Hűtővíz! Ez így normális?
Fontos dologgal kezdem: nő vagyok. És van egy 2007-es peugeot 207esem, 1.4, benzin.
Áprilisban egy balesetnél sorban állva elkezdett gőzölni az autóm. Átengedtek a balesetnél es fel percen belül leálltam. Arra járt pont egy jo ismerosom, aki egybol észrevette hogy eltört a hűtő..
Azonnal el is lett vontatva a szerelőhöz, új hűtőt kapott a kocsi.
Kész lett, mondta a szerelő hogy feltöltötte hütovizzel. Én sajnos ezidáig nem néztem a vizet, heti 1-200 km hajtom.
A héten mentem egy barati hazasparhoz ahol ranezett a kocsira es latta hogy a minimum alatt van a vizszint (hideg volt a motor, ugy ertem csak hozzajuk mentem 7 kmre nem voltam elotte aznal sehol).
Feltoltotte maxig. Mentunk vele kicsit megint fogyott bele picit es masnap ismet feltoltotte.
Tegnap 75 kmre utaztam ott aludtam. Ma reggel indultam es ismet a minimum alatt volt a viz. Feltoltottuk.
Hazajottem es elmentem egy szerelohoz. O azt mondta lathato baja nincs, nem vizes. Klima mukodik, a ventillator huti. A vizhofok sose magasabb 90 foknal. Azt mondta figyelgessem hidegen ontsem fel nivoig ha kell. De szerinte lehet a "rendszerben van". Szerintetek? Lehet ez hogy pont mindig mikor ranezek a minimum alatti a szint de amugy minden ok? Nem ertem igazabol...
Koszi a turelmet es a valaszokat!
"Vagy miért nem akarja ezt?"
Azért, mert ha a tetején is van "víz" (ne kelljen mindig leírnom, hogy hűtőfolyadék) akkor valószínűleg a kupak engedi át. Abban van egy nyomáshatároló, ami jogosan engedi ki a vizet, ha a hűtőrendszerben megnő a nyomás. Szóval a tartály valószínűleg hibátlan. Ha egy hibátlan alkatrészt kicserélne, akkor pazarolná az idejét, a Te pénzedet és hátráltaná a valódi hiba felderítését.
A tartály csak akkor lehet lyukas, ha úgy lesz vizes, hogy nem a sapka alól jön a víz, hanem máshonnan. Ezért törölte le és kérte, hogy figyeljed.
Ha csak a kupakon keresztül jön ki a hűtőfolyadék, akkor valahol máshol van a rendszerben egy hiba, ami túlnyomást okoz. (Vagy a kupak nyomáshatárolója hibás, de az ritka és általában a kupak külön is kapható.)
Na most 8 ora elteltevel ezt latom:
Ismet a minimum alatt van a hutofolyadek szintje es mintha koszos (olajos?) Lenne az also retege.
Ez mit jelent?
Olyasmit sikerult kiguglizni, hogy talan hengerfejes?
Akkor ezzel ne jarjak gondolom.
Mennyibe kerul most ennek a szervizelese?
Az "alsó réteg" nem lehet olajos. Ha hengerfejes lenne, akkor az olaj a tetején úszna.
A 8 órát hogy érted? 8 órát állt egyhelyben, vagy 8 órát mentél vele?
Kipróbáltad, amit írtam, hogy az autót melegen megállítva és egy idő után arrébb állva látszik-e csöpögésnyom?
"De a tetejen 2 mm vastagon olaj uszott."
Az baj. Ha az tényleg motorolaj, akkor a minimum, hogy átszakadt a hengerfejtömítés. Ha csak a hengerfejet kell levenni, az is 100 ezres nagyságrend. Ha teljes motorfelújítás kell, az nagyságrendileg 300 ezer.
Vagy rábízod egy szerelőre a javítást vagy szerezned kellene egy szakértőt, aki tanácsod ad ebben a kérdésben. Pl. vannak olyan emberek, akik használtautó vételben segítenek. Egy autó hibáinak tisztázásához és a várható költségek becsléséhez is megvan a tudásuk. És anyagilag nem érdekeltek a hibák felnagyításában.
Az továbbra is rejtély számomra, hogy álló helyben hova tünt kb. 1 liter víz. Érkezéskor még normál szinten volt a hűtőfolyadék?
Lehet, hogy már útközben kiment a kupaknál és a meleg hűtőrendszerben a kitágult levegő/kipufogógáz vette át a helyét. Amikor minden lehült, a gáz összehúzódott és a csövek beszívták a vizet.
Ha nem lenne olaj a kiegyenlítőtartályban, akkor azt mondanám, hogy légteleníteni kell és megkeresni a lyukat a hűtőrendszeren.
De ha át van szakadva a hengerfejtömítés, akkor lehet hogy nem levegő, hanem kipufogógáz nyomta ki a vizet menet közben a kupakon keresztül. És amikor lehül a rendszer, akkor ugyanúgy összehúzódik.
Az olaj nem fogy? Az olajszintmérő pálca végén vagy az olajbetöltő kupak belsejében nincs majonéz-szerű lerakódás? Ezek a jelek végképp megerősítenék a hengerfejességet.
Holnap ezt is megnézhetnéd. Vagy azt, hogy amikor járatni kezded a motort, nincs-e buborékolás a kiegyenlítőtartályban a kipufogógáztól.
Olajszint okes es az allaga szine is.
Kedden megy 10 km arrebb a szomszed varosba a szerelohoz (ahhoz, aki azt mondta figyeljem), es meglatjuk mi lesz. De elmeselesek alapjan o is hengerfej gyanusra mondta...
Koszi a sok kommentet, igy sok mindent megértettem általatok. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!