Autókereskedők úgy általában miért ragaszkodnak az általuk történő átíratáshoz?
#10 Haha ha ilyen egyszerű lenne... megint benéztem, nem úgy van de kezd elegem is lenni az egészből, ilyen macera legyen egy kbszott autó átírás.
Nem lenne azzal gond ha nem 300 km-re lakna az ember...
Nézd, te a kereskedő nevén lévő P-rendszámmal nem hozhatod el az autót. Ő kivonatta a forgalomból, és úgy a legegyszerűbb forgalomba helyezni, hogy egyből a nevedre is írják, és kapsz rendszámot is. Bérelhetsz P rendszámot, de az elég drága, és azt is vissza kell vinni. [ [link] ]
Én is vidéki, debreceni vagyok, de Budán vettem autót. A hirdetés alapján tetszett meg. Felutaztam Budára a kereskedésbe, és körbe vizslattam. Amikor tetszett, akkor mondtam, hogy szeretném kipróbálni. Feltették rá a próba rendszámot, és elmentünk próba útra. Megfelelőnek találtam, ezért amikor visszaértünk a kereskedésbe, jeleztem, hogy szeretném megvenni. Írtunk mindenféle papírt, előszerződést, és meghatalmazást, hogy a nevemben eljárjanak. Előleget is utaltam, ott helyben a laptopomról. Ők meg telefonáltak vagy egy óra hosszát, hogy az ügyintéző a kormányablakban másnap el tudja rendezni az üzembe helyezést, átírást, vagy csak a második nap menjek érte. Kiderült, hogy ha reggel kilencig bemegy a kereskedőm, délre meg lesz minden okmány (törzskönyv, forgalmi, biztosítás). Úgyhogy hazautaztam Debrecenbe, és másnap délre visszamentem Budára. Ott megírtuk az adásvételit, átutaltam a vételár fennmaradó összegét, meg a biztosítást. Kp-ben adtam egy huszast nekik, mert kértem, hogy tankolják tele az autót, mire megérkezem, és meg is tették. Lerendeztük a papírmunkát, megkaptam az összes dokumentumot. Aztán vettem egy autópálya matricát a telefonomról, és az M3-ason hazadöngettem Debrecenbe. Klassz autót vettem, elégedett vagyok vele, megérte a macerát és a két nap szabit. Debrecenben, a lakóhelyemen nem volt hasonló kaliberű autó, nem volt lehetőségem helyben megvenni.
"Büntit nem kapna a cég gyorshajtás, jogosulatlan pályahasználat stb miatt, mert csak simán bemutatja adásvételit, hogy adott pillanatban már te voltál a kocsi tulaja és ennyi."
Igen, de az a kereskedő eladott már több száz autót. Ha hetente csak egy büntetés jön, mert az új tulajdonosok nem íratták át az autókat, akkor te is másképp gondolnád. A kereskedő is úgy gondolkodik, hogy az a biztos, amit ő személyesen intéz, utána az új tulaj azt csinál, amit akar, ne őt zaklassák a büntetések miatt.
#6
"Vettünk egy autót hitelre, és ott kifizettük az átiratást is. Akkor nem is tulajdonítottunk jelentőséget annak, hogy a forgalmiban az van, hogy lizingelő. Viszont 4 év múlva, mikor lejárt a hitel, és küldték a törzskönyvet, akkor azon még mindig egy bank neve szerepelt mint tulajdonos. Vagyis a kerskedő nem is iratta át ténylegesen a nevünkre az autót."
Hitel/lízing esetén ez a normális eljárás, nem lettetek átverve ezzel. A hitelező intézet a tulaj. Amíg nincs teljesen törlesztve, az autó maga a fedezet. Addig csak üzembentartója vagy az autónak.
A bank meg természetesen nem fogja magára vállalni a vagyonszerzési illetéket, meg az okmányok díjait. És amikor véglegesen törlesztve van, akkor a tulajdonjog változás során újra fizetni kell az illetéket/okmányokat.
#14 A kereskedőnek kifizettük a full átiratás diját, ami akkor cirka 50 ezer forint , ebben tehát benne volt a vagyonszerzési illeték is. Az okmányirodában pedig az ügyintéző azt mondta, hogy amennyiben a kereskedő adott volna számlát, erről a kifizetésről, akkor nem kellene ezt újra kifizetni. Arról meg egy szó sem esett, hogy az autó lizinges, mi úgy mentünk, hogy meg szeretnénk venni, és ott intéztek hitelt. Nem volt semmiféle lizingátvállalás. A kereskedő meg szépen zsebretette az vagyonszerzési illetéket, és csak az eredetiségvizsgát és új forgalmit csináltatott.
Én úgy tudom, hogy hitelre vett autónál pedig amikor lejár, akkor a tözskönyvet már az én nevemre küldik ki. Azt nem tudom, hogy mi szerepel a forgalmiban, de valószínűleg nem az, hogy lizingelő.
#15
"Arról meg egy szó sem esett, hogy az autó lizinges, mi úgy mentünk, hogy meg szeretnénk venni, és ott intéztek hitelt."
Amúgy ki tudtátok volna fizetni a teljes vételárat? Akkor miért hagytátok rábeszélni magatokat hitelre?
A lízing leegyszerűsítve olyan hitel, amikor a hitelező (bank) marad a tulajdonos a törlesztés végéig.
Amúgy kicsit jobban utánajárva:
"Lízingelt járművek vagyonszerzési illeték kötelezettsége:
Ebben az esetben meg kell különböztessük a lízingügyletek fajtáit: operatív lízing és pénzügyi lízing. A pénzügyi lízing lehet: zárt végű és nyílt végű lízing. A zártvégű pénzügyi lízing esetében a gépjármű tulajdonjoga általában az utolsó törlesztő részlet után átkerül a lízingbe vevő tulajdonába. Ezért a vagyonszerzési illetéket már a szerződés pillanatában be kell fizetni.
A nyílt végű lízing esetében csak az illeték 25% -át kell megfizetnie a lízingbe vevőnek a szerződés pillanatában, viszont ha a lízing végén, a vevő úgy dönt, hogy megszerzi a jármű tulajdonjogát, akkor ki kell fizetnie az illeték hátralévő részét, vagyis a maradék 75% -ot."
A befizetések nélkül a bank nem fogja elfogadni a szerződést, és a NAV sem.
A te esetedben valószínűleg nyílt végű lízinget kötöttetek, és fogalmam sincs milyen számláról beszélhet az ügyintéző (vagy csak te), mert vagyonszerzési illeték befizetéséről nem adnak számlát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!