Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit lehetne kezdeni ezzel a...

Mit lehetne kezdeni ezzel a kocsival?

Figyelt kérdés

2021-ben vettünk a férjemmel egy családi autót kereskedőtől

(2014-es Opel Astra J kombi diesel, papíron 150.000 km-el).

Mikor megvettük előtte átvizsgáltattuk, semmi komolyabb probléma nem volt vele.

Pár nap használat után viszont elkezdett érdekes dolgokat produkálni a kocsi.

Részecskeszűrő hibátírt ki a szoftver, nem regenerált.

Elvittük kitisztítattni, semmit nem használt.

Mégegyszer elvittük egy drágább helyre kitisztíttatni, ahol ki is vették, az egész rendszert kitisztították, nem csak a részecskeszűrőt, az sem használt.

2 hónap múlva elromlott a kocsi, nem tudtunk vele közlekedni, el sem indult. Kuplungot és kettőstömegűt, kinyomó csapágyat, lambda szondát, nyomásérzékelőt is cserélni kellett. Már ott tartottunk, hogy a 2 millióért vásárolt kocsira 1 millió ft-ot pluszban ráköltöttünk, de itt jön a feketeleves.

Elvittük műszakiztatni a kocsit, de nem ment át a vizsgán, magas károsanyag kibocsájtás miatt.

Rengeteg szerelőnél jártunk, de mindenki csak széttárt karokkal mondta, hogy nem tudják miért nem regenerál a részecskeszűrő, senki nem tudja mi a hiba.

Elvittük egy Opel márkaszervízbe, ahol azt mondták, hogy ki van iktatva szoftveresen a regenerelás, ezután a gyári szotvert újratelepítették, olajcsere is történt.

Elvitték a kocsit autópályára regenerálni, de közben elszállt az olajnyomás, leállt a kocsi, trailerrel kellett visszavinni a műhelybe.

Megnézték, hogy mitől mehetett el az olajnyomás, elszakadt az olajpumpa lánc. Ezáltal egy csomó minden tönkrement a kocsiban, a becsült kár a szakszervíz szerint 1,5-2 millió ft.

Tanácsokat szeretnék kérni, hogy mit kehet ilyenkor csinálni?

A kocsi működőképes állapotban volt, a részecskeszűrő problémán kívül nem volt más probléma vele, mikor az Opel szakszervízbe elvittük. Ott viszont 1,5-2 millió ft- os kár keletkezett.

Mikor megtörtént a baj, egyből hívtak a szervízből telefonon, hogy ők ezért felelősséget nem vállalják.

Jobban járnánk, ha eladnánk ilyen állapotban? Körülbelül mennyi pénzt kapnánk érte? Az Opelesektől van esély rá, hogy kártérítést kérjünk, hogy rosszabb állapotban

( használhatatlan) kapjuk vissza a kocsit, mint ahogyan odavittük?

A kocsi még az Opel márkaszervízben van, nem tudtunk még velük megegyezni.

Előre köszönöm a válaszokat.


2022. jún. 26. 18:14
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
2022. jún. 26. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

"Nem nálunk szakadt el a lánc, hanem az Opel szervízben, mikor elvitték regenerálni autópályára.


Azóta náluk van a kocsin"


Nálatok is elszakadt volna

2022. jún. 26. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Nagyon sajnálom a történteket, valószinüleg több rejtett hiba volt együttesen jelen. Önmagában a részecskeszűrő nem okozhat ilyen komoly problémákat. Sokkal fontosabb kérdés a motorikus állapot és a hajtáslánc vizsgálata, a valós futásteljesítmény, ill. hogy valamilyen manipuláció van -e a rendszerben. Ezt érdemes lenne kivizsgáltatni, bíróságra vinni az ügyet, nem mindennapos esetről van szó.

A helyzet viszont az, hogy ez a procedúra hosszú hónapokba is telhet, addig semmit nem tudtok kezdeni a kocsival. Eladni meg valószinüleg alkatrészenként érdemes. Azt írod, 1,5-2millió körüli a kár, persze bármi előjöhet még, szóval ez egy alsó határ, felújítani nem érdemes.

Érdemes kikérni a márkaszerviz véleményét, mit javasolnak, mit csinálj.

Amit én tudok mondani, ha kocsit vesztek, japán szívóbenzineset vegyetek, Toyotát, Mazdát,Suzukit,stb. 10-15 éveseket jó állapotban találni is 2-3millió körül. Ezekben nincs részecskeszűrő, az egész konstrukció sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb, javíthatóbb és tizedannyi gondotok sem lesz vele mint ezzel az opellal és legfőképp pl. egy Toyota nem hagy ott az út szélén... Én még lerobbant Toyotát, Suzukit nem is láttam, kb. előbb rohad ki alóla az alváz minthogy megálljon... Többet fogyaszt mondjuk egy 20-30%-al azt aláírom, de ennyi pluszt a dízeles karbantartására is ráfizettek.

2022. jún. 26. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Pontosan 13!
2022. jún. 26. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 krwkco ***** válasza:

Mivel a karosszéria feltehetően nem korrodeált, a megoldás: motorcsere egy bontott motorra karambolos autóból.

Nem szakszervizben, hanem egy jó szerelőnél.

2022. jún. 27. 03:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
#15 Aha és egy "jó szerelő" hogy ad beszerelési igazolást? Feltéve, hogy a forgalmiban motorszám van bejegyezve, akkor újra kell papíroztatni majd, ahhoz pedig kell beszerelési igazolás.
2022. jún. 27. 04:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 krwkco ***** válasza:

#16

Ennek majd a kérdező utánajár, ha ezt a megoldást választja. Illetve a szerelő, aki már feltehetően cserélt motort, tudni fogja. Régebbi (2009, 2013) információk szerint a mindenben megegyező motor esetén elegendő a szerelő igazolása.

[link]

[link]

2022. jún. 27. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!