Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vadonat új (nem felújított)...

Vadonat új (nem felújított) generátornál ez a jelenség mitől lehet?

Figyelt kérdés

Az autómban elég sokszor letérdel a generátor, így megelégeltem, hogy felújítás idejére akár napokig autó nélkül maradjak, nem sajnáltam rá a pénzt, vettem egy új (az autóm "gyári" generátor beszállítójának megfelelő márkájú) generátort. Így most lesz egy saját cseredarabom, amit felújíthatok és szükség esetén csak itt van a garázs polcán, csak át kell dobni.

Na, de nem is ez a lényeg. Hanem berakva a 0km-es autót még nem látott generátort, nagyon alacsony volt a feszültségem. Alapból 13,3V, ami minden fogyasztót lekapcsolva fordulaton nagy szenvedősen kúszott fel 13,7V-ra. (Összehasonlításul felújítás és generátorcsere után ugyanebben az autóban mindig stabil 14,3-14,4V szokott lenni a feszültség, tehát nem máshol van az autóban a gond.)

Bosszankodtam, hogy mi a fene, ezért vettem drága új generátort?! És vissza akartam küldeni garanciában. De másnapra teljesen megjavult. Most a feszültség 14,1-14,2V, ami elfogadható és terhelésre sem zuhan be 14,0 alá. Azóta is jó.

Mi a fene lehetett vele a beszerelés után?Létezik, hogy kellett pár km ahhoz hogy a szénkefék rendesen bekopjanak? Hiszen újak a kefék, csúszópályák is. Vagy ez hülyeség? Vagy mi okozhatta az átmeneti gyengélkedést?

Nyilván nem élet-halál kérdés és örülök, hogy most jó, csak kíváncsi vagyok. Hátha valaki tapasztalt már ilyet...


2022. júl. 16. 14:31
 1/8 anonim ***** válasza:
Feszültség szabályzó illetve kábel is lehet az oka. A rossz szíjhajtás miatt nyírhatja ki sorba a generátorokat, például rángatja a szíj.
2022. júl. 16. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Mármint?

Kábel, feszültségszabályozó nem lett cserélve úgy javult meg, látszólag magától.

Rángatást nem látok. Elvileg a szabadonfutó ezt kiküszöböli. Nem? Csapágyakkal se szokott gond lenni. Összes görgő (SKF), feszítő (SKF), szíj(Continental) pár éven belül volt cserélve.

2022. júl. 16. 14:46
 3/8 anonim ***** válasza:
Lehet valahol kontakt hiba.
2022. júl. 16. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

És attól javult meg, azóta meg soha nem jelentkezik?

Ebben meg az a furcsa, hogy felújítás után, amíg újra el nem kezd döglődni a generátor, évekig indig a névleges 14,4V van az akkusarun és a generátoron mérve is. Ha valahol konakthiba lenne, az kibukna közvetlenül a generátoron mérve. Így ezt nem tartom valószínűnek.

2022. júl. 16. 16:31
 5/8 anonim ***** válasza:

Simán lehet a szénkefebekopás, de akkro azért elég silány minőség.

Egyébként nem lenne célszerűbb, egy hozzáértővel megcsináltatni az autót, hogy ne egye a generátorokat?

2022. júl. 16. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Hozzáértő?! Ez alatt mit értesz?

10 év alatt kétszer cserélte benne márkaszerviz, egyszer egy független jó drága agyondicsért budapesti szerviz és egyszer egy harmadik szerviz. Kit kellene még keresnem?! A felújításokat sem Józsi bácsi csinálta a garázssoron a sufniban. A legutóbbi kettőt pl egy olyan budapesti cég, akik 50 éve csak ezzel foglalkoznak.

A gond, hogy a garancia fél, legfeljebb 1 év. Nálam meg 2-3 évente megy tönkre. Fórumokon a márkatársaknál is folyamatos gond. Igaz a többségnek 50-60e-t elmegy egy generátorral. Nálam valamivel kevesebbet. Lehet hogy ebben benne van az is, hogy nagyon felszeret gyárilag az autó, sok fogyasztóval. Valószínűleg az alulméretezett generátor mellett ez még inkább közrejátszik.

De ha van ötleted, hol adnak generátor cserére/felújításra 1 évnél több garanciát, akkor nagyon szívesen elviszem oda is. Az sem baj, ha nem a legolcsóbb. Nem az autómon szoktam spórolni.

Szóval várom az ötletet! :)

2022. júl. 16. 19:57
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem a századik generátor felújításra vinném máshová a kiszerelt generátort, hanem az autót olyan helyre, ahol kitalálják miért csinálja ezt és elhárítják a hibát, a tartalékgenerátoros bohóckodás helyett.

De így hogy írod, hogy típushiba, akkor meg b/szhatod igazából. Ha nem volt rá visszahívás/nincs ismert megoldás még. Akkor marad a csere 2-3 évente. Vagy az autócsere


#5

2022. júl. 16. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Oda is elviszem, nagyon szívesen, ha van ajánlás. Akár privátban is jöhet!

Eddig a 4 szerviz nem tudott rá megoldást adni. Visszahívásról nem tudok, a márkaszerviz sem említette, vázszám alapján sincs.

Egyébként én is erre a konklúzióra jutottam, amit írsz. Ezért vettem még egy generátort, hogy mindig legyen egy cseredarab, mert valószínű a jövőben is cserélgetni kell. 110A-es a generátor. Van az autóban olyan gyári fogyasztó, ami önmagában 70-80A-t felvesz. Sokszor jár csúcsterhelésen a generátor.

Van emellett egy másik, újabb autóm is. De ezt nagyon szeretem, soha nem adnám el.

Köszönöm.

2022. júl. 16. 20:14

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!