Gépészmérnök szemmel a gőzhajtás technológiát lehetett volna még magasabb szintre is fejleszteni?
Figyelt kérdés
Ugye a 19. század végén megjelenő belső égésű motorok pár évtized alatt leváltották a gőzhajtást.
De ha mondjuk nem találtuk volna fel a belső égésű motorokat vagy nem akkor hanem lett volna még pár száz év a gőzhajtásnak, akkor milyen technológiai szintet ért volna el?
Vagy ahol volt a gőzhajtás az eltűnésekor, az lehetett ennek a technológiának a maximuma ami kihozható belőle?
2022. júl. 28. 13:09
1/11 anonim válasza:
Nem tűnt el a gőzhajtás. Az atommeghajtású hajók, tengók gőzhajtásúak. Csak nem szénnel fűtenek, és nem dugattyúkkal alakítják forgó mozgássá a gőz energiáját, hanem turbinával. De az összes atomerőmű is egyfajta gőzgép, és sztem még turboelektromos hajtás is akad itt-ott a hajóiparban, ahol is a gőzturbinákkal termelt áram forgatja a villanymotorokat. Jobban szabályozható, egyszerűbb a turbina és nem kellenek bonyolult tengelykapcsolók sem.
2/11 anonim válasza:
Jól mondják előttem, az atomtechnológia is lényegében gőzhajtás. És lehet még tovább fejleszteni.
3/11 anonim válasza:
Továbbfejlesztették a gőzhajtást, így született a gőzturbina, ami a mai napig velünk van.
4/11 anonim válasza:
Leszámítva a fentieket nyilván lehetett volna egyéb területen és a kisebb gőzgépeket tovább reszelgetni. De nem érte meg. A mai tudással és támogató infrastruktúrával nyilván még lehetett volna húzni rajta. De akkor sem lenne realitása pl. Gőzhajtású autókkal járni
5/11 anonim válasza:
Fura a kérdés, mert nem lett volna neki pár száz év. Ha akkor nem találjuk fel a belsőégésű motorokat, feltalálja valaki más max 10 éven belül. Ahogy fejlődik a fizika és a technológia valaminek a legyártására, véges határidőn belül feltalálják, mit lehet vele csinálni, ahogy minél jobbak a mikroszkópok, annál kisebb dolgokat látnak a biológusok stb. Egyrészt tudományfilozófiai, másrészt statisztikai szempontból nem úgy működik az ember technikai történelme, hogy ha "pont az az ember pont akkor nincs ott, akkor az most nem lenne", hanem úgy, hogy "eljött ennek az ideje, és pont akkor pont ő volt ott".
6/11 anonim válasza:
Gépészmérnök hallgatóként biztos, hogy nem ez(az) a csúcsa a gőztechnológiának. Tegyük fel, hogy nem csak akkor, de soha nem találják fel a belső égésű motorokat. A tudomány attól függetlenül is ilyen ütemben fejlődött volna, tehát ami ma a motoripar, már ha nevezhetem agy, az lenne a gőzipar. Biztos, hogy gőzgépekből is lettek volna egyre kisebbek, takarékosabbak, elektromosan fűtöttek pl. Lett volna még fantázia bennük.
7/11 anonim válasza:
Gépészmérnök hallgatóként elég szomorú, hogy nem érted, a második ipari forradalom során teljesen abszurd lett volna a feltételezés, hogy nem találják fel a belsőégésű motorokat. A tudomány fejlődésének természetes velejárója, hogy ezeket kitaláltuk, a gőztechnológia nem fejlődött volna többet...
8/11 anonim válasza:
#7 Itt nem az volt a lényeg, hogy feltalálták-e a belső égésű motorokat, vagy sem. Persze, hogy abszurdum, ezt sosem tagadtam. Elméleti síkon írtam, amit.
9/11 anonim válasza:
Bocsi, ne haragudj, legutóbbi kommentem felpontoztam cserébe. Nekem mérnökként ad absurdum elméleti síkon írogatni. Mert olyan max sci-fiben van, de ott sem hihető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!