Belső égésű vagy elektromos autó?
Ha nem hagyod el a várost, és max a hétvégi bevásárlást intézed vele, akkor akár jó is lehet egy dodgem.
Ha viszont a családdal mondjuk az Adriára készülsz, vagy mondjuk Nyíregyházáról a Balatonra, akkor inkább a BÉM
Az elektromos autóknál fontos kérdés hogy honnan származik a betáplált energia, milyen úton állíttatik elő. Amennyiben nagyrészt megújuló energiából, akkor lehet igazán gazdaságos a villanyautó. Egyébként nem, és nyílvánvalóan tévút egy döntően fosszilis energiatermelésre épülő rendszerben.
Ebből következik, hogy a megfelelő infrastruktúra kifejlesztése és kiépítése a villanyautók elterjedése előtt kívánatos. Látható tehát hogy ez egy hosszabb távú, elhúzódó folyamat részeként lehet csak életképes.
Jelenleg ott tartunk, hogy még parkolóhely sincs elég, nemhogy villamos töltőállomás meg a hozzá tartozó villamos hálózat a kábelezéssel és a biztonságtechnikával.
Szóval Ma még egyáltalán nem körvonalazódik, hogy csak a tisztán elektromos hajtásé a jövő, több irány felé is van kilátás.
Ami ezeket a korszerű hajtásokat illeti, látnunk kell hogy erős hátráltató tényezőként fog szerepet játszani a speciális (és drága) fémek megnövekedő felhasználási igényének kielégítése.
Folyt. köv.
Folytatás:
Ugye még szokták emlegetni a BÉM-nál a szankciókat, a kiszorítást.
Benzinmotorok ellen érdemi szankciók nem várhatóak. Hogy az üzemanyagár emelkedik az egy dolog. Előre jósolni nem lehet. Gázolajos autók esetén is csak a nagyon régieket pedzegetik hogy szankcionálják, azt is térségi övezetenként fogják megtenni, a külföldi példa ezt mutatja. Ha te veszel most egy Euro 6-os benzines autót, azzal 15 évig még egész biztosan elleszel.
2.A villanyautók esetében eddig még senki nem igazolta, hogy hosszabb távon környezetkímélőbb lenne egy Otto-motoros autónál. A következő 5-10 éven belül nem várható egy olyan országos infrastruktúra kiépülése amely a villanyautók ellátására alkalmas. A villanyautók megbízhatósága messze elmarad a belsőégésű motor hajtotta kocsiktól. Jónéhány műszaki probléma még nem megoldott, jelenleg tesztelések és fejlesztések folynak. A minőségibb példányokat kb. 15M Ft magasságába kell keresni. A szakszervizek az elektromos autók karbantartására, hibadiagnosztikájára még nem készültek fel.
A fentiekből szerintem egyértelmű hogy kizárólagosan elektromos autóra jelenleg alapozni nem szabad.
Mindemellett alkalmas kiegészítő lehet második vagy harmadik kocsiként, tesztelésképpen aki szereti az újdonságokat és anyagilag is megteheti. Belvárosi használatra és rövidebb távokra kimondottan előnyös lehet a villanyautó. Jelenleg ez a helyzet, 10-15 év múlva lehet hogy ezbmásképp lesz.
Nyilván elektromos, 2022 van.
A belső égésű motorok kivezetésben vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!