Az autómnál új termosztát beszerelése után mi okozhat ilyen jelenséget?
Üdv! Lenne nekem egy Opel Astra 1.7diesel motorral szerelt autóm amiben elromlott a termosztát ezt abból gyanítottam hogy gyenge volt a fűtés és nem érte el a hőmérséklet mutatónál az üzeminek mondott kb. 90 fokot.
Most vettem bele egy újat és ki is lett cserélve, kapott új belevaló fagyálló hűtőfolyadékot is, de egy olyan hibát produkál most hogy már mentem vele kb. 40km-t és 82-83 foknál nem nagyon megy fentebb a mutatóm(olvastam hogy ennek egy ilyen művelet után szükséges magától autómatikusan ki légtelenítenie a hűtőrendszert de szerintem ennek kb. ennyi km alatt már meg kellett volna történnie főleg hogy országúton és városban is mentem azalatt a kb. 40km alatt! Ismerősöm még vízhőfok jeladó gombára tippelt de az is kb. 2hónapja volt egy vadonat újra kicserélve úgyhogy nem gyanítom hogy az lenne a rossz! Ha valakinek esetleg lenne valami jó tippje erre hogy mi okozhat még ilyen gondot akkor megköszönném ha megírná! :)
Szóval azt mondod, hogy 82-83 °C a hűtővíz hőmérséklete és ezt a műszerfali órán pontosan lemérted. Örülök az önbizalmadnak.
Én megmérném ennél pontosabb eszközökkel (akár mintavétellel is) és utána állnék neki megkeresni a hibát. Mert bizony a műszerfalon mutatott értéket akár egyetlen korrodált saru is jelentősen tudja befolyásolni.
#1 Ha levegős lenne, akkor pont, hogy túlmelegedne.
Szóval ott tartunk, hogy a régi termosztáttal és az új termosztáttal sem érte el a 89 fokot, amennyinél nyitnia kellene. Szerintem ez alapján egyértelmű, hogy a probléma a mérésben van. Vagy a szenzor a rossz, vagy kontakthiba, vagy ilyesmi.
1. Válaszadó: Igen mert ezt még régebben tudtam meg egy szerelő ismerősömtől aki mondta hogy ezeknek nincs "manuális" légtelenítőjük csak is autómata mert a hűtési rendszerben a kiegyenlítő tartály van a legmagasabb ponton!
2.válaszadó: Régebben már szerelőm diagnosztikával nézett nekem élő adatot és aztmondta hogy a "gépes adat" és az óracsoportom mutatója között 3Fok különbség van csak azaz a valóstól annyival ír többet az óracsoportom!
Már én is gondoltam kábel illetve kontakt hibára is vagy esetleg oxidos csatlakozóra, stb.. de akkor lehet csak ennyi lesz a gondom?
Rá kell adni a fűtést, kiegyenlítőről le kell venni a hűtősapkát, a motornak 1500-2000-es fordulatot adni kb. 20 másodpercig, és így légteleníti magát. Visszahűlt minden a kiegyenlítőben ellenőrizni a folyadék szintjét, ha kell utána kell tölteni és mehet vissza rá a hűtősapka.
Motort beindítani és az alsó vízcsövet meg kell fogni. Kézzel lehet érezni mikor nyit a termosztát mert elkezd melegedni a cső. 20 perc után is jéghideg az alsó cső, a felső meg tűzforró akkor nem jó a termosztát. Gyárit kell bele venni. Az utángyártott termosztátoknak mindig más a nyitási hőfoka mint a gyárinak.
Nos ma alaposabban utána jártam a dolognak amiket sikerült megállapítanom: Délelőtt telefonon el tudtam érni a szerelőmet és ő aztmondta hogy ennek a motornak 89fokos a gyári termosztátja azaz én jót vettem bele, kérdezte is hogy milyen márka ment bele én pedig mondtam neki hogy Gates és ő erre aztmondta hogy az egy egészen jó márka és sok autónál használnak olyan termosztátot de nem szokott velük gond lenni! Kérdeztem tőle hogy vajon mi lehet a gondja de aztmondta látatlanba nem akar hülyeségeket mondani így látni kéne neki is és akkor tudna pontosabbat mondani!
Ma eljött hozzám az egyik haver és nekiugrottunk kivettük mégegyszer megnézni nem e rosszul raktunk valamit össze de nem mert minden szépen a helyén volt! Viszont ha már szétkaptuk akkor langyos víz+trisó+vízkőoldó keverékével 2x alaposan átöblítettük a rendszert! Jött is ki belőle egy kis koszos anyag de nem volt nagyon vészes! Utána visszatettük a leeresztőcsavart a hűtő aljába és beleöntöttük a fagyállót szépen átszűrve amit most szétszedés előtt leengedtünk és ahogy itt említette az utolsó hozzászóló úgy lett ki légtelenítve a rendszer! A hőgomba csatlakozóját is lehúztuk szerelés közben és néztük hogy nem oxidos de azért a sarukat kicsit összébb nyomkodtuk meg fújtunk rá egy kis kontakt sprayt és úgy raktuk vissza! Néztük a vízcsöveket is és mikor kb 80-82 fokot mutat bent a mutató akkor már mindkettő cső szinte annyira forró hogy alig lehet kézzel megfogni! Mentünk is vele egy rövidebb próbakört(kb. 5km) és ott feltekertük max fokozatra és hőfokra a fűtést is de annyira meleget tol ott már hogy a belső szellőzőre ha ráteszem a kezem akkor nem bírom sokáig ott tartani mert szinte süt olyan meleget tol!
Valakinek még esetleg ötlet mielőtt meglátogatom a szerelőt?
Még annak is utána jártam hogy véletlen ebbe a motorba nincs e több hőgomba de szerencsére csak 1 van ami nem is olyan régen cserélve lett!
Ha már kint volt a termosztát, én megnéztem volna, hogy pontosan mikor nyit. Sajnos a Gates nem gyárt termosztátot, csak átmatricázza a legolcsóbb, legtöbbször QH France termosztátokat, ami attól még persze lehet jó.
Az a baj, hogy még mindig csak a gyári szenzor műszerfalról leolvasott értékeire hagyatkoztok, ami nem zárja ki a mérési hiba lehetőségét. Kellene egy megbízható külső hőmérő (multiméter, vagy infrás pl.), és közvetlenül megmérni a termosztátból kifelé távozó víz hőmérsékletét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!