C kategóriás jogsi megszerzéséhez képest a C+E gyakorlati rész (vezetés) könnyebb, nehezebb vagy ugyanolyan?
Gondolhatod, hogy nem mindegy, hogy csak a vontatóval mész, vagy van még egy ráakasztott 30 tonnás pót is.
Mondjuk oktatásra sima 1 tengelyes pótot használnak általában, gyakorlaton csak jobbról balról tolatások vannak parkolóhelyre 90 fokban, forgalomban meg egy szokásos útvonalon kell végigkolbászolni, és nagyon figyelni minden KRESZ szabályra, nagyon könnyen buktatnak!
Nem időben sorolsz vissza jobb szélre, stb.
Nekem elsőre sikerült, de lehet, csak szerencsém volt.
Na, nekem ez úgy volt, hogy elkezdtem a C-t mert volt időm suli után meg mert érettségi "ajcsi" elmaradt aztán mondták a szülők mit kérek, mondom akkor kategóriákat! :) én, a világ balfaxa. C nehéz volt kis autót alig tudtam vezetni nem, higy tehert. Nagy nehezen sikerült valamennyire.. vagyis vizsgára menni, vizsga előtt fogadtam az oktatóval, mondom ha sikerül jövök e-re meg D-re , véletlen sikerült , oktatónak mindegy volt, de mondom akkor csináljuk. E valami borzalom volt, soha az életbe nem tolattam utánfutóval erre 3 óra gyakorlás után bakker! sikerült a rutin vizsga, traktoros srác megbukott aki dupla póttal járja a falvakat meg tolat be szűk udvarokba Szarvas Jánossal ( John Deer) , mondom nekem, hogy?
Forgalmi vezetés. Első óra kikanyarodás , fogtam beálltam mint ha kis autóval tenném, persze le lett padkázva, mentünk városba, körforgalom stb. végig szegény kerék :( megalázva. Megunt az oktató, beírt vizsagára. Hát nem sikerült? Deee pont 1 éve :))) persze közelébe nem enged egy cég sem a kocsijukhoz szóval van jogsim, de minek? Érettségi ajándékként fogom fel, nem autó lett amire megvétel után is költeni kell. Amúgy eddig valaki elolvasta? Szerintem nem.
Az "E" esetében ugye kapsz magad mögé egy pótkocsit is. Nem tudom ez mostanában hogy megy, nekem anno 14 éve még rutinvizsgán forgózsámolyos pótkocsival kellett tolatni, ami aztán egy kész rémálom. 1-2 oktatónak volt már tandem szerelvénye, amivel kb olyan könnyű a tolatás, mint egy sima utánfutóval - nem tudom manapság ez hogy megy... Mi még a papír alapú tachográfot töltögettük tollal, gondolom most már csak digitális van abból is.
Forgalomban pedig állandóan figyelni kell a tükröket, és elvileg azért is hibapont jár(t) már, ha a pótkocsi kereke hozzáért a körforgalom belső padkájához, szóval nagyon nem mindegy a kanyarodás íve sem már ezeknél.
Ha van időd - és persze türelmed, és főleg pénzed - akkor szerintem érdemes most megcsinálni az E-t is, a tanfolyam és költségek úgy is csak drágábbak lesznek évről évre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!