Mit lehetne kezdeni ezzel a kocsival?
2021-ben vettünk a férjemmel egy családi autót kereskedőtől
(2014-es Opel Astra J kombi diesel, papíron 150.000 km-el).
Mikor megvettük előtte átvizsgáltattuk, semmi komolyabb probléma nem volt vele.
Pár nap használat után viszont elkezdett érdekes dolgokat produkálni a kocsi.
Részecskeszűrő hibátírt ki a szoftver, nem regenerált.
Elvittük kitisztítattni, semmit nem használt.
Mégegyszer elvittük egy drágább helyre kitisztíttatni, ahol ki is vették, az egész rendszert kitisztították, nem csak a részecskeszűrőt, az sem használt.
2 hónap múlva elromlott a kocsi, nem tudtunk vele közlekedni, el sem indult. Kuplungot és kettőstömegűt, kinyomó csapágyat, lambda szondát, nyomásérzékelőt is cserélni kellett. Már ott tartottunk, hogy a 2 millióért vásárolt kocsira 1 millió ft-ot pluszban ráköltöttünk, de itt jön a feketeleves.
Elvittük műszakiztatni a kocsit, de nem ment át a vizsgán, magas károsanyag kibocsájtás miatt.
Rengeteg szerelőnél jártunk, de mindenki csak széttárt karokkal mondta, hogy nem tudják miért nem regenerál a részecskeszűrő, senki nem tudja mi a hiba.
Elvittük egy Opel márkaszervízbe, ahol azt mondták, hogy ki van iktatva szoftveresen a regenerelás, ezután a gyári szotvert újratelepítették, olajcsere is történt.
Elvitték a kocsit autópályára regenerálni, de közben elszállt az olajnyomás, leállt a kocsi, trailerrel kellett visszavinni a műhelybe.
Megnézték, hogy mitől mehetett el az olajnyomás, elszakadt az olajpumpa lánc. Ezáltal egy csomó minden tönkrement a kocsiban, a becsült kár a szakszervíz szerint 1,5-2 millió ft.
Tanácsokat szeretnék kérni, hogy mit kehet ilyenkor csinálni?
A kocsi működőképes állapotban volt, a részecskeszűrő problémán kívül nem volt más probléma vele, mikor az Opel szakszervízbe elvittük. Ott viszont 1,5-2 millió ft- os kár keletkezett.
Mikor megtörtént a baj, egyből hívtak a szervízből telefonon, hogy ők ezért felelősséget nem vállalják.
Jobban járnánk, ha eladnánk ilyen állapotban? Körülbelül mennyi pénzt kapnánk érte? Az Opelesektől van esély rá, hogy kártérítést kérjünk, hogy rosszabb állapotban
( használhatatlan) kapjuk vissza a kocsit, mint ahogyan odavittük?
A kocsi még az Opel márkaszervízben van, nem tudtunk még velük megegyezni.
Előre köszönöm a válaszokat.
Erre nem lehet kártérítést, vagy bármi hasonlót kérni. Az, hogy mész az autópályán és elszakad a lánc, arról ők nem tehetnek. Kártérítés/garancia az elvégzett munkákra van, illetve a munkák során keletkezett járulékos károkra, de a láncszakadás egyikbe sem tartozik bele.
A leírás alapján 150 ezer kilométerrel vettétek. Szervizelési előélete nem tudom mennyire ismert, de a szervizkönyv is hazudhat. Az általatok elvégzett munkák között nem említed a vezérléscserét, amit 150 ezernél kell megejteni és amivel együtt az olajpumpa láncát is cserélni lehet/szokás. Ezáltal én azt feltételezem, hogy ez lett hanyagolva. Innentől a tiétek a felelősség.
Nem nálunk szakadt el a lánc, hanem az Opel szervízben, mikor elvitték regenerálni autópályára.
Azóta náluk van a kocsink.
#3 És ez miért fontos szerinted? Ha ti vezettétek volna, akkor nem szakadt volna el? Elszakadt és kész.
#4 Oké nem kérünk itt a húzottszemű circlejerk-ből. Remek autók a japánok, koreaiak, de nem jobbak másnál. Mi a fene az, hogy Astrát H-ig és már az sem az igazi? A H fényévekkel jobb, mint a G. A J pedig egy ráncfelvarrott H. A kérdező ugyan nem írta milyen motor, de az Isuzu 1.7 dízel évtizedeken át hajtotta az Opeleket és megbízhatóságban utolérhetetlen, az a dízelek csúcsa. De ugyanez igaz például az 1.6 és 2.0 benzinre is az Opelnál, azokkal sincs semmi baj, ha karban vannak tartva. 10 ezrenként jó minőségű Dexos2 5W40 (nem 5W30), INA/Conti vezérlés 120-150 ezer között vízpumpával és kész, soha semmi baja nincs, semmivel nem lesz rosszabb a tieidnél.
Ja és még csak nem is rohad porrá, mint a Honda, ami a japánok japánja.
Nézd, ez mindenképpen bukó lesz.
Az Opel márkaszerviztől nem kérhetsz kártérítést, ugyanis ők nem nyúltak a vezértműlánchoz, nem az ő hibájuk, hogy elszakadt (ugyanúgy elszakadt volna, ha te vezeted). Normálisabb szervizek ilyenkor adnak kedvezményt a javítás munkadíjából, de erre nem kötelezhetők.
Én inkább az autót eladó kereskedő felelősségét firtatnám. Nekem nagyon gyanús, hogy megvett egy hibás autót, szoftveresen kiütötte a regenerálást és a kapcsolódó hibakódokat, majd eladta neked hibátlanként. Hiába telt el azóta több, mint fél év, egy ilyen művelet kimeríti a csalás fogalmát (aki mást tévedésbe ejt), úgyhogy szerintem keress fel egy ilyen ügyekre szakosodott ügyvédet! Kérdéses, hogy bizonyítható-e a dolog, kiállít-e az Opel-szerviz igazolást arról, hogy manipulált volt-e a szoftver, de egy érdeklődést mindenképpen megér.
Nem értelek titeket, amint az első hiba megjelent, a kereskedőre kellett volna borítani a bilit, hogy szavatossági jog értelmében csináltassa meg az autót. Az utána felmerülő problémákra szintúgy. Most már elkéstetek ezzel, 1 év volt rá.
Így, motorhibásan nem sokat ér az autó. Eladni szerintem nem lesz ésszerű döntés. Nézzetek utána, hogy motorcsere mennyibe kerülne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!