Hűtővíz! Ez így normális?
Fontos dologgal kezdem: nő vagyok. És van egy 2007-es peugeot 207esem, 1.4, benzin.
Áprilisban egy balesetnél sorban állva elkezdett gőzölni az autóm. Átengedtek a balesetnél es fel percen belül leálltam. Arra járt pont egy jo ismerosom, aki egybol észrevette hogy eltört a hűtő..
Azonnal el is lett vontatva a szerelőhöz, új hűtőt kapott a kocsi.
Kész lett, mondta a szerelő hogy feltöltötte hütovizzel. Én sajnos ezidáig nem néztem a vizet, heti 1-200 km hajtom.
A héten mentem egy barati hazasparhoz ahol ranezett a kocsira es latta hogy a minimum alatt van a vizszint (hideg volt a motor, ugy ertem csak hozzajuk mentem 7 kmre nem voltam elotte aznal sehol).
Feltoltotte maxig. Mentunk vele kicsit megint fogyott bele picit es masnap ismet feltoltotte.
Tegnap 75 kmre utaztam ott aludtam. Ma reggel indultam es ismet a minimum alatt volt a viz. Feltoltottuk.
Hazajottem es elmentem egy szerelohoz. O azt mondta lathato baja nincs, nem vizes. Klima mukodik, a ventillator huti. A vizhofok sose magasabb 90 foknal. Azt mondta figyelgessem hidegen ontsem fel nivoig ha kell. De szerinte lehet a "rendszerben van". Szerintetek? Lehet ez hogy pont mindig mikor ranezek a minimum alatti a szint de amugy minden ok? Nem ertem igazabol...
Koszi a turelmet es a valaszokat!
A szerelőd téved. A jó hűtőrendszert évekig nem kell utántölteni. Ahogy 1-es is írta.
Feltehetően valahol van egy kis lyuk vagy repedés a hűtőrendszer valamelyik alkatrészén, csövén vagy csatlakozáson. Akkor szivárog, amikor a motor meleg és a hűtőrendszer nyomás alatt van. És azonnal elpárolog vagy a szél elfújja. Mindenesetre nézd meg, hogy amikor valahova meleg motorral megérkezel és 5-10 perc múlva átállsz egy másik helyre, marad-e folyásnyom az autó alatt.
Nagyon fontos, hogy amíg nincs meg a hiba, szinte minden indulás előtt ellenőrizd és töltsd fel maximumig a kiegyenlítőtartályt. Ha jóval minimum alá fogy a hűtővíz, akkor a motor akár be is sülhet. És a fogyás bármikor begyorsulhat.
Nézd meg azt is, hogy érkezéskor van-e folyadéknyom a kiegyenlítőtartály kupakja körül. (Ha forró a motor, sose nyisd ki, mert leforrázhat!) Egy repedés, ami miatt levegő kerül a hűtőrendszerbe, okozhatja azt hogy a sapka kiengedi a "vizet".
Nézd meg azt is, hogy jön-e gőzfelhő a kipufogóból. Akár a visszapillantóban, akár állás közben. Ha sokkal jobban gőzölög az autód, mint a többi, akkor átszakadt a hengerfejtömítés vagy a hengerfej esetleg a blokk. De ez a legrosszabb eset. Inkább csak szivárog a folyadék valahol.
Köszönöm a válaszokat.
Ez már a 4. szerelő akinél járok mert kicsit mindig átvágva éreztem magam mindenhol. Kisváros, tudják hogy nincs férfi az életemben (pár, apa, testvér). Jogász vagyok így minden legalább 50e fttal drágább. De esküszöm ez se zavarna ha nem 1 hete jött volna haza egy másik szerelőtől az autó...
Visszatérve. Most fel van elvileg töltve. Ha lehűl, akkor sem kéne a minimum alá esnie nem?
Azt nem értem tulajdonképpen, hogyha maxos szinttel mentem 75 kmt majd másnap reggelre min.alá esett és ismét fel lett töltve a maxig, akkor most mire számítsak pl holnap reggel? Mi lenne a normális ha lehűl a motor? Mennyit szabad ennek ingáznia úgymond a jelzésnél?
Gondolom arra már nem emlékszel mit mutatott a mutató a balesetnél amikor gőzölgött az autód? :)
Ha túlmelegedés miatt repedt szét a hűtő akkor simán elképzelhető, hogy máshol is megrepedt valami műanyag és ott csöpörészik szép lassan.
Kellene egy másik szerelőt keresni.
Addig is ahogy mondták: figyelgesd a szintet és a kocsiban legyen minimum 2 liter deszt/ioncserélt víz.
Tuti nem termosztát hiba.. az kizárható!!!
Hát figyu, vegyél valahol egy 5 literes deszt/ioncserélt vizet és hajrá :D
Figyeld a hőfokot mert az nagyon fontos!!!
(Elvileg az alacsony hűtővíz szintet is ki kell(ene) jeleznie az autónak a műszerfalon.)
Ha 200km az út akkor valahol 100km környékén állj félre és nézz rá a szintre.
"Egyelőre megnézem ezeket a szinteket amiket mondtak."
Az rendszeres maxra töltés mellett a csöpögést és a sapka melletti kifolyást próbáld megfigyelni, ahogy írtam. Meg a gőzt.
Ha fontos, el lehet vele menni 200 km-re is, csak időnként meg kell állni és ellenőrizni a folyadékszintet. Az eddigi tapasztalatoktól függ, hogy milyen sűrűn.
Az utántöltésnél várnod kell 15-20 percet, amig egy kicsit lehül a motor. A sapkát csak egy ronggyal leborítva szabad kinyitni. Először csak egy kicsit, hátha gőz jön ki. Ha a folyadék is megindul és eléri a sapkát, akkor vissza kell zárni és még várni.
Ha a termosztáttal lenne gond, akkor egyrészt látnád, hogy pirosba megy a hőfok, másrészt csak a kupaknál tudna kijönni a víz, aminek nyoma lenne. Ezért ez valószínűleg nem termosztáthiba, annak ellenére, hogy minden szerelő először azt cserél.
Ez egy trükkös, rejtett repedés lesz.
Ilyen esetben UV-ra érzékeny adalékot szoktak a hűtővízhez keverni, mert az nyomot hagy a kifolyásnál. Ha telefonon sok szerelőt felhívva találsz olyat, aki tudja, hogy miről van szó és hajlandó megcsinálni, akkor ő a Te embered. Ez egyáltalán nem drága. 2-3 ezer ft az adalék és kell még egy UV lámpa.
Az baj lehet, hogy nekem van egy elképzelésem mi a baj?
Na ahogy hazajottem a feltoltes es 75 km utan, en ugy lattam hogy vizes ez a tartály körbe ahol a 2 félgömb össze van forrasztva vagy mi. Illetve ennek a tartálynak a teteje is.
Na mármost erre azt mta a szerelő miután letörölte hogy figyeljem.
Nem lehet hogy azt mondom hogy kérlek, nem érdekel ez a baja vagy sem, pár ezer ft tétel, kérlek cseréljük ki. Vagy miért nem akarja ezt? Most néztem hogy ez kb olyan 5-6 ezer ft.
.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!