknél már panaszkodank a megbízhatóságra.
Ha lenne pénzem új autóra akkor biztos hogy valami németet vennék.
Az aktuális motorkínálatot nem követem. 4 éve vettem új autót, akkor japánokat is nézegettem. Ami nekem nem tetszik, főleg a Hondánál és a Toyotánál, hogy külsőre olyan káoszos a forma. Mint valami túlcicomázott karácsonyfa, összevissza formák, élek, kitüremkedések. Szerintem túl sok, nem a harmóniáról szól. A Toyoták beltere meg pont ennek az ellentéte, nagyon komor, konzervatív, már-már depresszív. Az akkori kijelzők mérete, minősége is nekem gagyinak hatott. Már akkor is voltak sokkal jobbak.
Egyedül a mostani Mazdák tetszenek. Nem próbáltam, de pl egy mazda3-ban a 180Le-s motor, szerintem elégnek kell hogy legyen normál mindennapi használatra.
Hobbiszerelőként mondom, a toyota is követte a trendi gagyit, pontosan ugyanazokat a gyenge vackokat gyártják, mint egy VW, Opel, GM, stb...
Bár még mindig inkább ez, mint egy ECU/kábelköteg csere, totózás valami francia szaron.
Én értem ezt de a ford 1.0ja egy bukás lett. Lehet kombinálni de nekem főleg japán autoim voltak, azt letertem az útról azóta ismerem a szereloket. Ha megint veszek japán lesz.
Különben bánom hogy nem vettem pl 1.5 turbo civicet mert belül nem túl esztétikus.
A kérdező egészen biztos, hogy járműgépész-mérnök.. Jó tájékozott, kifinomult izléssel az autók világánan.
Nem írom, hogy tájékozatlan, pedig marhára az.
Negyven éve csak japán autókat vezetek, mind szolgálati, magánhasználatban néha befigyelt más márka is.
A japánok nagyon értik a szakrajzot, még soha nem robbant le japán autó alattam(sem teherautó, sem busz)
25 éve csak automata japán kocsim van, álomfinom mindegyik.
Napersze van akinek más a véleménye, és ez így van jól.
Fotelből szarozni sokkal kényelmesebb, mint millió számra tervezni, gyártani, eladni...ráadásul a vevők viszik, mint a cukrot..Toyotából már 45 millió eladott példánynál tartanak(ebből 20 millió Corolla)
Ennyi hülye embert...borzalom..
A Toyotánál más a koncepció. Tudomásom szerint nincs is turbós motorjuk jelenleg, mármint az elérhető árkategóriában. 1-1.5-1.8 literes szívó, illetve hibrid motorjaik vannak. Viszont ezek rendkívül megbízhatóak, amik mondjuk más gyártók kisturbós motorjaikról nem mondható el. Még a GT86 is csak szívóban és kompresszorosban van.
A Hondánál a példának felhozott HR-V szintén szívó/hibrid a tudomásom szerint. A Civic turbósa pedig azért elég erős a maga 180le-s motorjával.
A Mazda pedig csak szívót gyárt.
Szóval szívó motort turbóssal összehasonlítani felesleges. Vagy ha igen, akkor ne hagyjuk ki, hogy az 1 literes turbós autók meghibásodása, élettartama mennyivel rosszabb, még ha jobban is megy.
A beltér pedig. A japánok mindig is puritánok voltak (persze nekik is vannak prémium márkáik, mint pl. a Toyotának a Lexus). Akinek a kényelem számít, vegyen francia autót.
Ők az elsők aí minőséget és a megbízhatóságot tekintve.
A többiek csak utánuk jönnek, ideértve az agyonhájpolt három (két és fél) német prémium márkát is. Ezek persze erősebbek, kényelmesebbek, több az extra, de a megbízhatóság... azoknak valók, akik 3-4 évente beszámítással vesznek helyette újat, őket kiszolgálja, a harmadikt, negyedik, sokadik tulajdonos meg majd szív vele, aztán a végén majd 20 évesen nagyzenés striciautóként végzi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!