Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz az, hogy egy elektromos...

Igaz az, hogy egy elektromos autó akkumulátorához 10t sót, 17t ércet és 12t ércrézt kell kitermelni?

Figyelt kérdés
„Összesen 200 tonna földet ásnak ki egyetlen akkumulátorért. Hogyan állíthatja bárki is jó lelkiismerettel, hogy ez jobb a környezetnek, mint a fosszilis autók?”

2022. júl. 5. 13:43
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
55%
Nem igaz.
2022. júl. 5. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
68%
Nyilván eltérnek a számok attól függően hol bányászol, de amúgy igen, egy bánya elképesztően környezet szennyező.
2022. júl. 5. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
100%

Sivatagokban bányászák a lítiumot, kiszáradt tómederek talajrétegeiből.

Simán lehet, hogy 10T sót kell a sórétegből kibányászni, de az alatta lévő tartalom nem egy darab autóakkumulátor igényeit fedezi.

Leginkább a vízkészletet csökkenti a lítium bányászat, mert kiszárítják a felszíre hozott anyagot, illetve száradás után a lítium-karbonát por nagy mértékben szabadul fel ami a bányászati területet könnyen elhagyja és városokban károsítja a embert. Még szerencse, hogy ez jó távol történik, így itt Európában szép zöld matrica meg adókedvezmény jár az elektromos autókra, viszont ott ahol pedig bányásszák a lítiumot az emberek szája a másik irányba görbül...

2022. júl. 5. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
51%
Annyiból már templomot is fellehetne épiteni🤣🤣😀
2022. júl. 5. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
58%

Természetesen a füstös autókhoz nem kell bányászni semmit. Nem kell vasáérc, nem kell embertelen mennyiségű energia a kohászathoz. AZ üzemanyag a kőolajfákon terem, kőolajbogyókban. Nem kellenek soktízezer tonnás fúrótornyok, hasonló méretű tankerek ezrei a szállításhoz, óriási környezetszennyezés csak addig is, ameddig az üzemanyag elkészül.

De az a csúnya villanyautó, az igen, az szennyez, egy akkuhoz kétszáz tonna érc kell...


Nevetséges.

2022. júl. 5. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
15%
5ös látom neked bejön a 2035ös elmebaj , és igen összeségében kevésbbé környezetromboló a belsőégésű autó
2022. júl. 5. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
83%

#5


Nem nevetséges ez... Az a nevetséges, ahogy vallásos áhítattal mantrázzák bizonyos emberek, hogy a zöld autózás majd megmenti a bolygót, mellette pedig próbálják elbagatelizálni, hogy ugyanolyan károkat képes okozni az elektromos meghajtású autók használata.


Ugyanúgy legyártják, ugyanúgy bányásznak hozzájuk érceket, plusz amit még megjegyeznék, hogy az áramhálózat ehhez nincs felkészülve. Egy utcában mindenki elektromos autót vesz, akkor ott lehet, hogy kompletten átkell építeni az egész hálózatot meg trafót cserélni, mert nem fogja elbírni. Az nem környezetszennyező? A többletáram előállítása nem környezetszennyező? Az e-autózásban nincs lobbi, csak az olajnál?


Napelemből sem lehet annyi elektromos autót tölteni, hogy megérje, mert nem megbízható energia. Az atom adja a zsinóráramot, attól meg a környezetvédők szívbajt kapnak, mert "láttam a Csernobil sorozatot és mind megfogunk halni miatta". Franciaországban az ország energiaellátásának a javát az atomenergia adja és paradox módon az egyik legalacsonyabb CO2 kibocsátó ország Európában.


Szóval szerintem itt van egy rakás önellentmondás, de ez csak az én szerény véleményem. Nálam annyiban kifullad a környezetvédelem, hogy a szemetet szelektíven gyűjtöm, csapvizet iszok és benzines autóval járok. A többit oldja meg az energiaszektor, az ipar és a többi ténylegesen szennyező ágazat.


12,4 millió egy elektromos Opel Corsa? Elmentek ti a p*csába.

2022. júl. 5. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
100%

Plusz még egy gondolat. A japánoknál valamelyik egyetemen kiszámolták, hogy nem is feltétlenül a belsőégésű autó a probléma, hanem az, hogy az átlagéletkora az autóknak baromi alacsony. Németeknél némi túlzással az 5 éves autó már öreg, itthon meg kapkodják, mint a cukrot.


Ha ki lehetne tolni az autók átlagéletkorát 20 évre, az szerintem sokat jelenthetne. A kopóalkatrészeket lehet cserélgetni, ha a kaszni nem rohad el, akkor mi baja lehetne?

2022. júl. 5. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 Beviz Elek ***** válasza:
83%

#7

140 éve mutatták be az elektromos lámpát, akkor még a világon sehol, semmi ehhez kapcsolatos nem volt kiépítve, még csak ezután kezdtek el vezetékeket kihúzni, áramot termelni és ezekkel világítani. 140 év alatt eljutottunk oda hogy nem tudunk olyan házat elképzelni ahol nincs áram. Nem kell holnaptól kész legyen a hálózat egy teljes autóparkcserére (egyébként a szakemberek véleménye hogy 10%-os bővítés elég ha minden autó elektromosra vált), elég ha csak tartják a lépést a növekedéssel. Mint ahogy eddig is tették…


Ha feltűnt volna, egyre jobban terjednek a megújuló energiaforrások, nem kötelező hogy környezetszennyező legyen a többletenergia megtermelése, az pedig szinte kizárt hogy környezetszennyezőbb legyen a benzin/dízel autóknál.


Semmi ellentmondás nincs az atomenergia szennyezése és az alacsony CO2 kibocsájtás között. Az atomenergiával való áramtermelés nagyon kevés CO2-t generál, a probléma a használt fűtőelemek tárolása.



Nyugodtan lehet alapanyagot bányászni az akkuhoz. Kibányásszák, akkut gyártanak belőle, az élettartama végén (10+ év) újrahasznosítják és újra akkumulátort gyártanak belőle. Ezzel szemben a kőolajat kiszipkázzák, egy kicsi elfolyik az óceánokban de hát ez kit zavar, feldolgozzák, elégetjük az autóban, letüdőzzük és tüdőrákban megdöglünk. A jó hír hogy összekeveredik a levegővel és emiatt nem tudjuk újra elégetni hogy mégegyszer beszipkázzuk, a rossz hír hogy a CO2 tartalma hozzájárul a klímakatasztrófához és élhetetlenné tesszük a bolygót jogy duplán megdögöljünk.

2022. júl. 5. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
100%

"egyébként a szakemberek véleménye hogy 10%-os bővítés elég ha minden autó elektromosra vált"


Szívesen beszélgetnék a szakembereiddel, mert én éppen az egyik áramszolgáltatónál dolgozok és itt a villanyszerelő kollégák komplett alállomás bővítésről is beszéltek, ami nem 10 forint.

2022. júl. 6. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!