Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok? Leakar húzni?

Mit gondoltok? Leakar húzni?

Figyelt kérdés
Adott egy 5.5-ös 1,9 PD TDI Passat, 130 lovas, de van rá írva egy program így kb 170 körüli a teljesítménye. Pár hónapja vásárolt nem olcsón.. De eléggé zsákbamacska volt.. Olyan tünetekkel vittem szerelőhöz, hogy nagyon gyakran kérte a hűtőfolyadékot és ilyen 130 km/h sebességnél mindig tiltott, vészprogramba dobta magát. Gyújtás le,fel majd ismét nagyon szépen ment, húzott, erős volt a motor. Mondta a szerelő, hogy valószínűleg hengerfejes, azért issza a hűtővizet. Diag azt mutatta,hogy a PD kábelköteggel van gond amire azt mondta, hogy emiatt is tilthat. Na mondom jó akkor hengerfejezés.. Hengerfej felújítás, PD kábelköteg csere -270 ezer.. A hűtővíz veszteség megoldódott. Utána ugyan úgy tiltott tovább. Mondta, hogy akkor valószínűleg a turbó lehet elkoszolódva, tapad a geo. Jött egy turbó tisztítás 60ezerért. Nem lett jó. Majd jött az, hogy a vákuum csövekben nem jó a nyomás és valószínűleg nem jó az N75ös szelep. Oké.. Szelep csere majd vákuumcsövek.. ismét egy 60ezer.. És most, hogy ezeket cserélte ott tartunk, hogy az autó már 80km/h-nál tilt és dobja magát.. Turbo nyomás kb 2,5 fordulaton érkezik meg.. majd ledobja magát.. és most azt mondta, hogy szar a turbó.. turbó cserés. Valami bigyó nem mozog rendesen fel-le és akad ami azt jelenti,hogy a turbó belső geoja elvan kopva és ezért nem működik rendesen ( bocsi nem tudom mi a pontos megnevezése ). Mindegyik szerelés előtt azt mondta, hogy 100% ez a baja.. Majd most ott tartunk, hogy sokkal sokkal rosszabb a helyzet mint volt. Eddig 130-140nél tiltott.. Amióta N75 szelepet cserélt csak kínlódik az autó.. Lehet igazából csak valahol elszökik a turbónyomás és valójában leakar húzni? Sajnos ennyi minden után már kezdek kételkedni benne. Ti mit javasoltok?

2022. júl. 24. 14:07
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Én elvinném egy másik szerelőhöz de az előéletet nem mesélném el csak simán elmondanám mi a baj aztán mondjon rá valamit


Sok értelmét nem látom miért akarna lehúzni ha már egyszer annyi pénzt ott hagytál, simán lehet az is hogy minden amit megcsinált valóban rossz / rossz állapotban volt és ezért feltételezte

2022. júl. 24. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
60%

Szerinted a szerelő szívesen szopatja magát a hulladékoddal? Hidd el hogy neki is tele van már a töke a buherált szaroddal, a második mondatban pedig gyakorlatilag mindent leírtál.

"Pár hónapja vásárolt nem olcsón.. De eléggé zsákbamacska volt..."

2022. júl. 24. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

#1 Igen én is gondoltam arra, hogy egy másik szerelővel meg kéne nézetni.

#2 Én azt megvételkor nem tudtam, hogy egy zsákbamacska lesz. Nem látok bele az autóba. Ezek a hibák kb 1 hónap múlva jelentkeztek. A hűtővíz veszteség kb 2-3 nap múlva. Fel is hívtam akitől vettem, de azt mondta, hogy vezérlés csere volt ami miatt még levegős lehet a rendszer és azért kell sokszor után tölteni. Aztán azóta csak költök és költök rá. Hát mivel csak autószerelésből él, ebből keresi a megélhetését nem hinném, hogy ki lenne a töke vele szóval igazából nem is tudom hová tenni ezt a toxikus válaszod. 😃 De biztos megvan a miértje. Arról sem én tehetek, hogy az előző tulaja nem volt gondos gazdája.

2022. júl. 24. 14:35
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Három dolgot jegyeznék meg:


1. Nem tudjuk, hogy mit írt ki a gép és mi volt a hibatárolóban, így nem tudjuk, hogy az szolgált-e bármi hasznos információval. Sok esetben a hibakód sem célravezető, mert az SOHA nem a hiba pontos helyét írja ki, hanem azt, hogy hol érzékelt eltérést a "normálishoz" képest. Jó példa erre a lambda szonda. Ha tönkremegy a 2-es szonda, jó eséllyel azt fogja kiírni a gép, hogy katalizátor hatásfok alacsony. De nem a katalizátor a szar, annak a hatásfoka megfelelő, hanem az utána lévő szonda a rossz és rossz értéket mér. Na de lényeg a lényeg, nem tudjuk mit írt ki, nem tudjuk hasznos infóval szolgált-e. Tételezzük fel, hogy nem. Ebben az esetben sajnos sok olyan hiba van, amit szemrevételezéssel, mérésekkel, egyéb anyámkínjával nem lehet kiszűrni. Sok esetben az a minimum, hogy szét kell bontani a motort és körül kell nézni, de olyan is van, hogy még az sem elég, mert még szétbontva sem lehet egyértelműen megmondani és ilyenkor tényleg nem marad más, mint az, hogy elkezd az ember cserélgetni ezt-azt és majd kiderül, hogy segít-e. Nagyon ritka az ilyen, de előfordul, szóval pusztán emiatt, hogy több mindent kicserélt és még mindig nem jó, nem nevezném lehúzásnak, mert elképzelhető, hogy tényleg ez az egy megoldás van.


