Milyen volt évek tömegközlekedés használata után autóval járni?
Én autótulajdonosként is jobban szeretem a tömegközlekedés alapesetben.
Fiatal felnőttként nem volt ritka, hogy a lépcső aljára tudtam felpréselni magam a buszon. A képem az ajtó üvegének nyomódott, és boldog lehettem, ha az előttem-felettem állónak nem volt szarszagú a segge. Ma válogathatok is az ülőhelyek közül. Kocsival sokkal gyorsabban beérek, ha nincs dugó. De többnyire van. Menetidő többnyire egykutya.
Sokkal nagyobb szabadságot ad (nem kell igazodni a menetrendhez, ez persze nem akkor számít, ha 5-10 percente jön egy járat), sokkal gyorsabb (szintén hosszabb távokon számít, illetve ha a tömegközlekedés járata a te irányodhoz képest nagy kerülővel jár).
Belvárosban persze, jobb a tömegközlekedés, ez nem vitás.
Nekem ez akkor volt amikor 19 évesen összespórolt diákmunkás pénzből megvettem az első autómat, nyilván semmi extra, akkor 300 ezret érő VW Polo III volt, de legalább szép karban volt tartva.
Nyilván akkor nagy királyság volt mert mindig akartam autót, szeretem az autókat, szeretek vezetni, és bár előtte segédmotorral járkáltam sokat (Simsonom volt amikor még nem került egy vagyonba), azért Budapesten főleg tömeggel jártam.
Aztán elmúlt a kezdeti öröm és úgy fél év után konkrétan visszatértem a tömegközlekedésre, motorozásra. Mióta Karigeri úgy-ahogy próbálkozik a bicikliseknek kedvezni, azóta van egy jó biciklim is, azzal is járok, nem mondom hogy leányálom például a körúton félpercenként bicósávban vagy "csak 1 percre állok bocsi" taxisokat, vagy tükörbe nézés nélkül a bicósávra ajtót nyitó parkoló autósokat, vagy padlógázzal közlekedő suttyó dzsippókat kerülgetni, de még ez is jobb mint az autózás és sokszor gyorsabb is.
Összességében az a gond, hogy baromi sokan járnak autóval, nagyon-nagyon sok autó van az utakon, és az infrastruktúra ezt már nem bírja el, nem erre lett megtervezve a város, még akkor sem, ha egészen Karigeri érkezéséig tényleg az autósok jóléte volt a prioritás közlekedés terén.
Emiatt mindenhol dugó van csúcsidőben, a sok lezárás-felújítás óta már csúcsidőn kívül is előfordul -> mindenki ideges, mert fél hogy nem ér időre oda ahova megy, meg mert mindenki más is ideges körülötte és ez ragályos. Aztán amikor végre odaérsz, hacsak nem egy bérelt parkolóhely vár téged, akkor ott van még a parkolás kérdése - vajon lesz-e parkolóhely, beférek-e, ha sok idő berakni a kis helyre akkor a mögötted addigra várakozó 2-3 autós már full ideg és ez téged is feszélyez...
Szóval stresszes. Kényelmesebb mint a tömeg, persze, főleg nyáron ha van klímád, meg télen, mert nem kell fagyoskodni várakozás és séta közben. De stresszesebb. A tömegközlekedés, bár persze lehetne sokkal jobb is Budapesten, sok eszköz nagyon le van már rohadva, nem megy a klíma stb stb, de összességében azon nem kell stresszelned hogy odaérsz-e mert a menetrendtől olyan hatalmas eltérés nem szokott lenni csúcsban sem (busznak van buszsáv ugyebár, a sok suttyó ellenére is lehet ott haladni gyorsabban), a forgalommal és a sok hülyével nem kell foglalkoznod, hallgathatod a zenédet vagy olvashatod a könyvedet viszonylag nyugodtan, maximum az idegesíthet ha félig rád ül valami nagydarab ember, vagy ha valaki büdös és érzed, ilyenek.
Vannak olyan betonidegzetű emberek akiket még a városban vezetés sem idegesít fel (vagy legalábbis nem annyira), én nem tartozom közéjük, így én vezetni csak városon kívül szeretek, ahol lehet haladni.
Napi 2 órát spórolok és szabadidőmben oda megyek, ahová akarok, nem oda, ahová ők hajlandóak elvinni.
Szerintem nem kell nagyon ragozni ezt a témát, teljesen egyértelműek az előnyei az autózásnak.
Hatalmas szabadságérzet. Nekem minden pénzt megér az autózás. Gondolok itt az üzemanyagra, biztosításra, szerelőre.
Nem kell alkalmazkodnom a menetrendhez, de főleg az emberekhez. Nem kell félnem, hogy megszúrkálnak a cigányok a 24-es villamoson. Az autóban a hőmérsékletet, a kényelmet, a zenét, mindent magamhoz tudok igazítani. Tudok telefonálni. (Bkv-n sosem szerettem).
Hátránya az, hogy drágább. Kinek mi éri meg. Nekem jó a sajátmárkás sajt és tejföl az Aldiból, beérem az olcsóbb márkátlan ruhával. De az utazásom során szeretnék kényelembe lenni.
A tömegközlekedésnek két előnye van: olcsóbb, és ahol ki van építve rendesen, ott könnyebb, gyorsabb közlekedni. Pl belváros.
Van autóm, de továbbra is a tömegközlekedést, gyaloglást, kerékpározást részesítem előnyben.
Kisváros belvárosában lakunk, a feleségem munkahelye 500 méter, enyém 1500, úgy, hogy az alsós gyermekünk iskolája útba esik, ilyen távra nem használunk kocsit.
Amire elsősorban használjuk, az a nagybevásárlások intézése, illetve a szüleim látogatása, mert ők olyan helyen élnek, ami tőlünk tömegközlekedéssel nehezen megközelíthető. A feleségem szülei is távol élnek, hozzajuk azonban minden esetben vonattal megyünk, mivel jók az összeköttetések, a vonaton pedig tudok olvasni, pihenni, képezni magam, az autóvezetés ilyen szempontból elpazarolt idő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!