Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy elektromos autó akkumuláto...

Egy elektromos autó akkumulátora meddig bírja ugyanolyan vagy megközelítőleg olyan hatásfokon mint új korában?

Figyelt kérdés

Tehát máshogy fogalmazva, mennyi idő vagy km után kell cserélni pl ? És egyébként mennyibe kerül egy ilyen csere?


Arra lennék kíváncsi ebből, hogy egy autó mennyit veszít az értékéből az évek alatt csak az aksi miatt úgy nagyjából és mennyi a különbség a nem elektromos autókhoz képest mondjuk.


Pl azt mondja valaki egyik 10 másik 20% ot veszít mondjuk (most ezeket csak úgy hasraütésből írtam, de valami ilyesmire lennék kíváncsi)



2021. jan. 25. 12:11
 1/10 anonim ***** válasza:
52%

A hatásfok nem változik.

Az akku kapacitása lassan csökken a töltési ciklusokkal, a gyorstöltés és a gyors kisütés (folyamatos padlógázon közlekedés) gyorsítja ezt a folyamatot.

Jelenleg csak a Tesla model S-ek adatait lehet értelmes időtávon nézni, mert azok voltak az első használható hatótávú autók.

De az akku élettartam nagyban függ az akkumulátorgyártótól, és méginkább a töltésszabályzó és egyéb teljesítménykorlátozó elektronika működésétől, ami pedig autónként változó.

2021. jan. 25. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

A cellák állapota természetesen amortizálódik. Nincs rá egy általános adat, hogy 10 vagy 20 százalék.

Ezen felül van, hogy teljesen tönkremegy egy-egy cella (pl. felfújódik). Illetve a cellák közti kapcsolat is korrodálódik, idővel cserélni kell.

Érdemes nézni olyan videókat, ahol 10 év körüli priusokat vagy teslakat szerelnek, ott jól látszódik ez a folyamat.

2021. jan. 25. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
28%

Az elektromos autók akkumulátora átlag évente 2.3%-ot veszít hatásfokából.

[link]


A hatótávuk ezért öt év után kb 10%-al csökken. Ez egy átlag érték, vannak az átlagnál jobb és rosszabb autók is.


Az akkumulátor garanciája 75% kapacitás nyolc év után. Az elektromos autók 99.9 százaléka ennél sokkal jobban tartja magát. Nagyon kevés a garanciás cserék száma.


Úgyhogy használt elektromos autók egy kicsit rövidebb távot tudnak menni mint újkorukban. Ha újjonan 200 km volt a hatótáv akkor öt év után már csak 180 km-t tud menni egy töltéssel. Tíz év után már csak 160 km-t.


De ezért még nem kell akkumulátort cserélni! Ha pld napi száz kilómétert mész akkor még a tízéves kocsi is jó lesz aksicsere nélkül, hiszen minden éjjel töltöd.


Az értékükböl viszont vesztenek, mivel egy öreg elektromos autó csökkent hatótáva már csak helyi utazásokra lesz alkalmas - hosszú utakra már túl sokszor kellene tölteni.


Ezen kívül a mostani használt elektromos autóknak még újkorukban is túl rövid hatótávuk volt. Az elsö Leaf-ek talán 120 valós km-t tudtak megtenni nyolc éve. Mostanra már csak úgy 100-at? Az újabb generációs elektromos autóknál ez már nem lesz akkora probléma. Ha veszel egy 300 km-eres elektromos autót ma akkor az még tíz év múlva is használható lesz 240 km-es hatótávval.


Szóval NEM kell az akkumulátort cserélni használt elektromos autókban. Ez egy hatalmas tévhit. De HA mégis valami oknál kifolyólag cserélni akarsz (a nyolcéves garancia után) akkor egy Nissan Leaf aksi kb €3000.

2021. jan. 25. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Évekig és 100 ezer kilómétereken keresztül hozzák a majdnem gyári értéket, majd egy idő után láthatóan elkezd csökkenni a hatótáv. A Model S-eket érdemes vizsgálni, mert az, ami már sok éve piacon lévő, tisztességes villanyautó, és bírják is a strapát.
2021. jan. 25. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Egy peugeot 208 vagy e corsa hatótávja most ahogy hirtelen emlékszek 260-280 km az szerintem már jónak mondható.


Kérdés mennyire éri meg most venni egy elektromos autót vagy helyette mondjuk várni még pár évet és elkaristolni egy használt benzinessel mondjuk?


Most van felfutóban az elektromos autó piac és addig még új technológiák is megjelenhetnek.


Nyilván városi autónak kell elsősorban, nem oroszországot akarom vele átszelni. Őszinténszólva legjobb választás jelen körülmények között egy hibrid, de az ha lehet még drágább mint egy tisztán elektromos autó.

2021. jan. 25. 14:37
 6/10 anonim ***** válasza:
Akár meg is érheti, ha van elég pénzed, mert most használtan is drágák. Olcsó az üzemeltetése (villanyköltség minimális a benzinhez képest, főleg ha otthon töltöd, nincs olajcsere, meg csomó komplikált alkatrész). A rövid utak nem károsak neki, mint a belsőégésűnek, azonnal fűt télen is, tehát rengeteg előnye is van konkrétan. Ha muszáj menned valahova külföldre, kicsit több ideig tart a töltések miatt, de konkrétan már minden autópályás benzinkúton lehet tölteni elektromos autókat, bárhova eljutsz.
2021. jan. 25. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
34%

"egy Nissan Leaf aksi kb €3000"

link? Hol adnak ennyiért.

Képzelj bele, megveszi a srác mert tőled ezt olvasta, és a kereskedő is csúsztatni fog. Megtéríted a kárát amit részben miattad fog elszenvedni?


Itt

[link]


azt irják kapacitástól függően 9.000 és 22.000 a csere.

Az élettartamra 8-10 évet mondanak.

Tuti üzlet egy 10 éves autóra 22.000 eurót rálocsolni.

2021. jan. 25. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
81%

Egyik ismerösöm cserélte €3000-ért. Amúgy egy jobb állapotú használtat már akár €1000-ért is kapsz: [link]


Nekem egy nyolc éves Leaf-em van, 80%-os akkumulátorral. Eszem ágában sincs cserélni, még több évig jó lesz. Nem kell egy tíz éves autóra csomó erót rálocsolni - épp ellenkezöleg eddig nyolc év alatt SEMMIT se kellet rá költenem! Életem legjobb üzlete volt.


Még egyszer: NEM kell minden használt elektromos autóban akkumulátort cserélni. Kb ugyanakkora az esély rá hogy kellhet mint egy robbanómotorosban motort cserélni. És kb ugyanannyiba is kerül.


A különbség az hogy én nem OLVASOM hogy milyenek a használt elektromos autók hanem saját tapasztalatból TUDOM.


Tessék, lehet leszavazni.

2021. jan. 25. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
3000 euró az semmi 5-8 év alatt. Ennyiből még egy régi Suzuki Swiftet sem tartasz fenn, ha csak az olajcseréket, fékbetéteket, stb nézzük. Ja, az elektromoson még a fék se nagyon kopik.
2021. jan. 25. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Van róla teszt, hogy Hyundai Ioniq electric 270.000 km futás mellett még 100 % os akksival, eredeti hatótávval megy. Nekem két elektromosom van, a 75 ezres Hyundai és a 140 ezres Nissan is 100 % os.
2021. jan. 30. 03:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!