A Ladák mennyivel voltak megbízhatatlanabbak a 2000es években gyártott autóknál?
Ahogy #1 mondja, már az csoda volt, ha újonnan minden jól működött. Nálunk annak idején tanteremben volt egy kuka 0 kilométeres Lada blokk, mert Szergejék beleejtettek egy csavart összeszereléskor, első indításnál össze is vert mindent. De hallottam olyat is, hogy kimaradt a hengerfejtömítés.
Nagyapám révén én a Wartburgokból láttam sokat, lehet, hogy azoknál meg állandóan elszállt a hengerfejtömítés és állandóan felforrtak, de legalább frissen összerakva jók voltak. :D
Gyárilag 100.000 km-re volt tervezve a motor felújítás nélkül. A korabeli útmutatóban is írták.
Rohadás használattól függ. Alvázvédelem egy vicc kategória volt rajtuk gyárilag. A galvanizálást akkor nem nagyon alkalmazták. 60-as, 70-es évek technológiája! A sós lé hamar tönkre tudta tenni, ha ridegtartásban volt.
Megbízhatóság leginkább előélettől és karbantartottságtól függ. 2000-es években gyártottak pl egy szívócsőbefecskendezéses turbós J Astrát is. Nem összehasonlítható semmilyen szempontból a 60-as évek karburátoros technikájával.
Nekünk a családban egy 1978-as 2101-es volt, 2021-ig az első tulajdonos nevén. Én idén öröklés révén lettem a második tulajdonos. Gyerekkorom óta ismertem ezt az autót. Soha nem volt melósautó, vagy egész évben, hóban, sóban rohangálós. Gyakorlatilag új korától hétvégi autó volt, így viszonylag jó állapotban maradt fent. Sok műszaki gond nem volt vele, de ez nem reprezentatív összehasonlítás, mert nem álltában romlanak el az autók. Ez meg nagyon keveset volt használva. 44 év alatt 70.000 km-t futott.
Két hete adtam el. Fájt miatta a szívem, de harmadik hobbiautó fenntartására se időm, se energiám, se pénzem nincs. 300 km-ről jöttek érte. Saját kerekén vitték haza minden gond nélkül.
Mindig volt velük valami gond. 1 év alatt összesen 4X állt meg alattam. Gyújtás miatt, ac pumpa, kardán szétesett, gázrudazat. Ezen kívül az időben észrevett hibák hf. tömítés, kerékcsapágy, kormánymű.
Utána 1999-ben új Opelt lett helyette. 476.000km, 20 évig elment lerobbanások nélkül. Motort sem kellett szétszedni.
A felét sem bírták mint a bevezetődben írott.
Nekünk is volt 3, de egyik sem volt tökéletes.
Ja, meg igen torkosak voltak!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!