Két autónak érdekelne a fékútja? Ugyanolyan gumikkal, ugyanazon úton, az egyik autó 800 kiló a másik 1600 kiló. Esetleg valaki ki tudná számítani?
"ilyenekbe nem mennék bele."
Pedig bele kell menni. Ha feltételezzük az ABS meglétét akkor a fékezés a tapadási határhoz közeli tartományban fog végbemenni. A tapadás pedig jelentősen változhat a tengely/keréknyomás függvényében.
Egy 800 kilós autónál egy kerékre statikusan 200kg terhelés jut és ehhez van 175-185mm széles futófelület. Az 1600 kilósnál ugyanide 400kg jut, de nálam az 1680kg-os Volvonál 225mm széles a futófelület pedig akkor lenne azonos a gumik talajnyomása, ha legalább 350-360mm széles gumik lennének rajta. Na ilyen még az X5M-en sincs :D
A fékezésnél jelentős a felület, tapadás és ezt igencsak befolyásolja a tömeg.
Szerintem ki kellene próbálni, lehet ráveszem a haverokat hogy csináljunk egy féktesztet :D
Az interneten keresgéltem kicsit, de mindenhol csak azt a verziót taglalják, ahogy egy autót vizsgálnak eltérő össztömegben és itt a fix fék miatt van jelentősége a tömegnek. Két eltérő tömegű, de egyforma arányban megfékezett autónál ez máshogy alakul :)
Elég nehéz lenne két tökéletesen azonos fékkel és gumikkal szerelt autót találni, ráadásul hogy az egyik éppen a fele legyen súlyban a másiknak. Talán akkor lennének azonosak a feltételek, ha ugyan azzal az autóval fékpróbázok, de egyik esetben csak én ülök egy töküres autóban, a másik esetben viszont +800 kilóval van az autó leterhelve.
Kicsit necces lehet egy 800 kilós autót 1600-ra felhizlalni, de a kísérlet érdekében........ ;)
Ilyen körülmények mellett, minden bizonnyal a könnyebb autó állna meg hamarabb.(szerintem)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!