2. Ettől függetlenül, ha a gép nem ír ki semmi hasznosat és bontások, meg cserélgetések nélkül nem meghatározható a hiba, akkor az eljárás nem az, hogy 100%-os biztonsággal állítjuk a tippelést, hanem felkészítjük a tulajt, hogy a hiba behatárolhatatlan, alkatrészeket kell cserélgetni, ez erősen költséges lehet, mire a hiba megszüntetésre kerül és adni kell a tulajnak lehetőséget a mérlegelésre, hogy bevállalja-e a lutrit, vagy sem. Ez mindenképpen egy olcsó aljas dolog, hogy 100%-ra mondunk valamit, amire semmi garancia nincsen. Olcsó aljas dolog, de én személy szerint nem nevezném lehúzásnak, talán csak egy gyökér aki túl biztos magában és túl okosnak hiszi magát, de nem biztos, hogy rossz szándék vezérelte.


3. NA DE! "Diag azt mutatta,hogy a PD kábelköteggel van gond" Tény és való, hogy az 1.9 PD-nél gyakori probléma a kábelköteg, így ez egy nem rossz ötlet alapvetően, de ott tartunk, amiről az imént beszéltem: ez csak egy tipp. Mert hogy a diagnosztika a kábelköteg hibáját NEM képes kimutatni, az hétszentség. A diagnosztika csak az egyes komponenseket ellenőrzi, pl. hogy a szenzorok milyen adatokat mérnek és ezeket összeveti a gyárban megadott normális értékekkel. A kábelköteg nem egy komponens. A kábelköteg nem egy szenzor. A kábelköteg hibáját semmilyen módon nem képes a diagnosztika kimutatni. Tételezzük fel, hogy kábelszakadás miatt nem működik az egyik PD elem, nincs befecskendezés. Oké. Ebben az esetben vagy a PD elem hibáját fogja kiírni, vagy pedig az adott hengernél gyújtáskimaradást. Vagy mindkettőt. De egyrészt ezek közül egyiknél sem a kábelkötegre fog legelőször gyanakodni az ember, másrészt mint mondtam, a kábelköteg hibáját NEM fogja kiírni a diag. Semmi oka nincsen egy valamirevaló szerelőnek arra, hogy rögtön azonnal a kábelköteget cserélje. És EZ viszont már nálam is erősen a lehúzás kategóriát súrolja.


Keress egy másik szerelőt.

2022. júl. 24. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
#4 Köszönöm szépen ezt a bő és kifejtős választ! Amikor diagot nézett és mondta a PD kábelköteget akkor valami 1,2,3,4 hegernél mutatott hibát. Megmagyarázta, hogy ez attól lehet, mert nem megfelelő olajjal volt használva az autó ami elette a kábelek borítását és ez vezethet arra, hogy ledobja magát vészprogramba. Már olyan hülyeségeket is gondoltam, hogy mivel neki is ugyan olyan Passatja van csak kombiba, hogy az enyémből pakolja át a sajátjába az alkatrészeket.. 😃
2022. júl. 24. 14:57
 6/12 A kérdező kommentje:
Minden egyes szerelésnél +5-10 ezer forintot utalok neki. Ez nem garancia arra, hogy tegyük fel korrekt legyen?
2022. júl. 24. 14:58
 7/12 anonim ***** válasza:

Nézd meg az érem két oldalát is ne csak mindig a pénzre gondolj.


Elsősorban arra gondolok hogy maga a munkadíj amin neki a haszna van ugye az nem az az összeg amit kifizetsz, mert gondolom abban benne van az alkatrészek ára is.


Másodsorban pedig vannak jobb és rosszabb munkák, és egy valamire való szerelőnek rengeteg a melója, annyi, hogy van amire még neme is kell mondania. Tegyük fel, hogy neki 1 óra egy olajcsere is egy 5 éves autón és azon is annyit keres mint mikor neked 1 óráig a hibát keresi és tippelget meg sorra hibás alkatrészekbe fut bele, te melyiket csinálnád szívesebben?


Ha pedig ilyen bizalmatlan vagy akkor meg tényleg felesleges erőltetned a dolgot

2022. júl. 24. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

#5 Hát ez a kijelentése sem túl bizalomgerjesztő. Nem létezik olyan szar minőségű motorolaj, ami megenné azokat a kábeleket. Vagyis inkább máshogy fogalmazok: nincsen ekkora hatalmas különbség a motorolajok között, hogy a megfelelő olajtól semmi baja nincsen, a nem megfelelő meg megöli a gumi szigetelést.


Ráadásul ha mind a 4 hengernél hibát írt... most őszintén, még ha nem is értesz hozzá, szerintem számodra is egyértelmű, hogy nem megy tönkre egyszerre mind a 4 hengernél a kábel. Ilyen véletlen nincs a világon.

2022. júl. 24. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Azt sem lehet kizárni, hogy a motorvezérlés átprogramozásával is hibákat generál az autó, nagyon nem mindegy az, hogy abba hogyan nyúlnak bele.

A szerelők nagyon nem szeretnek egy autón folyamatosan vacakolni, és az említett összegek sem utalnak lehúzásra, a probléma az, hogy nem találja a hibát, aminek forrása lehet a rosszul felülírt motor vezérlés, de az is, hogy az alkatrészek most adják meg magukat... és az is, hogy nagyobb tudású szerelő kell

2022. júl. 24. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Van az orszagban egy pár Pd specialista. Oké tudom nem kenyelmes elmenni mas varosba es otthagyni az autot de en azt gondolom ez a szerelő csak találgat.
2022. júl. 24. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!