Automata váltós kocsival lehet hideg motorral,váltóval gyorsan haladni?
Nem tudom, mit értesz azon, hogy "gyorsan haladni", de mondjuk a végsebességéig eltolni meg gyorsulási versenyeken részt venni nem hideg motorral kellene, két perccel az indítás után...
Vagy mi a "gyors haladás"? Eleve nem a már elért sebességen haladás terheli a hideg motort, hanem a hirtelen gyorsítás.
Azért az első 10-15 percben mindig óvatosabban hajtom. AZ ATF váltó folyadék hőmérsékletének jó ha felmelegszik,pont úgy mint a motorolajnak..is ez kell.
Az sem tesz jót neki,ha álló lámpánál sokáig fékkel tartva van a kocsi.. Azt mondják ha 30 sec-nél tovább állsz a dugóban,lámpánál,akkor érdemesebb ki venni -N-be.
A Legrosszabb az ha felpörgetve a motort, beb@ssz-ák fokozatba..ilyenkor ki is nyírhatod a váltót.
Lehet, de kérdés, hogy meddig bírja.
Neves automataváltó szervizben kaptam - teljes felújítás után - azt az infót, hogy ha nem akarom idő előtt legyilkolni a váltót, akkor pl. amíg a hideg motor fordulatszáma 1000 rpm felett van, el se induljak vele. Hagyományos automataváltóról van szó.
érdekesek a válaszok...az én fostalicskám váltója fel sem kapcsol harmadikba, csak ahogy melegszik a víz, az meg fűti(hűti) a váltót..hiába nyomom,leszabályoz, csak a telesen meleg víz esetében vált fel teljesen..na akkor lehet taposni. A régebbi automata kocsijaimnál nem volt ilyen védelem.
Télen igazán szar a helyzet, akkor néhány km kell a teljes üzemmeleg módhoz.
Pedig ez a fostalicska egy limitált fullextrás GS példány
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!